اوراق مشارکت قطار شهری در بورس عرضه می شود

اوراق مشارکت ساخت خط دوم قطار شهری با نرخ سود ۲۰ درصدی تا پایان اردیبهشت ماه در بازار بورس عرضه می‌شود.

اوراق مشارکت ساخت خط دوم قطار شهری با نرخ سود ۲۰ درصدی تا پایان اردیبهشت ماه در بازار بورس عرضه می‌شود.
به گزارش ایمنا، بازار سهام یا بازار بورس یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری خرد و تامین مالی شرکت‌های سهامی عام است. از این رو شرکت‌هایی که با مجوز سهامی عام فعالیت می‌کنند می‌توانند پس از اخذ شرایط لازم وارد این بازار شده و سرمایه لازم را برای خود جذب کنند.
با توجه به اهمیت بازار سرمایه در تامین منابع مالی برای شرکت‌ها، تا آخر اردیبهشت ماه سهام سازمان قطار شهری اصفهان در این بازار برای دومین بار عرضه می‌شود. لازم به ذکر است ۵۰ درصد اصل و سود مشارکت را دولت می‌پردازد و تا پایان این ماه ۵۰۰ میلیون تومان از این اوراق با نرخ سود ۲۰ درصد عرضه می‌شود.
پیش از این و در محله اول، سود اعطایی به این اوراق ۱۶ و ۱۸ درصد بود. این اوراق معاف از مالیات است و تضمین دولتی در خصوص این اوراق وجود دارد.
متقاضیان می‌توانند در این سرمایه‌گذاری شرکت کرده و هر سه ماه سود و پس از چهار سال اصل مبلغ مشارکت خود را دریافت کنند.
به گفته مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان با توجه به اینکه ۲۰ درصد نرخ سود، رقم جذابی برای سرمایه‌گذاری است در حال حاضر بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری درصدد تهیه اوراق مشارکت خط دوم قطارشهری اصفهان هستند.
نصیر ملت، رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان در این باره به ایمنا گفت: بورس مطمئن ترین راه تامین سرمایه است اما این گزینه برای تامین مالی مترو فعلا خام است، زیرا باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود و آینده سهام روشن باشد.
وی افزود: همچنین میزان بازدهی و شرایط خرید سهام بسیار مهم است، این موارد بسیار مهمی است که در کوتاه مدت نمی‌توان به آن دست یافت، اگر همزمان شبکه ریلی شهر اصفهان ساخته شود، سوددهی خوبی از عرضه این اوراق می‌توان متصور شد و به تنهایی افق روشنی نمی‌تواند داشته باشد. اما به هر حال یکی از گزینه های اصلی تامین مالی بورس است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار