رونمایی از فناوری کاهش مصرف آب در صنعت فولاد

اصفهان نصف جهان لقب گرفته است یعنی به‌اندازه‌ای جاذبه‌های تماشایی، کم‌نظیر و برجسته دارد که زیبایی‌های نیمی از جهان را به‌تنهایی در خود جای داده است، به لحاظ صنعتی نیز به دلیل وجود صنایع متالورژی و فولادی قدرتمند ازجمله فولادمبارکه و ذوب‌آهن و شرکت‌های تابعه بالادست و پایین‌دست این صنایع و همچنین وجود شهرک‌های صنعتی متعدد به‌ویژه در صنایع فلزی موجب شده که استان اصفهان به‌عنوان نقطه عطف صنعت متالورژی در ایران به حساب آید و بنابراین می‌توان اصفهان را به‌عنوان قطب صنعت متالورژی کشور معرفی کرد.

احمدرضا منزه - اصفهان امروز: اصفهان نصف جهان لقب گرفته است یعنی به‌اندازه‌ای جاذبه‌های تماشایی، کم‌نظیر و برجسته دارد که زیبایی‌های نیمی از جهان را به‌تنهایی در خود جای داده است، به لحاظ صنعتی نیز به دلیل وجود صنایع متالورژی و فولادی قدرتمند ازجمله فولادمبارکه و ذوب‌آهن و شرکت‌های تابعه بالادست و پایین‌دست این صنایع و همچنین وجود شهرک‌های صنعتی متعدد به‌ویژه در صنایع فلزی موجب شده که استان اصفهان به‌عنوان نقطه عطف صنعت متالورژی در ایران به حساب آید و بنابراین می‌توان اصفهان را به‌عنوان قطب صنعت متالورژی کشور معرفی کرد.
در این شرایط، مقدمات برگزاری هرچه باشکوه‌تر دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در مردادماه سال جاری مهیا شده است و به همین خاطر با توجه به اهمیت موضوع، نشست خبری در راستای تشریح آخرین جزئیات برگزاری این نمایشگاه برگزار شد.
در این نشست خبری، محمود بندرچی به‌عنوان مجری برگزاری این نمایشگاه، اصفهان را بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه تخصصی در بخش فولاد و متالورژی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: نه دوره این نمایشگاه در سال‌های گذشته با تلاش و همت تمامی عوامل برگزار شد و در تلاشیم تا دهمین دوره این نمایشگاه با شرایط بسیار خوب و کیفیت بالا برگزار شود.
مجری برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته تصریح کرد: حدود 65 تا 70 درصد صنایع متالورژی و فولادی کشور در استان اصفهان مستقر هستند و اصفهان بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه تخصصی در این صنایع است.
وی گفت: فعالیت‌های اجرایی برای برگزاری این نمایشگاه از اواخر مهرماه آغاز شد و در بخش بین‌الملل تاکنون از کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلیس، چین، ترکیه، هند و... ثبت‌نام انجام شده است.
*حضور 150 مشارکت‌کننده در نمایشگاه امسال
بندرچی با بیان اینکه صنعت ریخته‌گری به‌عنوان مادر بسیاری از صنایع شناخته می‌شود، افزود: امروز صنایع معدنی، خودرو، نفت و پتروشیمی، دریایی، لوازم‌خانگی و سایر صنایع به‌نوعی با صنعت ریخته‌گری در ارتباط هستند.
وی اصفهان را مهد صنعت ریخته‌گری دانست و اضافه کرد: یکی از اهداف نمایشگاه ایجاد شرایط مناسب برای حضور صنایع بزرگ استان و کشور در نمایشگاه است تا شرایط مناسبی برای عرضه توانمندی و همچنین نیازهای آنها فراهم شود تا تولیدکنندگان ضمن شناسایی فرصت‌ها بتوانند به تأمین این نیازها بپردازند. این‌گونه می‌توان جنبه عملی حمایت از کالای ایرانی و تولیدکننده و صنعتگر را به‌خوبی مشاهده کرد.
مجری برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اظهار کرد: بزرگترین گردهمایی صنایع ریخته‌گری و همچنین گردهمایی فولاد و نورد دو برنامه مهمی هستند که در طول ایام نمایشگاه، برگزار خواهند شد. همچنین کارگاه‌های مختلف آموزشی و عملیاتی در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شوند و گواهینامه‌های معتبر به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.
وی اضافه کرد: انجمن‌های مرتبط نیز همکاری خوب و تعامل سازنده‌ای در جهت برگزاری هر چه‌بهتر دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته دارند و پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه امسال با حضور حدود 150 مشارکت‌کننده داخلی و خارجی و رشد 30 درصدی فضای نمایشگاه برگزار شود.
بندرچی عنوان کرد: برای نخستین بار شاهد رونمایی فناوری جدیدی در این نمایشگاه خواهیم بود که با استفاده از آن مصرف آب در صنایع فولاد و ریخته‌گری به کمترین میزان ممکن خواهد رسید. رونمایی از این اختراع در شرایط کنونی استان و کشور که با مشکلات بسیاری در بخش خشک‌سالی روبرو است بسیار اهمیت دارد.
وی گفت: برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه 30 درصد تخفیف در نظر گرفته شده چراکه می‌دانیم آینده پیشرفت کشور در دستان این شرکت‌هاست، از طرفی در صنایع فولاد و متالورژی استارت‌آپ نداریم که امیدواریم در این نمایشگاه از استارت‌آپ‌هایی در این صنعت رونمایی شود. همچنین حضور شرکت‌های فعال در بخش محیط‌زیست از دیگر نقاط قوت نمایشگاه امسال است.
*برگزاری نمایشگاه در بالاترین کیفیت
مجید نایب‌زاده مدیر نمایشگاه‌های داخلی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز با اشاره به تاریخچه نمایشگاه فولاد و متالورژی اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از مهمترین نمایشگاه‌های استان اصفهان شناخته می‌شود که به‌صورت منظم برگزار شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایطی که وجود داشت، شرکت رستاک پاد ویژن که فعالیت‌های تخصصی در زمینه فولاد، متالورژی، معدن و ... دارد، سهم مهمی و نقش اساسی در برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته دارد و به‌عنوان مجری برگزاری این نمایشگاه فعالیت می‌کند.
وی گفت: سعی شده نمایشگاه امسال به‌صورت تخصصی‌تر و با سطح کمی و کیفی بالاتری برگزار شود و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای تحقق این اهداف شکل‌گرفته است.
محمدمهدی دوایی، مدیر نمایشگاه‌های خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به برخی از نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شده در استان اصفهان عنوان کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیار خوبی در سطح استان برگزار شده که با استقبال مشارکت‌کنندگان، کارشناسان و صاحب‌نظران خارجی نیز روبرو شده است که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه دام طیور و سنگ اشاره داشت. با برنامه‌ریزی‌های شکل‌گرفته نمایشگاه فولاد نیز با حضور مشارکت‌کنندگان از کشورهای مختلف در بالاترین سطح کیفیت برگزار خواهد شد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار