افزایش 15 درصدی قیمت کله‌پاچه و حلیم بادمجان

رئیس اتحادیه صنف کباب و بریانی استان اصفهان از افزایش 15 درصدی قیمت کله‌پاچه، حلیم بادمجان و آش شله‌قلمکار خبر داد و گفت: به دلیل نوسان در قیمت گوشت به عنوان کالای اولیه غذاها، نمی‌توان قیمت مصوبی را ارائه کرد.

رئیس اتحادیه صنف کباب و بریانی استان اصفهان از افزایش 15 درصدی قیمت کله‌پاچه، حلیم بادمجان و آش شله‌قلمکار خبر داد و گفت: به دلیل نوسان در قیمت گوشت به عنوان کالای اولیه غذاها، نمی‌توان قیمت مصوبی را ارائه کرد.
علی میزبانی امروز در گفت‌وگو بافارس با اشاره به قیمت مصوب برای حلیم بادمجان، آش شله‌قلمکار و کله‌پاچه اظهار کرد: امسال قیمت مصوب برای واحدهای صنفی نداریم اما بین 10 تا 15 درصد افزایش قیمت در این 3 نوع غذا داریم.
وی علت این افزایش قیمت را در افزایش قیمت گوشت دانست و افزود: از آن‌جایی که قیمت گوشت افزایش داشته، آش شله‌قلمکار و حلیم بادمجان هم افزایش می‌یابد.
رئیس اتحادیه صنف کباب و بریانی استان اصفهان گفت: قیمت آش شله‌قلمکار و حلیم بادمجان براساس نظر کارشناسی بازرسان اتحادیه مشخص می‌شود و البته قیمت‌ها در یک بازه مشخص است.
* حلیم بادمجان کیلویی 10 هزار تومان
وی با بیان این که هر کیلوگرم حلیم بادمجان بین 8 تا 10 هزار تومان عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم آش شله‌قلمکار نیز بین 6 تا 8 هزار تومان خواهد بود.
میزبانی با تأکید بر این که قیمت‌ها هنوز مصوب نشده است، اذعان داشت: برخی واحدهای صنفی تقاضای افزایش قیمت‌ها را دارند.
وی با بیان این که قیمت‌ها حلیم بادمجان، آش شله‌قلمکار و کله‌پاچه کمتر از مقدار اعلام شده نیست، تصریح کرد: ممکن است چند واحد صنفی محدود قیمت‌ها را کمی بالاتر به مشتری اعلام کنند.
* گوشت مصرفی عرضه‌کنندگان برزیلی است
رئیس اتحادیه صنف کباب و بریانی استان اصفهان با بیان این که قیمت مصوبی نیست که مشخص کنیم هر واحد صنفی چه قیمتی ارائه کند، یادآور شد: سال گذشته پس از اعلام قیمت‌های کارشناسی، بسیاری از واحدهای صنفی به این کار اعتراض کردند.
وی تأکید کرد: امسال به دلیل نوسان در قیمت گوشت به عنوان کالای اولیه غذاها، نمی‌توان قیمت مصوبی را ارائه کرد.
میزبانی از افزایش قیمت کله‌پاچه خبر داد و بیان داشت: گوشتی که در واحدهای صنفی مصرف می‌شود از نوع گوشت خارجی برزیلی است.
* عرضه بیرون‌بر غذا فقط از ساعت 14
وی ادامه داد: در حال حاضر با کمبود کله‌پاچه، جگر و دل و قلوه مواجه هستیم که از همین رو قیمت آن‌ها نیز افزایش داشته است.
رئیس اتحادیه صنف کباب و بریانی استان اصفهان بازه قیمت هر دست کله‌پاچه را بین 50 هزار تا 60 تومان اعلام کرد و ابراز داشت: برای کله‌پاچه نیز قیمت مصوبی نداریم.
وی در پایان اضافه کرد: واحدهای صنفی عرضه آش شله‌قلمکار و حلیم بادمجان در ماه مبارک رمضان از ساعت 14 فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که این عرضه فقط به صورت بیرون‌بر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار