اولین محصول سایپا سیتروئن با نام سیتروئن c3

در حاشیه اولین تست درایو این خودرو که با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از خط تولید انجام شد به گفته مدیران شرکت تاکید فرانسوی ها بر تولید کیفی خودروها باعث شده تا در گام نخست تنها امکان تولید خودروهایی با رنگ سفید و سقف قرمز مهیا باشد.

در حاشیه اولین تست درایو این خودرو که با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از خط تولید انجام شد به گفته مدیران شرکت تاکید فرانسوی ها بر تولید کیفی خودروها باعث شده تا در گام نخست تنها امکان تولید خودروهایی با رنگ سفید و سقف قرمز مهیا باشد.

این درشرایطی است که به دلیل شرایط خاص بازار ایران تصمیم بر آن گرفته شده که درخط تولید ایران برای نخستین بار در جهان از پیشرانه 1.6 لیتری و 163 اسب بخاری موسوم به THP استفاده شود و بدین ترتیب شاهد خلق قدرتمندترین نسخه سیتروئن C3 مخصوص بازار ایران هستیم.

بدین ترتیب می توان این هاچ بک ریز نقش را در زمره قدرتمند ترین خودروهای مونتاژی در کشور قلمداد کرد و از سوی دیگر به دلیل حضور مجدد سیتروئن در ایران، این شرکت خواهان عرض اندامی قدرتمند در اولین گام است و به همین دلیل حساسیت های زیادی برای تولید با کیفیت این محصول وجود دارد که زمینه نظارت دقیق و همه جانبه کارشناسان فرانسوی را در خط تولید سایپا سیتروئن به وجود آورده است.

در شرایط فعلی تولید آزمایشی این خودرو با ظرفیت روزی 3 دستگاه در خط تولید مشترک با چانگان CS35 در سایپا کاشان انجام می شود و قرار است رفته رفته با افزایش تولید و انتقال چانگان سی اس 35 به خطوط تولید داخلی سایپا، خطوط تولید کاشان به محصولات سیتروئن اختصاص یابد.

این شرکت در نظر دارد تا در سال 97 بیش از 11 هزار دستگاه از این خودرو را تولید کند و پس از تیراژ تولید را افزایش دهد.

در حال حاضر بدنه خودرو وارد ایران می شود و سپس در سایت تولیدی سایپا کاشان رنگ آمیزی و مونتاژ کامل قطعات اتاق و ترمیم داخلی آن انجام می شود. در حال حاضر رینگ ها، ایربامپر های روی درب های داخلی سازی شده است و سایپا سیتروئن با بیش از 200 قطعه ساز مختلف برای تولید این خودرو قرار همکاری گذاشته اند و بناست تا در بلند مدت میزان داخلی سازی به 40 درصد و پس از آن تا 70 درصد افزایش یابد.

از این رو می توان سیتروئن C3 را برخلاف بسیاری از خودروهای مونتاژی موجود در کشور، محصولی با ظرفیت تولید انبوه در داخل توصیف کرد و در صورت عدم تغییر در شرایط اقتصادی و سیاسی، امید است که عرضه این خودرو به سنگ بنایی برای حضور قدرتمند و متفاوت سیتروئن در بازار کشور تبدیل شود.

یکی از خصوصیات اصلی این خودرو قطعات مشکی که دو طرف خودرو است ، علاوه بر این که از خودرو در برابر ضربات کوچک جلوگیری می کند،از خط و مشی که در بدنه خود نیز ایجاد شود جلوگیری می کند.

اولین نکته ای که در رانندگی برای یک خودرو مهم است این است که شما احساس امنیت و ایمنی داشته باشید.یکی از شاخصه های این خودرو خاص بودن آن است. طبیعتا هر کسی دوست دارد که خودرویی خاص و متفاوت داشته باشد.اولین نکته ای که در سیتروئن با طراحی خاص آن میبینید ترکیب رنگی بدنه سفید و سقف قرمز آن است که خودرو را از سایر خودروهای همکلاس خودش متمایز می کند.یکی از شاخصه هایی که در سیتروئن C3 می بینید که همیشه با خودرو در ارتباط هستید.در خودرو سیتروئن یک سری فاکتورها به عنوان خصیصه های اصلی از جمله به روز بودن،طراحی متفاوت و تازه یکی از خصیصه هایی است که در سیتروئن میبینید در حقیقت یک خودرو جمع و جور شهری به حساب می آید.خودرو پنج در مناسب با 5 صندلی و طول 3 متر و 99 سانت با حجم 300 متر.اولین مبحث طراحی خودرو است.دوم بحث راحتی خودرو است. مسافتی را که با خودرو طی کردید مشاهده کردید که در هنگام رانندگی هیچ صدایی از بیرون به داخل نمی آید و در جاده چسبندگی خوبی دارد و خودرو ساکتی می باشد. علاوه بر این که خودرو، خودرو CTR یا شهری محسوب می شود به ابعاد بیرونی و در داخل خودرو یک فضای باز را می توانید داشته باشید.خصوصا داشبورد که با خطوط افقی که دارد آن را پهن و بزرگ نشان می دهد.ترکیب مواد استفاده شده برای داشبورد و صندلی ترکیب خاص و جالبی است.مثل فرمان خودرو که با روکش چرم و خطهای قرمز روی داشبورد تزئین شده است. در واقع سیستم های کمک راننده کمک می کند که در ترافیک شهری و جاده احساس راحتی کنید. وقتی در سربالایی هستید و ماشین توقف دارد وقتی پا را از روی گاز بردارید ماشین به عقب برنمی گردد و توقف دارد. خودرو دارای تثبیت کننده سرعت در اتوبان است یعنی در مسافتی طولانی با سرعتی مشخص حرکت می کنید.یک شاخصه ی خیلی مهم در بحث فنی خودرو موتور فوق العاده قوی تی اچ تی 165 با قدرت 1600 سی سی و گیربکس 6 جعبه ای آن است. مثل ADS1 سیستم هایی شامل 16 ایربکس، نمایش باد ، چراغ های جلو، سیستم صندلی ، سیستم تهویه مطبوع ،تنظیم صندلی راننده در ارتفاع، فرمان خودرو که در ارتفاع و عمق قابل تنظیم است .اگر سیستم صندلی خودرو را چک کرده باشید با داشتن 4 تا اسپیکر یکی از باکیفیت ترین سیستم های صوتی را دارا می باشد.

در خصوص قیمت و شرایط فروش سیتروئن C3همچنین با توجه اطلاعات اولیه فروش این خودرو از چهارشنبه صبح مورخ 26 اردیبهشت راس ساعت یازده به صورت اینترنتی در وب سایت ایرانی کار با پیش پرداخت حدود 60 میلیون تومان و موعد تحویل مرداد و شهریور ماه انجام شد.

به نظر می رسد که در شرایط فعلی سایپا سیتروئن قیمتی در حدود 120 الی 130میلیون تومان را برای این هاچ بک ریز نقش جذاب مد نظر قرار داده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار