خواص کنگر کوهی چیست؟

کارشناس ارشد گیاهان دارویی معتقد است، کنگر کوهی به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن در پیشگیری از سرطان ها روده باریک و پوست بسیار موثر است.

کارشناس ارشد گیاهان دارویی معتقد است، کنگر کوهی به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن در پیشگیری از سرطان ها روده باریک و پوست بسیار موثر است.
هانیه ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه گیاه کنگر طبع گرمی دارد گفت: این گیاه بسیار نیروبخش و مقوی قلب است.
وی افزود: برگ‌های این گیاه موجب کاهش چربی خون شده و به دلیل فیبر نامحلول، بسیار ملین و برای پایین آوردن قند خون بسیار سودمند است.
ناصری تصریح کرد: همچنین «سینارین» موجود در عصاره برگ کنگر، باعث کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون می‌شود و استفاده از عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید است.
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی افزود: از دیگر خواص کنگر کوهی پیشگیری از سرطان روده باریک به علت وجود اینولین(ماده‌ای که باعث افزایش باکتری‌های مفید دستگاه گوارش می‌شود) در آن است و آنتی اکسیدان‌های موجود در کنگر کوهی نیز از پوست در برابر سرطان محافظت می‌کند.
وی افزایش نیروی جنسی را از جمله دیگر خواص کنگر کوهی عنوان کرد و افزود: این گیاه به دلیل دارا بودن هورمون‌های گیاهی، ترشحات غدد را تقویت می‌کند.
ناصری تصریح کرد: کنگر کوهی ضدعفونی ‌کننده، اشتها آور، تب‌بر و هضم ‌کننده غذاست و مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود.
وی همچنین از درمان یرقان، نارسایی کبد و کم‌خونی به عنوان دیگر فواید درمانی کنگر کوهی نام برد و افزود: اسید کافئیک موجود در کنگر از کبد در برابر سموم شیمیایی و عفونت محافظت می‌کند.
ناصری خاطرنشان کرد: خوردن کنگر کوهی همراه با ماست به افراد گرم مزاج جهت تعدیل مزاج توصیه می‌شود، ضمن اینکه کنگر منبع غنی از پتاسیم است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار