احتمال کمبود 6000 مگاوات برق در تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: 4500 مگاوات برق تولید شده در نیروگاه های برق آبی کشور امسال به دلیل خشکسالی از مدار خارج شده و پیش‌بینی می‌شود 6000 مگاوات کمبود تولید در اوج مصرف داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: 4500 مگاوات برق تولید شده در نیروگاه های برق آبی کشور امسال به دلیل خشکسالی از مدار خارج شده و پیش‌بینی می‌شود 6000 مگاوات کمبود تولید در اوج مصرف داشته باشیم.
به‌ گزارش ایسنا، حمید علاقمندان با بیان اینکه هر ساله در ساعات اوج مصرف تابستان یعنی از 15 خرداد تا 15 شهریور از صنایع و سایر مشترکین می‌خواهیم تا در این بازه زمانی برای عبور از پیک بار تابستان به ما کمک کنند، اظهار کرد: با وجود سرمایه‌گذاری های صورت گرفته در صنعت برق کشور، امسال در مقایسه با سه دوره بعد از انقلاب، سال سختی برای عبور از فصل تابستان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی براساس جدول زمانبندی خاموشی داشتیم، یادآور شد: 12 سال پیش به دلیل خشکسالی، نیروگاه‌های برق آبی مشکل پیدا کرد و امسال نیز شاید شاهد گذران تابستان سختی باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه‌های کشور 87 هزار مگاوات است، افزود: از این میزان، ظرفیت قابل بهره‌برداری نیروگاه‌های کشور 56 هزار مگاوات است که می‌توانیم استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تا سال گذشته 9400 مگاوات تولید برق در نیروگاه های آبی داشتیم، گفت: از این میزان امسال، 4500 مگاوات از مدار خارج شده و به دلیل افزایش مصرف، پیش‌بینی می‌شود 6000 مگاوات کمبود تولید در اوج مصرف داشته باشیم.
علاقه‌مندان با بیان اینکه با کمک حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت، امسال همانند سال گذشته کاهش بار مصرف داشته باشیم، گفت: سال گذشته با همکاری صنایع، 4000 مگاوات صرفه‌جویی داشتیم و تابستان را به خوبی سپری کردیم و امیدواریم در سال جاری با کمک صنعت و با همین میزان صرفه‌جویی از تابستان 97 به خوبی عبور کنیم.
وی تاکید کرد: در برق، امکان ذخیره‌سازی وجود ندارد و 30 درصد مصرف انرژی در طول تابستان در ساعات پیک است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به اینکه پیک بار استان در 20 تیر سال گذشته با 1723 مگاوات مصرف، 2 درصد رشد داشت، اظهار کرد: با وجود رشد مصرف با همکاری صنایع، خاموشی نداشتیم، این در حالی است که سال گذشته، با اجرای طرح ذخیره عملیاتی صنایع و با همکاری این بخش برای استان اصفهان سه میلیارد و 382 میلیون تومان آورده داشتیم که 2 میلیارد و 150 میلیون تومان به عنوان پاداش به صنایع تخصیص یافت تا بتوانیم پاداش‌های خارج استان را به داخل منتقل کنیم. وی با اشاره به اینکه 50 درصد پیک بار را صنعت تشکیل می‌دهد و از این جهت در کاهش مصرف برق تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: در چهار ساعت میان روز بین ساعات 12 تا 16، شهروندان، صنایع و مشترکان شرکت توزیع برق استان باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند تا در فصل تابستان کمبود برق نداشته باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار