مشکل کامیون داران، عدم هماهنگی در قیمت گذاری است

رییس اتحادیه خدمات عمومی کالا و حمل و نقل برون شهری اصفهان گفت: مشکل اصلی کامیون داران عدم همانگی در قیمت گذاری میان دو شهر است.

رییس اتحادیه خدمات عمومی کالا و حمل و نقل برون شهری اصفهان گفت: مشکل اصلی کامیون داران عدم همانگی در قیمت گذاری میان دو شهر است.
محمد مرتهب در گفت‌وگو با ایمنا، در ادامه گفت: به عنوان مثال یک بار از اصفهان به تبریز یک قیمت دارد در صورتی که جابجایی برعکس همان بار نرخ دیگری دارد و این عدم هماهنگی مشکل اصلی است، از این رو پازل قیمت گذاری به هم می‌خورد.
وی با اشاره به تجمعات اخیر کامیون داران در اصفهان اظهارکرد: تنها موضوع مرتبط با اتحادیه خدمات عمومی کالا، نرخ کرایه کامیون داران است.
وی افزود: البته برای افزایش کرایه‌ها اقداماتی شد اما تعیین نهایی کرایه به عهده شورای اقتصاد است.
رییس اتحادیه حمل و نقل برون شهری ادامه داد: متاسفانه امروزه حاشیه سود کامیون داران پایین آمده و جابجایی کالا برای این قشر زحمت کش صرفه‌ای ندارد.
مرتهب افزود: کامیون داران هر ساله درخواست افزایش کرایه خود را مطرح می‌کردند، اما اوضاع به اینجا نمی‌کشید و از این اوضاع بسیار محزونم.
وی اساس قیمت گذاری جابجایی کالا را، توافق سفارش دهنده و کامیون دار عنوان کرد.
رییس اتحادیه حمل و نقل برون شهری با اشاره به خدماتی که پیش از این از سوی دولت به کامیون داران ارائه می‌شد گفت: ارائه این خدمات همانند ارائه لاستیک و یا روغن مرغوب دولتی به ازای هر کیلومتر معین، منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شد در صورتی که این خدمات دیگر ارائه نمی‌شود.
مرتهب افزود: پیش از این تخفیفاتی برای بیمه این افراد نیز ارائه می‌شد، اما اخیرا باید تمامی هزینه‌های بیمه از سوی کامیون داران پرداخت شود.
وی ادامه داد: حتی این افراد سعی داشتند تا شغل آنها تحت عناوین مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد که این مهم نیز محقق نشد.
رییس اتحادیه حمل و نقل برون شهری با اشاره به عوامل موثر در تعیین نرخ جابجایی کالا اضافه کرد: به عنوان مثال بندر امام(ره) اعلام کرده به ازای هر تن بار، ۶۰ هزارتومان می‌پردازد، اخیرا این رقم به ۸۰ هزارتومان هم رسید اما کامیون داران با آن موافقت نکردند.
مرتهب ادامه داد: همچنین در پایانه امیرکبیر اصفهان که تنها بار ذوب آهن اعلام می‌شود، قرار شده ۲۵ درصد به کرایه‌ها اضافه شود در صورتی که این افراد با آن نیز موافقت نکردند.
وی تصریح کرد: من با سابقه ۴۰ ساله‌ای که در این عرصه دارم، چنین مشکلاتی را ندیده بودم بلکه با توافقانی این مشکلات حل می‌شد، اما مشخص نیست چرا این مشکل به این وضع رسیده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار