آمادگی تلویحی عارف برای دومین رقابت با لاریجانی

در حالی که بنا بر اعلام امیرآبادی فراهانی انتخابات هیئت رئیسه مجلس روز چهارشنبه برگزار می شود، رئیس فراکسیون امید مجلس درباره احتمال نامزدی اش در جایگاه رئیس در انتخابات هیئت رئیسه مجلس گفت: فراکسیون امید هر تصمیمی بگیرد، می‌پذیرم و موظف به اجرای آن هستم.»

در حالی که بنا بر اعلام امیرآبادی فراهانی انتخابات هیئت رئیسه مجلس روز چهارشنبه برگزار می شود، رئیس فراکسیون امید مجلس درباره احتمال نامزدی اش در جایگاه رئیس در انتخابات هیئت رئیسه مجلس گفت: فراکسیون امید هر تصمیمی بگیرد، می‌پذیرم و موظف به اجرای آن هستم.» پیشتر خبرهایی از فراکسیون امید مبنی بر تلاش برای ایجاد انگیزه در عارف برای نامزدی ریاست شنیده می شد؛ شنیده هایی که محمدرضا عارف تلویحا بر آن مهر تایید زده است. به این ترتیب اگر عارف نامزد پست ریاست مجلس شود، دومین باری خواهد بود که با علی لاریجانی برای این سمت رقابت می کند. عارف در خرداد سال 95 برای اولین هیئت رئیسه مجلس دهم، با علی لاریجانی رقابت کرد که در نهایت علی لاریجانی با 173 رای رئیس مجلس شد و عارف 103 رای آورد. اکنون او تلویحا برای تکرار این رقابت اعلام آمادگی کرده است. عارف در گفت و گو با مهر، درباره احتمال نامزدی وی در جایگاه رئیس در انتخابات هیئت رئیسه مجلس در سال سوم مجلس دهم، گفته که «موضع ما، موضع جمعی است و من هم به عنوان یک فرد از فراکسیون امید هر تصمیمی که گرفته شود، می‌پذیرم و موظف به اجرای آن هستم.» وی افزود: هم اکنون نیز دوستان ما دارند شرایط را بررسی می‌کنند و با فراکسیون های دیگر مجلس مذاکره و عملکرد هیئت رئیسه را هم مورد ارزیابی قرار می‌دهند و اقداماتی را که فراکسیون امید به عنوان یک مجموعه تاثیرگذار در مجلس باید دنبال کند، در دست بررسی دارند. رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان این که راهبردهای مان را فعلا نمی‌گوییم، درباره مهم ترین نیاز و چالش امروز هیئت رئیسه پارلمان تصریح کرد: بحث جدی امروز مجلس، کارآمدتر کردن آن در تصمیمات است تا یک خروجی قابل دفاع از طرف مجلس در تصمیمات کلان کشور وجود داشته باشد.
لاهوتی: خط قرمز فراکسیون مستقلین لاریجانی است
در همین حال مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با اشاره به نشست فوق‌العاده فراکسیون متبوعش درباره تصمیم‌گیری نهایی برای ترکیب و معرفی اعضای هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: جلسه هیئت رئیسه فراکسیون با حضور اعضا برگزار شد. وی افزود: تأکید تمامی اعضای هیئت رئیسه بر تعامل بود و تصمیم بر این شد که هر فراکسیونی از این تعامل استقبال و در آن شرکت کند که به موجب آن یک لیست واحد ارائه دهیم. لاهوتی با بیان این که ما تنها یک خط قرمز در فراکسیون داریم و آن هم آقای لاریجانی است، افزود: در جلسه مطرح شد که ما بالاتر از آقای لاریجانی در مجلس برای کرسی ریاست نداریم، حتی اعلام آمادگی کردیم که اگر فراکسیون‌های دیگر هم بپذیرند، ما از عملکرد آقایان پزشکیان و مطهری راضی هستیم و همراهی کنیم که این دو نفر هم به عنوان نواب رئیس مجلس معرفی شوند، اگر نه، اتفاق دیگری خواهد افتاد. سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس اظهار کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد روز یک شنبه یک جلسه هم‌اندیشی با اعضای مجمع داشته باشیم که اگر تا آن موقع فراکسیون‌های دیگر شروط ما را پذیرفتند که آن ائتلاف را انجام خواهیم داد اگر نه ما لیست مستقل ارائه خواهیم کرد.
مجلس درباره آقای عارف آمادگی ندارد
وی در پاسخ به این اظهارنظر که برخی می‌گویند احتمال کاندیداتوری آقای عارف برای ریاست مجلس وجود دارد، گفت: بنده بعید می دانم که این موضوع صحت داشته باشد، چون اگر آقای عارف چنین چیزی در ذهن اش است، تفکر اشتباهی است، چرا که او یک بار آمد و خود را آزمود و فضای مجلس را درباره خود دید، فضای مجلس درباره آقای عارف آمادگی ندارد.
سعیدی: نظر فراکسیون امید تغییر در هیئت رئیسه است
فاطمه سعیدی عضو فراکسیون امید هم در آستانه انتخابات دوره‌ای هیئت رئیسه مجلس گفت: نظر فراکسیون امید، تغییر در ترکیب هیئت رئیسه مجلس است.
درباره لیست فراکسیون امید، هفته آینده تصمیم گرفته می‌شود. وی اظهار کرد: تاکید این است که خانم‌ها و اقلیت‌های مذهبی در این لیست حضور داشته باشند. وی با بیان این که 100 درصد یک خانم در فهرست کاندیداهای فراکسیون امید قرار دارد، افزود: همان طور که نامزد مرد از هر سه فراکسیون سیاسی مجلس خواهد آمد، فکر می‌کنم هر سه فراکسیون بنا دارند یک خانم را در فهرست پیشنهادی‌شان داشته باشند. علیرضا رحیمی عضو دیگر فراکسیون امید هم در توئیتی نوشت: «در آستانه انتخابات هیئت رئیسه مجلس افطاری های سیاسی برخی نمایندگان در هتل های پنج ستاره نشان از انگیزه آن ها برای خدمت به مردم دارد!»
منبع:روزنامه خراسان

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار