آسیب های اجتماعی به عنوان بزرگترین مسئله کشور قابل حل است

وزیر کشور گفت: آسیب های اجتماعی بزرگترین مشکل کشور است اما قابل حل است، البته کار سختی است که نیاز به کار فراوان دارد.

وزیر کشور گفت: آسیب های اجتماعی بزرگترین مشکل کشور است اما قابل حل است، البته کار سختی است که نیاز به کار فراوان دارد.

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نخستین همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام که از صبح امروز در مرکز همایش بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد عدم ارتباط میان مراکز مطالعاتی و حوزه های اجرایی است، در صورتی که ما باید از مطالعات و تحقیقات علمی برای حل مسائل استفاده کنیم.
وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی بزرگترین مشکل کشور است اما قابل حل است، البته کار سختی است که نیاز به کار فراوان دارد؛ مثلا مواد مصرفی از ۲۰ نوع به ۷۰۰ نوع رسیده و تولید مواد مخدر در افغانستان به ۱۰ هزار تن رسیده است و ما در قالب ۲۰ هزار عملیات به مبارزه و کشف مواد پرداخته ایم و میزان شیوع مصرف مواد به ۲۰ درصد رسیده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد از معتادان توان ترک اعتیاد و مصرف مواد مخدر را دارند، اظهار داشت: ما باید همه راه های رفته را مطالعه و بهترین راه را انتخاب کنیم. مسئله ای که الان با آن مواجه هستیم، تغییر نسل و سبک زندگی است که در همه موضوعات و مسائل وجود دارد که رهبر معظم انقلاب هم بارها در این خصوص سخنرانی کرده اند.

وزیر کشور با بیان اینکه مسئله‌ای دیگر سرعت غیر قابل اندازه گیری در تغییرات است و محور آن بر تفکرات لیبرالیستی و کاملا مادی گرایانه است، تصریح کرد: دلیل آن این است که محور این تغییرات کشورهای هستند که به
دنبال منافع خود هستند. وقتی تجارت مواد مخدر ۶۰ میلیارد دلار است، قابل چشم پوشی نیست و کسانی که مدعی مبارزه با آن در غرب هستند در جلسات به آنها می گوییم که گردش مالی این تجارت در بانک های شما صورت می گیرد، چرا با آن مقابله نمی کنید؟
وی افزود: دستگاه های مختلفی در حوزه اجتماعی فعالیت می کنند اما باید به این سوال جواب داد چگونه نمی توانیم با این هزینه های فراوان و استفاده از رسانه ها محتوای سایت ها را کنترل کنیم تا در چهار چوب اخلاقی باشد.

رحمانی فضلی با بیان یانکه در مسئله مبارزه با آسیب های اجتماعی باید به ویژگی های انسان ها توجه کرد، تصریح کرد: بشر بر اساس آیات قرآن می تواند به اوج بالندگی یا پائین ترین درجه برسد، پس وقتی با این موجود سروکار داریم باید با این نگاه به دنبال حل مسائل برویم و ویژگی های انسان را در نظر بگیریم.
رحمانی فضلی تاکید کرد : اگر نگاه ما اسلامی شود همه چیز اسلامی می شود، باید نگاه ها در جامعه تغییر کند و ذهنیت منفی به افراد از بین برود، زیرا این نگاه ها موجب گسترش بی اعتمادی و نا امیدی در جامعه می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار