مهارت‌های فنی بخشی از گزینه‌های موفقیت شغلی است

دفتر تخصصی جوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان سومین نشست تخصصی رسمی کارآفرینی را در قالب سمینار علمی و مهارتی «چگونه شغل خود را انتخاب کنیم؟» با شالوده مفاهیمی شامل روانشناسی شخصیت، روانشناسی اشتغال و تیپ‌شناسی شغلی در تالار هنر برپا کرد.

مهارت‌های فنی بخشی از گزینه‌های موفقیت شغلی است
اصفهان‌امروز: دفتر تخصصی جوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان سومین نشست تخصصی رسمی کارآفرینی را در قالب سمینار علمی و مهارتی «چگونه شغل خود را انتخاب کنیم؟» با شالوده مفاهیمی شامل روانشناسی شخصیت، روانشناسی اشتغال و تیپ‌شناسی شغلی در تالار هنر برپا کرد. محسن دانشور، مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در این نشست به رویکرد تخصصی بسیج سازندگی در زمینه اشتغال‌زایی جوانان پرداخت و گفت: طرح بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت سال 79 از طرف رهبر معظم انقلاب ارائه شد. وی افزود: این طرح که با نام بسیج سازندگی ارائه شده، با هدف استفاده از نیروی جوانان برای سازندگی، پیشرفت و نشاط کشور بوده است. طرح کلی بسیج سازندگی به ادارات مختلف ابلاغ شده و در بخش‌های مختلف عمرانی، محیط‌زیست، کشاورزی، بهداشت و بهسازی مدارس و روستاها فعالیت می‌کند. دانشور اهداف این طرح را محرومیت‎زدایی، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و کمک به مناطق محروم و ایجاد زمینه‌های اشتغال خواند و در این زمینه به این نکته اشاره کرد که یکی از نکات مثبت این طرح تنوع زیادی است که طرح‌ها و کارکردهای مختلف آن خواهد داشت.

چهار ویژگی مهم طرح‌های اشتغال‌زایی
وی افزود: چهار ویژگی مهم طرح‌های اشتغالزایی در بسیج سازندگی در ابتدا فاقد پیچیدگی بودن این طرح‌هاست و در رتبه‌های بعدی زود بازده بودن طرح‌ها، عام‌المنفعه بودن و تأثیرگذاری آن روی جوانان به شمار می‌رود که به اهمیت و همه‌گیری آن افزوده و نتیجه مثبتی در میان جوانان داشته است. مدیر کشاورزی و منابع طبیعی بسیج سازندگی اصفهان بیان کرد: شعار اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری در 29 فروردین سال 92 با 24 بند همراه بوده است. بسیج سازندگی به 8 بند از طرح‌های مقام معظم رهبری ورود پیدا کرده که مهم‌ترین آن‌ها توسعه کارآفرینی، پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان، سهم بری عادلانه، افزایش تولید داخلی، تأمین امنیت غذا و درمان و مدیریت مصرف است. دانشور درباره مشکلات اشتغالزایی و امکان استفاده از منابع و تخصص کافی برای جوانان نیز سخن گفت و کمک به این بخش اشتغالی و پر کردن فراغت جوانان را یکی از با اهمیت‌ترین موارد حال حاضر ما در کشور دانست. وی تصریح کرد: در تمام زمینه‌های اشتغالی باید از طرح‌های جوانان استقبال کنیم تا با استفاده از نیروی فعال و متخصص جامع به پیشرفت کافی دست پیدا کنیم.


آموزش و تدریس راه‌های موفقیت در اشتغال
بخش دیگر این سمینار توسط علی میرجمالی، مدیر مرکز آموزشی و بازرگانی اصفهان اداره شد و او در این بخش، راه‌های موفقیت در اشتغال را برای جوانان و افراد حاضر در این برنامه توضیح و آموزش داد. وی به بحث مهارت‌های شخصی در زمینه اشتغال‌زایی پرداخت و گفت: شناخت استعداد و مهارت‌های شخصی در زمینه اشتغال‌زایی بسیار قابل اهمیت است. مدیر مرکز آموزشی بازرگانی اصفهان مهارت‌های لازم برای موفقیت و رسیدن به ساختار کامل یک شغل را برای حاضران توضیح داد و گفت: مهارت‌های فنی، اکتسابی و قابل‌انتقال بخشی از گزینه‌های لازم برای موفقیت شغلی است. در این زمینه نباید از استعدادها غافل شد و آنان را نادیده گرفت.


از اتلاف انرژی در زندگی و شغل جلوگیری کنیم
علی میرجمالی در بخشی دیگر از آموزش‌های موفقیت در اشتغال تصریح کرد: باید از اتلاف انرژی در زندگی و شغل جلوگیری کنیم و از فرصت خود به نفع بیشترین کارایی استفاده کنیم. مهارت‌های لازم برای یک زندگی موفق و موفقیت شغلی برای ما مشخص و قابل آموزش است. بر اساس این گزارش، دفتر تخصصی جوان زیر نظر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با ثبت‌نام بیش از یک هزار نیروی جوان در زمینه فعالیت‌های حوزه اشتغال و موفقیت‌های شغلی و اشتغال‌زایی فعاليت دارد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار