ماجرای لغو مراسم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چیست؟

2 روز بعد از ماجرای درگیری با دانشجویان در برنامه شهرداری اصفهان، دانشجویان و مدیران دانشگاه اصفهان و شهرداری از ابعاد تازه این موضوع سخن گفتند.

2 روز بعد از ماجرای درگیری با دانشجویان در برنامه شهرداری اصفهان، دانشجویان و مدیران دانشگاه اصفهان و شهرداری از ابعاد تازه این موضوع سخن گفتند.

به گزارش فارس، در هفته‌ای که گذشت دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاهی مادر در اصفهان شاهد فضایی ملتهب بود که در روز چهارشنبه این تنش به اوج خود رسید.

یکی از تشکل‌های دانشجویی به نمایندگی از دانشگاه اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان برنامه‌ای 3 روزه‌ای را با عنوان «من بهشتی هستم» به مناسبت نودمین سالگرد تولد این شهید مظلوم برگزار کرده بودند که در 2 روز اول در آرامش برگزار شد اما به دلیل مسأله‌دار بودن مهمان روز سوم با واکنش دانشجویان دانشگاه همراه شد که نسبت به مسائل صنفی دانشگاه هم معترض بودند.

دانشجویان این طور روایت کردند که از چند روز قبل نسبت به حضور این شخص با سابقه کیفری و محکومیت قضایی به عنوان سخنران در دانشگاه تذکر داده بودند اما توجهی به آن نشده است؛ البته مسأله دیگری که توسط دبیران تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه مطرح شده این بود که جدای از مهمان مسأله‌دار، این برنامه فقط برای یک روز مجوز داشته است و البته این موضوع مجوز یک روزه برای 3 روز برنامه در جلسه‌ای در دانشگاه توسط تشکل مجری نیز تائید شده است.

روایت دانشجویی از ماجرا؛ سخنران برنامه بزرگداشت شهید بهشتی آثارش را نخوانده بود

حامد فدایی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در همین رابطه پیش از این گفته بود: مشاهده می‌کنیم که تشکلی قصد برگزاری برنامه‌ای پیرامون شهید دکتر بهشتی را دارد اما با دخالت‌های شهرداری اصفهان و ضعف و وادادگی مسؤولان دانشگاه، باعث به حاشیه راندن تشکل دانشجویی می‌شود تا حدی که برنامه یک‌روزه با نظر شهرداری تبدیل به برنامه 3 روزه‌ای پرحاشیه شده که مدنظر تشکل مذکور نبوده است و حاصل این نگاه تبدیل شدن دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی به ابزاری برای شهرداری و احزاب سیاسی جهت دستیابی به منافع حزبی خودشان است.

وی همچنین مطرح کرده بود: در برنامه 3 روزه شهرداری از افرادی دعوت صورت گرفته برای صحبت در این مراسم که هیچ تفاهمی با شهید مظلوم دکتر بهشتی ندارند؛ برنامه به اسم شهید بهشتی گرفته می‌شود اما سخنران برنامه به صراحت می‌گوید این صحبت‌ها نظر خودم بوده و مطالعه‌ای بر روی شهید بهشتی نداشته‌ام! همینطور تناقضات دیگری که وجود دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی یادآور شده بود: افرادی را برای بررسی قانون اساسی از دیدگاه شهید بهشتی دعوت می‌کنند که این افراد خود پایبند به قانون اساسی نیستند بعضاً در دوران فتنه 88 محکوم فتنه بوده‌اند و حکم قضایی و امنیتی دارند ؛ شهید بهشتی خود در رأس تدوین قانون اساسی بوده و پشتیبان اصلی ولایت فقیه آن وقت افرادی برای بیان دیدگاه‌های ایشان حاضر می‌شوند که به دلیل زیر پا گذاشتن قانون اساسی به زندان رفته‌اند.

وی این هشدار را نیز داده بود که در صورتی که مطالبات ما جهت عدم حضور محکومان قضایی تحقق نیابد این مطالبات در سطوح دیگری پیگیری خواهد شد.

دانشجویان را به برنامه دانشگاه راه ندادند

به روایت دانشجویی ماجرا، از آنجایی که در ظاهر امر این خواسته و مطالبه دانشجویان مورد توجه و عنایت مسؤولان دانشگاه قرار نگرفت، روز چهارشنبه این دانشجویان به صورت عملی وارد میدان شده و در ابتدا با گفت‌وگو تلاش بر جلوگیری از سخنرانی فرد مذکور در دانشگاه داشتند، اما ممانعت مجریان خارج از دانشگاهی برنامه -که گفته می‌شود از کارمندان شهرداری بوده‌اند- از حضور دانشجویان در یک برنامه دانشگاهی باعث ایجاد تنش در تالار محل برنامه شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در همین رابطه مطرح کرد: علی‌رغم هشدارهای قبلی تشکل‌های دانشجویی به ریاست دانشگاه و معاونت فرهنگی دانشگاه در جلسات شورای فرهنگی مبنی بر این‌که حضور و سخنرانی فتنه‌گران با زمینه التهابات موجود در دانشگاه مانند مشکلات صنفی نظیر معضلات اتوبوس‌ها، سلف، حسینیه و... سبب بروز مشکل خواهد شد، اما باز هم برنامه‌ای پیرامون شهید دکتر بهشتی با دخالت‌های شهرداری اصفهان برگزار شد.


وی افزود: صبح روز برگزاری برنامه اعلام کردند مجوز سخنرانی علیرضا بهشتی که سابقه محکومیت قضایی در فتنه 88 را دارد لغو شده و بنا بود اگر قرار است لغو مجوز شود تا صبح امروز اطلاع بدهند تا دانشجویان را آرام کنیم که این اتفاق نیفتاد؛ از شب گذشته این زمزمه در دانشگاه شنیده می‌شد که تجمعی در اعتراض به این برنامه صورت گیرد که از کنترل تشکل‌ها هم خارج بود، با توجه به این‌که زمزمه تجمعی به دلیل مشکلات صنفی هم از قبل مطرح بود هر چقدر سعی شد تا با رئیس دانشگاه صحبت و این سخنرانی لغو شود، موفق نشدیم.

فدایی اضافه کرد: افراد حاضر در تجمع تا تالار شریعتی هم رفتند اما وارد تالار نشدند، قصد آن‌ها برهم زدن جلسه نبود، صرفاً عدم حضور آقای بهشتی مد نظر بود، بارها گفته شد اگر آقای بهشتی از جلسه خارج شود همه دانشجوها سر کلاس رفته و ادامه جلسه با جو آرامی که طی دو روز قبل هم برگزار شده ادامه پیدا کند.

دبیر تشکل دانشجویی: نیروهای شهرداری برخورد بدی با دانشجویان داشتند

وی ابراز داشت: در حالی که پیش از این دانشجوهای معترض بیرون از تالار ایستاده بودند، سخنرانی علیرضا بهشتی شروع شد و دانشجویان وارد تالار شدند، با اینکه پیش از این گفته شده بود مخاطبان این برنامه دانشجویان هستند اما دیده شد بیشتر افراد حاضر در جلسه از شهرداری اصفهان هستند و نیروهای شهرداری مانع حضور دانشجوها شدند، با اینکه در برنامه‌های معمول دانشگاه افراد با نشان دادن کارت دانشجویی وارد سالن می‌شوند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی تصریح کرد: نیروهای شهرداری برخورد بدی با دانشجویان داشتند و سبب زد و خورد شد؛ مسؤولان دانشگاه باید پاسخگو باشند که چرا اینقدر دانشگاه بی در و پیکر شده که هرکسی اقدام به تهدید دانشجویان می‌کند.

وی بیان داشت: مقصر اصلی هیأت نظارت دانشگاه هستند که به افرادی که عامل تشنج و بهم زدن آرامش دانشگاه هستند و محکومیت در پرونده‌شان دارند مجوز می‌دهد تا به راحتی وارد دانشگاه شوند و سخنرانی داشته باشند.

فدایی در پایان تأکید کرد: پیش از این پشت تالار به صورت مسالمت‌آمیز صحبت‌ها و اعتراضات توضیح داده شد، که با خروج آقای بهشتی دانشجویان محل را ترک خواهند کرد اما میسر نشد؛ چرا دانشگاه باید جولانگاه بازی امثال شهرداری باشد چرا شهرداری باید از دانشگاه استفاده ابزاری کند تا به اهداف سیاسی خود برسد؟ ما با دانشجویان بحثی نداشتیم کمااینکه افرادی هم که جلوی دانشجوها را می‌گرفتند که می‌خواستند علیرضا بهشتی خارج شود کارت دانشجویی نداشتند و از نیروهای شهرداری بودند.

مأموران شهرداری اقدام به ضرب و شتم دانشجویان کردند

محمد دلگشایی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان نیز در رابطه با این اتفاق مطرح کرد: در جلسه دبیران تشکل‌های اسلامی روز دوشنبه تاریخ 21 آبان ماه که در حضور ریاست دانشگاه انجام شد خود شخص دبیر انجمن راه امید (نماینده دانشگاه برای همکاری با شهرداری) اذعان به این نکته قابل تأمل کرد که شهرداری اصفهان در حال تحمیل مهمانان خود به این تشکل است، با پرس و جوی ما از مسؤولان ذی‌ربط متوجه این مسأله شدیم که این برنامه تنها برای یک روز مجوز داشته ولی با فشارهای وارده از سوی شهرداری اصفهان که گوی رقابت را در سیاسی‌کاری از دوستانشان ربوده به 3 روز افزایش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: هنگامی که دانشجویان قصد اعتراض به وجود چنین میتینگ سیاسی را داشتند مأموران شهرداری اصفهان اقدام به ضرب و شتم شدید دانشجویان کردند که موجب خشم دانشجویان از این اقدام توهین‌آمیز به ساحت دانشگاه شدند؛ مسؤولان ذی‌ربط در دانشگاه باید پاسخگوی عملکرد خود باشند که چرا مجوز سخنرانی کسی را داده‌اند که عملکرد وی در فتنه 88 معلوم و مبرهن است.


پاسخ شهرداری اصفهان به اظهارات دانشجویان

اما صحبت دانشجویان در این رابطه یک سوی ماجراست و خبرگزاری فارس به گفت‌وگو با ایمان حجتی مدیرکل ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز پرداخت که در رابطه با وقایع رخ داده در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان اظهار کرد: در نودمین سال میلاد شهید بهشتی قرار داشتیم و با توجه به اینکه شهید بهشتی از افتخارات شهر اصفهان هستند از این لحاظ برای شهرداری اصفهان ارزش و اهمیت ویژه ای داشت، چراکه شهید بهشتی از افرادی بودند که تفکر ناب انقلاب اسلامی را ترویج داده و برای پیروزی انقلاب اسلامی هم مبارزه کردند، بعد از انقلاب اسلامی مظلومانه مورد حملاتی قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه نکوداشت این شخصیت برای شهرداری اصفهان همواره اهمیت ویژه ای داشته است، افزود: در همین راستا بر آن شدیم رویدادی تعریف شود، البته این رویداد هم محصور به دانشگاه نبود و در منزل شهید مظلوم بهشتی که در اصفهان تبدیل به یک خانه فرهنگ برای حضور اهالی فرهنگ شده نیز رویدادهایی در هفته گذشته تعریف شده بود، در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان هم برنامه هایی برگزار شد، از جمله رویدادهای این مناسبت رویدادهایی با مشارکت دانشگاه اصفهان بود.

مدیرکل ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در رویدادهایی که در دانشگاه اصفهان برگزار شد شهرداری نقشی در مدیریت محتوایی نداشت، شهرداری با توجه به اینکه همکاری بین دستگاهی در حوزه فرهنگ با دانشگاه اصفهان یا ارگانهای دیگر از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد، شهرداری در طول سال با همه این نهادها رویدادهایی را به صورت مشترک برگزار می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه‌ای که در مورد شهید بهشتی صحبت می کنیم حوزه اندیشه‌ای است لازم بود با دانشگاه اصفهان در این زمینه همکاری داشته باشیم، در پرونده نکوداشت نودمین سالگرد ولادت شهید بهشتی دانشگاه اصفهان هم مشارکت کرد.

حجتی اضافه کرد: با توجه به اینکه همزمان با اینکه شهرداری در این فضا رفته بود یک تشکل دانشجویی هم تمایل داشت در دانشگاه اصفهان این کار را انجام دهد، مجوز دانشگاه اصفهان هم به این تشکل دانشجویی داده شده است، مشارکت شهرداری هم صرفاً در یک سری مباحث پشتیبانی و برگزاری رویداد بود و در رابطه با مباحث محتوایی شهرداری وارد کار نشده بود.

طرح موضوع حضور نیروهای شهرداری در درگیری اشتباه بود

وی تصریح کرد: البته قطعاً رویدادی که شهرداری در کتابخانه مرکزی برگزار می‌کند مدیریت محتوایش هم با شهرداری است، اما طبق قوانین دانشگاه برای برنامه‌ای که در دانشگاه برگزار شد مدیریت و طراحی محتوا، حضور سخنران و... با همان تشکل دانشجویی طبق ضوابط دانشگاه بود.

مدیرکل ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان عنوان کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که شهرداری کل این آیین‌های نکوداشت را به شکل یک پرونده در سطح شهر تبلیغ کرده و دعوتنامه‌های اختصاصی برای فعالان فرهنگی و مسؤولان ارسال شده بود و جمعی از مسؤولان هم در این برنامه‌ها حضور داشتند، علاقه‌مندان شهید بهشتی هم در این مراسمات حضور داشتند.

وی در رابطه با صحبت مطرح شده توسط دانشجویان معترض به برگزاری این برنامه در رابطه با برخورد مأموران شهرداری با دانشجویان گفت: بنده فیلم منتشر شده از آن برنامه را دیدم که از مأموران شهرداری آنجا حضور نداشتند و کلاً اصل حضور نیروهای شهرداری در آن قضیه اشتباه است و یک تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی است.

حجتی همچنین اذعان کرد: در زمینه به هم خوردن این برنامه واقعاً باعث تأسف است که برای نکوداشت شهید بهشتی فردی که گفت‌وگو را به عنوان علاج جامعه هم ترویج و هم توصیه می‌کرد، هنوز بعد از این مدت شاهد این فضاها و این به هم‌زدگی‌ها باشیم.

وی ابراز کرد: هویت افرادی که این مراسم را به هم زدند هم مشخص است، این‌ها از روزهای قبل در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بودند که ما این مراسم را به هم می‌زنیم.

عواملی که از شهرداری در دانشگاه حضور داشتند

مدیرکل ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان تأکید کرد: عواملی که از شهرداری در دانشگاه حضور داشتند صرفاً همان عوامل مربوط به پشتیبانی، دکور برنامه یا تبلیغ برنامه در سطح شهر بود و زمانی که آن فضا پیش آمد جلسه در کنترل مسؤولان دانشگاه بود و ارتباطی با شهرداری ندارد؛ برنامه به لحاظ محتوایی طبق ضوابط دانشگاه و توسط آن تشکل دانشجویی پیش رفت و دخالت شهرداری در آن اتفاق اصلاً صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ نیروی دیگری از شهرداری اجازه ورود ندارد و نه نیتی دارد، با توجه به این‌که قوانین مشخص است و هر برنامه‌ای در دانشگاه برگزار شود در درجه اول مسؤولیت‌هایی طبق قوانین برای تشکل‌ها، معاونت‌های دانشگاه و دیگر رده‌ها مشخص شده است؛ در خصوص محتوای آن برنامه سؤالاتتان را از مسؤولان دانشگاه به ویژه معاونت فرهنگی می توانید بپرسید که طبق چه روالی این موارد به پیش رفته است.

حجتی تصریح کرد: قسمتی از دانشجویان می توانستند در جلسه حضور داشته و صحبت‌ها را بشنوند و محتوا را به پیش ببرند، زبان گفت‌وگو را در هر زمینه‌ای نباید چه در این جلسه و چه در فضای متفاوتی از این جلسه برگزار شود، کنار بگذاریم، همه باید توان شنیدن صحبت‌های یکدیگر را داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: علاقه داشتیم که همان طور که دو روز اول این برنامه در یک فضای آرام برگزار شد روز سوم نیز در یک فضای آرام پیش می‌رفت که این اتفاق رخ نداد ، به نظر ما چه در این برنامه و چه برنامه دیگری اگر در دانشگاه برگزار شده و اندیشه دیگری طرح می‌شود آن برنامه هم باید در یک فضای آرام به پیش برود.

روایت مدیر احمدی‌نژادی دانشگاه اصفهان از ماجرا

در همین رابطه ابراهیم رضایی مدیرکل فرهنگی دانشگاه اصفهان در رسانه‌ها از لزوم پاسخگویی افرادی که باعث ناتمام ماندن این برنامه شده بودند سخن گفته و بر این تأکید داشت که برنامه «من بهشتی هستم» از دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان دارای مجوز بوده است و حضور علیرضا بهشتی سخنران این برنامه نیز از هر دو دانشگاه مجوز داشته است.

علی‌رغم تأکید دانشجویان بر سابقه کیفری علیرضا بهشتی در محاکم قضایی، رضایی که سابقه عهده‌داری همین مسؤولیت مدیرکلی فرهنگی را در دولت دوم احمدی‌نژاد نیز دارد به علت مخالفت بعضی از دانشجویان از حضور و سخنرانی علیرضا بهشتی را این‌گونه مطرح کرد که عده‌ای معتقد بودند وی اهل بصیرت نیست و به این بهانه جلسه را به هم زدند و نظم و انضباط دانشگاه را به هم ریختند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه اصفهان ادامه داد: من در جریان اتفاقاتی که در سالن شریعتی می‌افتاد بودم، اما وقتی به حراست دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردیم که این برنامه نیازمند حراست ویژه است، اعلام کردند دانشگاه اصفهان دخالت نکند که نتیجه این اتفاق همین موضوعی که پیش آمد شد.

پاسخ معاونت فرهنگی دانشگاه اصفهان به اظهارات دانشجویان

حجت‌الاسلام جعفر شانظری، معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان نیز در رابطه با هماهنگی برگزاری این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح می‌کند که بنده و معاون شهردار اصفهان چند ماه پیش درخواستی را مبنی بر برگزاری برنامه‌ای با عنوان «احیای اندیشه‌های شهید بهشتی» با همکاری دانشگاه اصفهان برای خانه شهید بهشتی ارسال کردیم؛ این پیشنهاد با استقبال خوبی رو به رو شد و به مناسبت نودمین سالگرد تولد این شهید بزرگوار، برنامه «من بهشتی هستم» با موضوع «گفت‌وگو کلید رشد فرزندان» و محوریت فعالیت تشکل‌های دانشجویی از روز دوشنبه ۲۱ آبان در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

وی در تشریح این برنامه بیان کرد: نخستین برنامه «من بهشتی هستم» با عنوان بازخوانی دیدگاه‌های شهید بهشتی در حوزه توسعه‌ اقتصادی با حضور فرشاد مؤمنی برگزار شد، دومین روز این برنامه نیز با موضوع دین و حاکمیت دینی با حضور سید محمدرضا بهشتی، فرزند ارشد شهید بهشتی برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان سومین روز برنامه «من بهشتی هستم» را با موضوع حقوق و قانون اساسی به دلیل نقش کلیدی شهید بهشتی در این زمینه معرفی کرد و گفت: مهمان این برنامه سیدعلیرضا بهشتی بود.

وی با اشاره به اینکه برخی از جریان‌های مخالف به این بهانه که علیرضا بهشتی در فتنه 88 حضور داشته اجازه حضور در برنامه را ندادند، عنوان کرد: باید توجه داشت که هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت سخنرانی وی وجود ندارد و دستگاه‌های امنیتی نیز در این زمینه مشکلی را اعلام نکردند؛ حراست وظیفه کنترل برنامه را داشت، اما شرایطی به وجود آمد که امکان ادامه یافتن جلسه وجود نداشت.

تأیید هیأت نظارت دانشگاه اصفهان درباره عدم مجوز برنامه شهرداری

علی‌رغم اینکه مسؤولان معاونت فرهنگی دانشگاه از داشتن یا نداشتن مجوز برای 3 روز از برگزاری این مراسم سخنی نگفتند، اما حجت‌الاسلام میثم شریف عضو هیأت نظارت دانشگاه اصفهان در خصوص مجوز برنامه بزرگداشت نودمین سالگرد شهید بهشتی در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: اصل برنامه این بود که خانه فرهنگ شهید بهشتی به مناسبت میلاد ایشان در شهر برنامه‌ای را برگزار می‌کند و قرار بود یک روز که همان نخستین روز برنامه بود افرادی مثل فرشاد مومنی و امثالهم سخنرانی کنند.

وی افزود: درخواست مجوز برای یک روز شده بود و البته از اول هم قرار بود در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود بنابراین برای مشارکت انجمن راه امید در برگزاری این برنامه در روز اول مجوز داده شد.

برنامه روز دوم و سوم مجوز نداشت

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: ادامه برنامه در روزهای دوم و سوم مجوزی نداشته و اطلاعی هم از حضور دانشجویان دانشگاه اصفهان در روزهای دوم و سوم در برنامه نیست، سالن گرفته شده و عوامل شهرداری برگزارکنندگان اصلی ماجرا بودند.

وی تصریح کرد: موقعی هست که ارگان بیرونی با همکاری یک تشکل در داخل دانشگاه کار مشترکی انجام می‌دهد که نیازمند مجوز هیأت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی را دارد.

شریف ادامه داد: اگر با مجوز باشد این همکاری اشکالی ندارد اما اگر یک نهاد یا ارگان بیرون از دانشگاه صرفا یک سالنی را از دانشگاه اجاره می‌کند و اسم دانشگاه نیست، مثل بسیاری از شرکت‌های خصوصی که برای اجرای برنامه‌های خود از دانشگاه سالن یا تالار اجاره می‌کنند براساس صلاحدید معاونت اداری‌مالی دانشگاه انجام می‌شود.

روایت عضو هیأت نظارت دانشگاه اصفهان از یک تخلف آشکار

وی خاطرنشان کرد: در حالت سوم وقتی تشکلی، یک مجموعه از بیرون دانشگاه اما به اسم دانشگاه اصفهان بدون هماهنگی با هیأت نظارتی داخل دانشگاه کاری را انجام می‌دهند که این کار قطعا تخلف است ، اینکه شهرداری در مدت سه روز در شهر تبلیغ کند در حالی که یک روز با دانشگاه هماهنگ شده و بقیه روزها و بعضی سخنران‌ها را فقط در تبلیغات داخل شهر اسمشان دیده شده و هیچ‌گونه مجوزی برای آن‌ها از دانشگاه اصفهان گرفته نشده است.

عضو هیأت نظارت دانشگاه اصفهان ابراز داشت: مسؤولان دانشگاه باید نظارت دقیق‌تری کنیم که چنین اتفاقاتی تکرار نشود، نتیجه اینکارها این می‌شود که عده‌ای که رفتارشان به افراد اوباش نزدیک است وارد دانشگاه می‌شوند و دانشجوی ما که مانند فرزند ما است در خانه خودمان کتک می‌زنند.

تأیید ورود نیروهای خارجی و کتک خوردن دانشجویان

وی یادآور شد: نمی‌شود این را تحمل کرد که عده‌ای به هر دلیلی از بیرون دانشگاه وارد شوند، دانشجو را کتک بزنند، از هر خط و جناحی هم باشند، به هیچ‌وجه از مسولان دانشگاه قابل قبول نیست، این مسأله باید پیگیری شود که این افراد متعلق به کجا بودند و به طوری جدی برخورد شود.

شریف در پایان مطرح کرد: قطعا نیروی امنیتی از بیرون از دانشگاه نمی‌تواند وارد شود و مهمترین نیروهای امنیتی نیروی انتظامی است که بر اساس مصوبه مجلس اجازه ورودشان به دانشگاه منوط به اجازه مسؤولان دانشگاه است ولی اینکه از بیرون دانشگاه افرادی آمدند و دانشجو را کتک زدند قطعا قابل تایید است.

وی یادآور شد: نمی‌شود این را تحمل کرد که عده‌ای به هر دلیلی از بیرون دانشگاه وارد شوند، دانشجو را کتک بزنند، از هر خط و جناحی هم باشند، به هیچ‌وجه از مسولان دانشگاه قابل قبول نیست، این مسأله باید پیگیری شود که این افراد متعلق به کجا بودند و به طوری جدی برخورد شود.

شریف در پایان مطرح کرد: قطعا نیروی امنیتی از بیرون از دانشگاه نمی‌تواند وارد شود و مهمترین نیروهای امنیتی نیروی انتظامی است که بر اساس مصوبه مجلس اجازه ورودشان به دانشگاه منوط به اجازه مسؤولان دانشگاه است ولی اینکه از بیرون دانشگاه افرادی آمدند و دانشجو را کتک زدند قطعا قابل تایید است.


این در حالی است که حسین عزیزی یکی از دانشجویان مضروب در این درگیری که صحنه سقوط وی از جایگاه برنامه نیز در فیلم منتشر شده از برنامه مشخص است، در گفت‌وگو با فارس ضمن تأیید حضور نیروهای شهرداری در سالن برگزاری برنامه، از درگیری دانشجویان با افرادی که از خارج دانشگاه به محل برگزاری برنامه آمده بودند خبر داد.

وی در ادامه از پیگیری قانونی تشکل‌های دانشجویی درباره این حضور و رفتار فراقانونی و تأکید دانشجویان دانشگاه اصفهان بر لزوم پاسخگویی مدیران شهرداری و دانشگاه در این رابطه خبر داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار