عابدی: روحانی و جهانگیری دوبار اجرای مصوبات شورای عالی را دستور داده‌اند

یک نماینده مخالف طرح بازچرخانی آب زاینده رود گفت: بازچرخانی آب از پل شهرستان به ناژوان مشکل آب را حل نمی کند و فقط باعث جاری شدن زاینده رود به صورت نمادین می‌شود.

یک نماینده مخالف طرح بازچرخانی آب زاینده رود گفت: بازچرخانی آب از پل شهرستان به ناژوان مشکل آب را حل نمی کند و فقط باعث جاری شدن زاینده رود به صورت نمادین می‌شود.
حیدر علی عابدی در گفت وگو با ایسنا در خصوص طرح بازچرخانی آب و مخالفت با آن اظهار کرد: سه طرح در زمینه احیای آب اصفهان وجود دارد که با طرح سد تونل سوم کوهرنگ و انتقال آب از خلیج فارس مخالفتی وجود ندارد، اما با طرح بازچرخانی آب از پل شهرستان به ناژوان مخالف هستند زیرا باعث به حدر رفتن آب کشاورزان می شود و مثل یک مسکن عمل کرده و فقط زاینده رود را جاری می کند.
وی افزود: طرح بازچرخانی آب کمبود منابع آب زیرزمینی را جبران نمی‌کند و نمی‌تواند حتی بخشی از پنج میلیارد مترمکعب کمبود منابع زیرزمینی را جبران کند و هرلحظه ممکن است باعث فرونشست زمین شود و این فرونشست اگر آثار باستانی را دچار حادثه کند باعث خجالت در کشور می شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ادامه خشکی تالاب گاوخونی به علت داشتن ریزگردهای سمی خطرناک است و می‌تواند باعث ایجاد آلودگی شود که باید به فکر نجات آن باشیم.
عابدی اجرایی مصوبات شورای عالی آب را برای ساماندهی پیشنهاد داد و گفت: باید طرح مصوبه شورای عالی آب برای ساماندهی آب از طریق وزارت نیرو که با مجموعه ای از کارشناسان استانی و کشوری ارائه شده است و کارشناسانه است اجرا شود در این طرح که 100 ها لوله باید در داخل زاینده رود برای برداشت آب قرارداده شود و در هر 5 یا 10 کیلومتر متناسب با نیاز ایستگاه هایی درست شود و هرکسی حق برداشت از آب را نداشته باشد و کشاورزان بر اساس حق آب خود برداشت کنند طرح کارشناسانه‌تری به نظر می‌رسد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای روحانی و آقای جهانگیری هرکدام دو بار دستور اجرای این طرح را دادند، اما اجرایی نشده است و ما باید زمینه را برای اجرایی شدن طرح فراهم کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار