روحانی: بنا نداریم گستاخی‌های آمریکا را تحمل کنیم

رئیس‌جمهور گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم از بدو تاسیس تاکنون با این پدیده شوم مواجه بوده است.

رئیس‌جمهور گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم از بدو تاسیس تاکنون با این پدیده شوم مواجه بوده است.
به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در اجلاس رؤسای 6 کشور (دومین کنفرانس روسای مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه درباره مبارزه با تروریست) با ببیان این مطلب که مایه خرسندی است که در این اجلاس حضور دارم، اظهار داشت: لازم می‌دانم از مجلس پاکستان و رئیس مجلس پاکستان به دلیل دوران مسئولیت یکساله و همچنین تعهداتشان برای کمک به این روند تشکر کنم.
وی افزود: جهان امروز شاهد چالش‌های سخت و پیچیده‌ای است؛‌ اعم از موضوع تغیرات آب و هوا و بحران‌های اقتصادی و توسعه نیافتگی تجاوز و چنگ و فقر و گرسنگی و یکجانبه‌گری و افراطی‌گری و تروریسم. لذا نکاتی را راجع به چند چالش مهم بشری یعنی تروریسم و افراطی‌گری و یکجانبه‌گری را به عرضتان می‌رسانم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم از بدو تاسیس تاکنون با این پدیده شوم مواجه بوده است و از این بابت متحمل خسارت‌های جانی و مالی سنگینی شده است، گفت:‌ شهادت 72 تن از نماینگان مجلس و دولت‌مردان در یک بمب‌گذاری در سال 1360 و شهادت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت کشور توسط تروریست‌ها در همان سال و شهادت بیش از 17 هزارتن از مردم عادی در طول 40 سال گذشته به دست گروه‌های ترویستی صورت گرفت که هم‌اینک در اروپا و آمریکا تحت حمایت‌های دولت‌های غربی هستند.
روحانی در بخش دیگری از سخنانش تروریست‌ها و حامیانش نمی‌خواهند ما با هم گفت‌و‌گو کنیم، اضافه کرد: اما با دست در دست هم بر تروریسم پیروز شدیم، موفقیت ما نیامند اراده‌ای خستگی‌ناپذیر است.
وی در بخش دیگری با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا اظهار داشت: آمریکا سخت بر خطاست، وقتی تجارت چین را بر تگنا بگذارد همه ما زیان می‌کنیم، تحقیر اففانستان خار شمردن ما است، با تنبیه ترکیه همه ما مجازات می‌شویم. اگر روسیه را تهدید کنند ما هم امنیت خود را در مخاطره می‌بینیم. بنا نداریم گستاخی‌های آمریکا را تحمل کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار