فولادگر: "نوبخت" دنبال حل دیوان‌سالاری در سازمان خود باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت نوبخت درباره استعفای نمایندگان اصفهان تعجب‌آور است، گفت: انتظار است ایشان دیوان‌سالاری و طولانی‌شدن مراحل اجرایی در نظر گرفتن ردیف بودجه در سازمان خود را حل کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت نوبخت درباره استعفای نمایندگان اصفهان تعجب‌آور است، گفت: انتظار است ایشان دیوان‌سالاری و طولانی‌شدن مراحل اجرایی در نظر گرفتن ردیف بودجه در سازمان خود را حل کند.
حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با تسنیم با مروری بر اقدامات و پیگیری‌های نمایندگان استان اصفهان پیرامون حل مشکل آب طی سال‌های اخیر اظهار داشت: از زمانی که بحث تفکیک مدیریت آب استان‌ها مطرح شد ما نیز دیدگاه‌های خود را مطرح کردیم. عنوان کردیم که منطبق‌کردن تقسیمات جغرافیایی و سیاسی با حوضه آبریز صحیح نیست و بخشی از مشکلات از همان جا آغاز شد.
وی افزود: موضوع دیگر تفویض اختیار دولت دهم به استانداری چهارمحال و بختیاری پیرامون وظایف وزارت نیرو در زمینه تخصیص و بهره برداری آب بود، در آن زمان نیز با اطلاعی که کشاورزان دادند نمایندگان موضوع را پیگیری کرده و هیئت تطبیق مصوبات، مصوبه را ابطال کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: پیگیری گرفتن ردیف بودجه برای انتقال آب به فلات مرکزی معروف به طرح بهشت‌آباد، افزایش اعتبارات برای احداث تونل سوم، اخیراً سد تونل سوم و پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده‌رود، از جمله اقداماتی است که نمایندگان در جلسات و مکاتبات مختلفی با همه مسئولان در دولت‌های مختلف نسبت به آن اقدام کرده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین همکاری‌هایی‌ برای فعال‌سازی پروژه‌های انتقال آب، احیای رژیم حقوقی زاینده‌رود، احیای حقابه‌ها و سهم‌آبه‌ها، دفاع از حقوق کشاورزان، بهینه سازی مصرف آب شرب، کشاورزی و صنعت و نظارت بر این مصوبات اقدامات نمایندگان بوده است.
فولادگر با بیان اینکه نباید این‌گونه مطرح شود که نمایندگان امروز به فکر حل مشکل آب افتاده‌اند، گفت: پیگیری نمایندگان همواره انجام شده است اما تصمیم به استعفا به این دلیل بود که به رغم همه تلاش‌ها برای ردیف پیدا کردن سامانه دوم آبرسانی به 14 شهرستان و ده‌ها شهر این پروژه ردیف بودجه‌ای نگرفت.
وی ادامه داد: سال‌های گذشته این پروژه از منابع استانی شروع شد و سال پیش فقط در جداول پیوست آمد، عنوان شد که ماده 23 آن نیز توسط کمیسیون تصویب شود، نامه وزیر نیرو را نیز دریافت کرده و کاربرگ‌ها نیز صادر شد اما در آخرین لحظات متوجه شدیم که این ردیف بودجه در بودجه 98 نیامده، از قبل نیز مصوبات گذشته درباره آب و زاینده رود اجرایی نشده بود بنابراین این تصمیم را گرفته و عنوان کردیم قادر به انجام وظیفه نمایندگی نیستیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌دنبال حوادثی که در سال‌های گذشته رخ داد، یک بار به دلیل سیلاب و گل آلود شدن آب، تصفیه خانه فعلی متوقف شد و یک بار نشت نفت این مشکل را ایجاد کرد، بنابراین تصمیم بر این بود که یک مسیر موازی با مسیر فعلی آبرسانی باید برای تامین آب 5 میلیون نفر جمعیت استان اصفهان ایجاد شود.وی اظهار داشت: انتظار داشتیم که این طرح ردیف بودجه پیدا کند تا بخش خصوصی ورود کرده و مصوبات به صورت قانونی دنبال شود.
فولادگر در واکنش به اظهارات اخیر محمدباقر نوبخت درباره استعفای نمایندگان که گفته بود «هر نماینده‌ای نمی‌تواند بگوید که چون در لایحه بودجه چنین چیزی دیده نشده استعفا می‌دهم» تصریح کرد: اولاً باید گفت "هر نماینده‌ای نیست و کسانی که استعفا داده‌اند کل نمایندگان استان بزرگ اصفهان هستند، دوم اینکه این اگر خواسته‌ای غیرمعقول و غیرمنطقی بود باز هم چنین صحبتی جا داشت، اما وقتی تمام مراحل قانونی درخواست ما طی شده و شخص وزیر نامه داده، این اظهار نظر از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه باعث تعجب است.
وی ادامه داد: محدودیت‌های بودجه دولت را می‌دانیم اما این پروژه جدیدی نیست و چند سالی است که کار آن شروع شده و بنابراین این صحبت تعجب آور است، انتظار است ایشان دیوان سالاری و طولانی شدن مراحل اجرایی درنظر گرفتن ردیف بودجه که ما چند سال انتظار آن را داشتیم حل کند.

  • نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اکبری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان نیز گفت: ایشان فرمودند «نمایندگان بروند ابتدا ضوابط بودجه را یاد گرفته و بعد تصمیم بگیرند»، باید به ایشان عرض کنیم نمایندگان در حدی که باید بلد باشند بلد هستند، ما از مدیریت استان انتظار داریم که بیش از این پیگیر پروژه‌های استان باشند.
وی با بیان اینکه به چشم خود پیگیری مدیران سایر استان‌ها را در کشور می‌بینیم، گفت: مدیران آنها روزها و هفته‌ها به تهران آمده و پیگیر اعتبارات استان خود هستند، ما این پیگیری را از مدیران قبلی ندیدیم اما انتظار داریم مدیران جدید اینگونه پیگیر باشند.
فولادگر تصریح کرد: ما هم به وزارت نیرو انتقاد داریم و هم به سازمان برنامه و بودجه، اما در بحث سامانه دوم آبرسانی وزیر نیرو به قول خود عمل کرد و مسئولان مرتبط استانی نیز پیگیری خود را انجام دادند و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه نیز هرچه سریع‌تر اصلاح لازم را انجام داده و ردیف بودجه را احیا کند.
وی خاطرنشان کرد: ما تابستان امسال بحران عجیبی داشتیم و سال‌های آینده نیز اینگونه خواهد بود، بنابراین باید مشکلات سامانه دوم آبرسانی حل شود تا مردم برای تامین آب شرب مطمئن شوند، هرچند باید اقدامات دیگری مانند صرفه جویی نیز انجام شود، پروژه‌های آبرسانی شهری نیز باید با رعایت مباحث مرتبط با پرت آب انجام شود.
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید اطمینان بدهند که مصوبات را درنظر می‌گیرند، گفت: اگر اقدامی صورت نگیرد تصمیم ما پابرجا خواهد بود و البته سیر آئین نامه‌ای استعفا نیز باید طی شود.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار