نمایندگان استان اصفهان به قول خود عمل کردند/ حضور در دفتر امام جمعه به جای مجلس

نمایندگان که اعلام کرده بودند امروز به جای حضور در صحن به دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان می‌روند به قول خود عمل کردند.

نمایندگان استان اصفهان به قول خود عمل کردند/ حضور در دفتر امام جمعه به جای مجلس

نمایندگان که اعلام کرده بودند امروز به جای حضور در صحن به دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان می‌روند به قول خود عمل کردند.

به گزارش فارس ، اعلام استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به دلیل بی توجهی به موضوع آب اصفهان در سال‌های متمادی و نیز عدم تخصیص بودجه به پروژه‌های مربوط به حوزه آب در بودجه 98 در 14 آذرماه همچنان به عنوان مهم‌ترین رویداد استان تلقی می‌شود.

پس از این استعفا، طی 10 روز گذشته برخی رسانه‌ها این استعفا را نمایشی سر داده و پیش‌بینی کردند نمایندگان به دلیل نگرانی از دست رفتن جایگاهشان، پیش از طرح استعفا در صحن علنی به مجلس آمده و از تصمیم خود باز می‌گردند.

اما آنچه در سخنان نمایندگان بازتاب پیدا کرد، عدم نمایشی بودن این اقدام بود که در گفت‌وگو با فارس نیز بر این موضوع تاکید داشتند؛ در ادامه نمایندگان اعلام کردند امروز که نخستین روز از برگزاری جلسه رسمی مجلس شورای اسلامی بود به جای حضور در صحن، به دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان رفته تا آنجه نیز بار دیگر بر خواسته‌شان تاکید کنند.

به همین دلیل از صبح امروز نمایندگان استان اصفهان به دفتر آیت الله طباطبایی نژاد رفته و مطالبات خود را بیان کردند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همین خصوص عنوان کرد: مجمع نمایندگان استان اصفهان امروز یکشنبه 25 آذر 97 در اعتراض به عدم تأمین آب شرب 5 میلیون شهروند اصفهانی توسط دولت در اقدامی اعتراض آمیز به جای حضور در مجلس در دفتر آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان تجمع کردند.

وی افزود: این تجمع اعتراض آمیز ما به خاطر عدم تأمین آب شرب 5 میلیون شهروند اصفهانی و آب زاینده رود در این رابطه است که آب پشت سد نسبت به آذر ماه سال گذشته نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش نیز داشته است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اکنون نماینده ولی فقیه در اصفهان در حال سخنرانی برای مجمع نمایندگان استان است.

طبق مشاهدات خبرنگار فارس، حضور تعداد قابل توجهی از کشاورزان به اتفاق خانواده‌هایشان در حمایت از اقدام نمایندگان استان اصفهان در مقابل دفتر امام جمعه اصفهان منجر به ایجاد ازدحام شده است؛ برخی خانواده‌ها تصاویر شهدایشان را در دست دارند.

هم اکنون 16 نفر از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی که هفته گذشته استعفای خود را اعلام کردند، با آیت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار کردند.

این جلسه با موضوع بررسی استعفای نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئله آب در حال برگزاری است. گفتنی است 3 تن از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خارج از استان هستند و نتوانستند خود را به جلسه امروز برسانند.

20 امین نماینده استان اصفهان، علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی یود که از ابتدا استعفا نامه را امضا نکرده و از سایر نمایندگان به دلیل این اقدام انتقاد کرده بود؛ وی امروز در جلسه مجل شرکت کرده است.

پس از بی توجهی لاریجانی به عدم حضور نمایندگان اصفهان در جلسه امروز مجلس، بدالحمید خدری نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی طی تذکری، با اشاره به استعفای نمایندگان استان اصفهان گفت: براساس آیین نامه با توجه به اینکه نمایندگان اصفهانی استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه کرده اند حضرتعالی برای جدیت در مجلس و اینکه این استعفاهای صوری باب نشود ما تقاضا داریم در اولین جلسه موضوع را قرائت کنید و در دستورکار هفته آینده مجلس قرار گیرد.

لاریجانی در پاسخ به تذکر خدری گفت: ما امروز در هیات رئیسه این موضوع را بحث می کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار