واکنش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به اقدام بقایی

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران درباره تخریب و توهین بقایی در تحریریه «شرق» واکنش نشان داد.

روز 29 تیر 99 یکی از روزهای متفاوت در روزنامه «شرق» بود. روزی که حمید بقایی آمده بود تا آنجا را به آتش بکشد. او به خاطر اعتراض به خبری که درباره‌اش منتشر شده بود، دشنام‌گویان به همراه یارانش وارد تحریریه روزنامه «شرق» شد. با عصایش به تلویزیون اتاق مدیرمسئول کوبید و یکی از خبرنگاران زن و مسئول امور مالی روزنامه را مورد اصابت قرار داد. او عصبانی بود و فحش‌های جنسی متعددی می‌داد و سرانجام با پلیس بیرون رفت.
شاید بارها اتفاق افتاده است که خبرنگاران در برابر توهین‌های مسئولان یا افراد شاکی قرار گرفته باشند؛ چه به‌صورت مستقیم و چه از طریق تلفن؛ به‌ویژه در سال‌های 89 به بعد که روزنامه «شرق» بارها با حضور مأموران روبه‌رو می‌شد اما تابه‌حال این مورد پیش نیامده که کسی یا گروهی چنین قانون‌شکنانه‌ و دشنام‌گویان در محیط روزنامه رفتار کند. پس از انتشار اخبار این اتفاق، واکنش‌های متعددی مطرح شده، اما انجمن صنفی از منظری مهم‌‌تر ‌به آن پرداخته است و این رفتارها را «ناقض امنیت حرفه روزنامه‌نگاری» دانسته است.
متن اطلاعیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران به این شرح است: «خبر مراجعه تهاجمی یکی از مدیران اجرائی اسبق کشور با تعداد معتنابهی همراه به روزنامه شرق که بنا به گزارش‌های منتشرشده همراه با تخریب و توهین به اعضای تحریریه آن روزنامه بوده است، اگرچه یک مورد خاص است ولی موجب افزایش نگرانی ما از وضعیت امنیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاران کشور است. هرکس به مطلبی از یک نشریه معترض است می‌تواند طبق مقررات حاکم از طرق قانونی و طرح شکایت اقدام کند. هر برخوردی غیر از این، ناقض و سلب‌کننده امنیت حرفه روزنامه‌نگاری و قویا محکوم است».
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، با تأکید مجدد و مکرر بر«لزوم حراست از امنیت حرفه روزنامه‌نگاری، از مقامات محترم قضائی می‌خواهد این موضوع را به‌عنوان یک پرونده ویژه در سلب امنیت حرفه‌ای و اتهامی عمومی مورد بررسی فوری قرار داده و مانع از آن شوند که این نوع اقدامات غیرقانونی و مخرب، شرایط روزنامه‌نگاری کشور را تحت تأثیر قرار دهد و بدتر اینکه به رویه زشتی در جامعه تبدیل شود».

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار