توضیحات رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری درباره حواشی دوران مدیریتش

عابدزاده در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان هواپیمایی کشوری توضیحاتی را در خصوص برخی شایعات منتشر شده در دوران مدیریتش مطرح کرد.

علی عابدزاده رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در قضیه هواپیمایی اوکراینی من سربلند هستم، گفت: بسیاری از افراد تصور می‌کردند که ما در این قضیه کوتاهی کرده ایم، اما خوشبختانه توانستیم در این قضیه رو سفید باشیم.

در حادثه هواپیمای اوکراینی رو سفید هستم

او با بیان اینکه من هیچ وابستگی سیاسی به گرایش و یا تفکرات سیاسی نداشته ام افزود: بسیاری از خبرنگاران گله دارند که چرا کم مصاحبه می‌کنم، اما باید بگویم که سازمان هواپیمایی کشوری بسیار حساس است و کوچکترین سخن و یا حرف در این حوزه باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی می‌شود.



هواپیمای فلای چک را من ۲ میلیون یورو زیر قیمت خریداری کرده ام

عابدزاده با بیان اینکه هواپیمای فلای چک را نه آقای مهابادی و یا نه هیچ فرد دیگری خریداری نکرده است افزود: هواپیمای فلای چک را من ۲ میلیون یورو زیر قیمت خریدم، اما در این زمینه صحبت‌ها و گله های بسیار زیادی انجام شد که این هواپیما بسیار گران‌تر از قیمت واقعی خریداری شده است.
رییس سابق سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: قیمت واقعی هواپیمای فلای چک ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو بود، اما در همان دوره من وارد سازمان هواپیمایی شدم و توانستم با اطلاعات و مطالعاتی که انجام داده بودم این هواپیما را به قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو خریداری کنم.
عابد زاده توضیح داد: در آن دوره چرا کسی صدایش در نیامد، در حالی که همه تصور می‌کردند که من این هواپیما را گران خریده ام.

او بیان کرد: در دوره مدیریت خود یکی از آقایان را در برج ۹ سال گذشته اخراج کردم، اما هنوز با توجه به آن که در برج ۵ هستیم دادگاه تخلفات و نظارت این فرد را اخراج نکرده و این نشان‌دهنده تاثیرگذاری بسیاری از واپسگرایان است.



عابدزاده اظهار کرد: در خصوص هواپیمای ایران ۱۴۰ یک عده سعی کردند که این سانحه را به سازمان هواپیمایی کشوری و بنده ارتباط دهند و من را متهم به رشوه گرفتن کردند، اما باید بگویم که این خطا و علامت دادن هیچ ارتباطی به سازمان هواپیمایی کشوری ندارد و در آن دوره حتی اعلام کردند که سازمان هواپیمایی کشوری باید توسط ایکائو در لیست سیاه قرار بگیرد.
رییس سابق سازمان هواپیمایی کشور توضیح داد: در آن دوره برای من پرونده درست کردند و من را متهم کردند که در دستگاه امنیتی نفوذ دارم، اما باید بگویم که در پرواز یاسوج هم خلبان به اختیار خودش در ارتفاع ۱۴ تا ۱۵ هزار پا قرار گرفت، حتی صحبت این خلبان هم در ویس رکوردر (دستگاه ضبط صدا) ضبط شده است.
عابد زاده درباره مدرک تحصیلی خود هم گفت: در مورد مدرک تحصیلی هم من در سال ۵۸ و ۵۹ به سازمان هواپیمایی کشوری وارد و استخدام شدم و مدرک را در آن دوره ارائه دادم و تاییدیه آن را هم گرفتند و هم اکنون گواهینامه آن هم در اختیار دارم.
او ادامه داد: پنج سال طول کشید تا دوره خود را در این زمینه بگذرانم و حتی یک بار هم استراحت نکردم، ضریب مدرک معادل فوق لیسانس من ۹۲ درصد بوده است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار