بایدن: اتفاق‌های کنگره اعتراض‌ نیست، شورش است

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با محکوم کردن خشونت طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، خواستار مقابله با این بی‌نظمی شد.

جو بایدن عصر چهارشنبه در نخستن نطق تلویزیونی خود پس از شورش طرفداران ترامپ و تسخیر ساختمان کنگره آمریکا که مشغول شمارش آرای گزینشگران و اعلام پیروزی او بودند، این شورش را یک افتضاح خواند.

وی با بیان اینکه، این شورش لحظات تاریکی برای آمریکا است گفت که دموکراسی را باید در آمریکا احیا و مشکلات را حل کنیم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا تاکید کرد که ترامپ باید به عنوان رییس جمهوری به وظایف خود عمل کند و با حضور در تلویزیون ملی از هوادارانش بخواهد به شورش ، تسخیر و محاصره کنگره پایان دهند.

بایدن افزود: "امروز یک یادآوری دردناک از این است که دموکراسی شکننده است و برای پیگیری آن نیاز به افرادی با حسن نیت و رهبرانی شجاع برای ایستادن است. "

وی گفت که تایید آرای الکترال قرار بود مراسم مقدسی باشد و صحه بگذارد بر دموکراسی آمریکا اما رویداد امروز بیانگر یک واقعیت دردناک است که دموکراسی در آمریکا شکننده است.

بایدن اضافه کرد: برای حفظ دموکراسی نیازمند رهبرانی هستیم که حسن نیت داشته باشند و شهامت آن را داشته باشند که به پا خیزند و به دنبال قدرت و منابع خودخواهانه شخصی خود نباشند.


ترامپ: انتخابات آمریکا تقلبی بود اما خواهان صلح هستیم
رییس‌جمهور آمریکا در پیامی ویدیویی به هواداران خود گفت: همه می‌دانند که انتخابات از ما دزدیده شده است. با این وجود ما حزب قانون و نظم هستیم. باید به خانه‌های خود برگردید، ما نمی‌خواهیم کسی آسیبی ببینید.

او افزود: من درد شما را درک می‌کنم، ما انتخاباتی داشتیم که از ما دزدیده شده است. ما در زمانه‌ی بسیار سختی هستیم، هرگز در زمانه‌ای به این سختی نبودیم. خواهید دیدید که بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار