پایان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها/۲۰ خرداد آغاز تبلیغات

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از پایان یافتن بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای این انتخابات خبر داد.

پایان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها/۲۰ خرداد آغاز تبلیغات

سید حمید رضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از پایان یافتن بررسی اعتراضات نامزدهای رد صلاحیت شده در این انتخابات در این هیئت خبر داد و گفت: اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات شهر و روستا به وزارت کشور ابلاغ شده تا از طریق فرمانداری‌ها به کاندیداها اعلام شود.
وی با اعلام اینکه از 20 خرداد نیز تبلیغات کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز خواهد شد، عنوان کرد: شرایط تبلیغات با توجه به میزان شیوع کرونا در شهرهای مختلف، متفاوت است لذا این شرایط از طریق فرمانداری ها به کاندیداها اعلام می شود.
نماینده پلدختر در مجلس با بیان اینکه 6 هزار 398 نفر از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اعتراض کرده‌ بودند، افزود: پس از بررسی‌ها صلاحیت یک هزار و 472 نفر مورد تایید قرار گرفت که اسامی این افراد تائید شده به وزارت کشور برای ابلاغ به فرمانداری‌ها داده شده است.
رئیس هیئت مرکزی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به آمار نهایی تائید صلاحیت‌ها در این انتخابات، تصریح کرد: پس از رسیدگی به صلاحیت‌ها، صلاحیت حدود 225 هزار و 554 نفر تایید شد.
کاظمی اظهار داشت:4 هزار و 388 نفر در سراسر کشور از شرکت در انتخابات شورا‌ها به عنوان نامزد انصراف داده بودند که در کل 8 شهر با توجه به تعداد کم ثبت نام کنندگان، حد نصاب لازم را برای تشکیل شورا نداشته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار