رئیسی : حاضر به مناظره با مسببان وضع فعلی کشور هستم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با افرادی که به وجود آورنده وضعیت فعلی هستند و باعث ناامیدی و سرخوردگی مردم شدند حاضر به مناظره هستم.

رئیسی : حاضر به مناظره با مسببان وضع فعلی کشور هستم

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از ضبط یک برنامه تلویزیونی برای شبکه‌های استانی در صدا و سیما در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر احتمال مناظره با سایر نامزد‌ها در محل باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من با افرادی که به وجود آورنده وضعیت فعلی هستند و باعث ناامیدی و سرخوردگی مردم شدند حاضر به مناظره هستم.
وی در پاسخ به راهکار خود برای مقابله با تحریم‌ها گفت: ما برای رفع‌ تحریم‌های ظالمانه حتما تلاش خواهیم کرد و راهکارش هم موجود است. دولت با عزت و اقتداری که خداوند به این کشور داده نباید ذلیلانه با کسانی که می‌خواهند حق مردم را ضایع کنند مواجه شود؛ لذا ما با قوت لغو تحریم‌ها را دنبال خواهیم کرد، اما نباید سفره مردم و اقتصاد را مشروط به اتفاقاتی کرد که قرار است در آنسوی مرز‌ها رخ دهد.
رئیسی افزود: اقتصاد مردم نباید با تکانه‌هایی نظیر سیل، زلزله و تحریم دچار نوعی تزلزل شود و ثبات در بازار و اقتصاد مهم است. مردم باید زندگی‌شان قابل پیش بینی باشد. این نمی‌شود که زندگی مردم بی‌ثبات باشد. زندگی مردم و اقتصاد باید دارای ثبات باشد و هر روز با تزلزل در تصمیم گیری‌ها مواجه نشویم، زیرا این‌ها بازار را دچار تزلزل می‌کند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: شفافیت در تصمیمات بسیار مهم است و مردم باید بدانند که دولت چه تصمیمی گرفته است؛ این محرمانگی برای چه در دولت وجود دارد؟ چرا دولت درباره تصمیم‌هایش مردم را قانع نمی‌کند و با مردم حرف نمی‌زند؟ باید با مردم حرف زد و آن‌ها را به حساب آورد. باید به مردم گفت که اساس این تصمیم چیست و در این صورت مردم هم همکاری خواهند کرد.
رئیسی ادامه داد: من زمانی که در قوه قضائیه بودم یکی از دغدغه‌های رسانه‌ها و مسئولان، حساب خاص مسئولان قوه قضائیه بود که البته حدود ۲۰ سال قبل از من این حساب وجود داشت، اما این امر تبدیل به یک مساله برای مردم شده است. ما این خرج و دخل و منابع این حساب را شفاف کردیم و در سه ماه اول مسئولیتم این موضوع را شفاف کردم تا جایی که دیگر این حساب دغدغه مردم نبود، چون تمام هزینه و درآمد این حساب شفاف بود. در آستان قدس هم به دوستان اقتصادی گفتم که باید همه بخش‌های اقتصادی آستان قدس را پشت ویترین قرار دهید؛ حدود ۴۰ شرکت آستان قدس پشت ویترین قرار گرفت.
وی بیان کرد: ما بنا داریم شفاف سازی، صداقت و اعتماد از دست رفته به دولت بازگردد که راهش هم با صداقت با مردم و دخیل کردن آن‌ها در تصمیمات است.
رئیسی درباره بورس اظهار کرد: از دغدغه‌های مردم عزیزمان همین است و ما برای آن طرح داریم. من با بسیاری از مسئولان و بخش‌های مختلفی در این زمینه جلسه داشته و به یک طرحی رسیدیم که انشالله با این طرح بورس را از این وضعیت خارج خواهم کرد و در آینده این طرح را توضیح خواهم داد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره کاهش هزینه‌های درمانی گفت: یکی از بخش‌های هزینه آفرین در سبد هزینه خانواده مساله هزینه سلامت است که باید از این دغدغه بکاهیم. این دفترچه بیمه‌ها اعتبار دارد؟ ما دفترچه‌های بیمه ر ا باید معتبر کنیم. دوم باید در بیمه تکمیلی کار کنیم و سهم خانواده را در هزینه درمان که هم اکنون ۴۳ درصد است کاهش دهیم.
وی افزود: وقتی فردی به مراکز درمانی مراجعه می‌کند از او پول پیش می‌خواهند؛ این را می‌شود با یک کارت معتبر مانند کارت سبز که بتواند اعتبار داشته باشد هزینه‌ها را کاهش داد. دسترسی به پزشک متخصص در شهرستان‌ها سخت است و متخصصان در تهران جمع شده‌اند و باید یک نظام عادلانه‌ای باشد که این‌ها در همه شهرستان‌ها در دسترس باشند. تهیه کالای پزشکی بسیار سخت است به نظر من باید هزینه خانواده را کاهش داد و نظام سلامت را عادلانه کرد.
رئیسی اظهار کرد: طرحی به نام نظام سلامت اجرا شد، اما بسیار ناعادلانه بود به نحوی که جیب بسیاری را به شدت پر کرد و جیب برخی هم به شدت خالی کرد. یکی از عواملی که فاصله طبقاتی را افزایش داد همین نظام سلامت بود که آفاتش بسیار مفصل است. باید نظام سلامت به گونه‌ای باشد که دسترسی به بهداشت و درمان برای همه عادلانه باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار