زاکانی: رئیس جمهور مشکلات کشور را نمی‌بیند ‌

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه "رئیس جمهور مشکلات کشور را نمی‌بیند یا نمی‌خواهد ببیند" گفت: باید نگاه نمی‌توانیم موجود در مدیران را اصلاح کرد چراکه راه دولت به سمت وابستگی به بیرون از کشور غلط بوده است.

زاکانی: رئیس جمهور مشکلات کشور را نمی‌بیند ‌

علیرضا زاکانی ‌در گفت‌و‌گو با مردم استان مرکزی از طریق شبکه استانی آفتاب با اشاره به برنامه‌های خود اظهار داشت: هزاران درود و سلام به امام(ره)، شهیدان و ایثارگران می‌فرستم و امیدوارم روز به روز با کاهش مشکلات و آلام شرایط بسیار بهتر و خوب‌تری را با هم تجربه کنیم.
وی افزود: با انتخاباتی رو به رو هستیم که نقش سرنوشت‌سازی در آینده خود دارد و شاید بیشترین تاثیر را انتخابات ریاست جمهوری در کشور دارد به همین سبب بالغ‌ بر 85 درصد منابع کشور دست رئیس جمهور است، آنچه انسان مشاهده می‌کند زیبنده ملت رشید ایران نیست.
نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: اسلام عزیز، ایران متمدن، رهبری آگاه، مردم خوب، نخبگان شایسته، جوانان پرشور و زنان و غیره امکانات بزرگی برای ما است که اگر از آنها استفاده کنیم علاوه‌بر رفع مشکلات می‌توانیم گام‌های بلندی برداریم.
زاکانی تصریح کرد: ما برخوردار از اسلام و تمدن با پیشینه چند هزار ساله و اقوام گل‌های سرسبد ایران اسلامی و مذاهب و اقلیت‌ها هستیم که برای خود فرصت بزرگی می‌دانم و متعجب هستم که چطور می‌شود که با وجود این ظرفیت‌های عظیم بی‌دقتی کنیم و شرایطی ایجاد شود که امروز فقر، فساد، تبعیض، بی مسکنی و مشکلات ناشی از تورم و غیره بر معیشت مردم سنگینی ایجاد می‌کند.
وی بیان کرد: این تعارض باید برطرف شود که امکان برطرف شدن آن حضور در پای صندوق‌های رای است بنابراین باید در پای صندوق‌های رای حاضر شوید و با رای خود سرنوشت ملت را رقم بزنید.
تفکر دولت درباره حل مشکلات از طریق بیرون کشور خطا بوده است/ علاج درد کشور داخل است
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: دولت موجود راهی را طی کرده که اشتباه بوده به طوری که دولت موجود فکر کرده از طریق خارج می‌تواند مشکل ما را برطرف کند درحالیکه تحریم یک استراتژی دقیق و انتخاب شده توسط آمریکا برای برخورد با ملت رشید ایران است، انسان نباید از دشمن انتظار خوبی داشته باشد زیرا دشمن دشمنی می‌کند و ما باید با عقل راه درست را انتخاب کنیم.
زاکانی ادامه داد: من در ابتدا این نگاه کلی را تغییر می‌دهم به این صورت که ما در داخل کشور ظرفیت‌های بی‌شمار داریم که باید به آنها تکیه کرد و پلی برای رشد، پیروزی، پیشرفت و رفع مشکلات مردم قرار بدهیم و با تورم موجود که کمر ملت را می‌شکند نباید انتظار داشت که حال و رمقی برای ملت بماند.
وی عنوان کرد: با 5 و 6 سال افتخار دولت که وزیر گذشته راه و ترابری این دولت بیان می‌کرد که مسکن نساختم نباید انتظار داشت که لبخند بر لبان مردم بیاید زیرا مردم در فشار هستند بنابراین باید رویکرد را تغییر دارد و طرح نو ارائه داد به طوری که توانمندی‌های داخلی را اصل قرار بدیم و از همه پتانسیل‌های منطقه و جهان در جهت سرآمدی ایران استفاده کنیم.
کشور را نمی‌توان تک بعدی ساخت و نباید قیافه کارتونی بگیرد
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: دولت من اقدام و اصلاح است دولت حرف و شعار نیست به طوری که با اقدام فکورانه، دقیق و اصلاح امور مسیری اختیار و انتخاب می‌کنیم تا ظرفیت‌های داخلی به ظهور و بروز برسد، در داخل کشور به دنبال این هستیم که با عقلانیت، معنویت، عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر و میزان بالای استقلال برای کشور و آزادی را برای ملت به ارمغان آوریم زیرا جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی، استقلال، عدالت و معنویت باشد تا بتواند ایرانقوی و پیشرفته را در جهان سرآمد کند.
زاکانی عنوان کرد: به جوانان، زنان، اقوام واحاد ملت ایران، مردان، مذاهب، اقلیت‌ها، صنوف و اقشار، دانشجویان، دانشگاهیان واساتید ظلم است زیرا کشور بر مدار عقلانیت و درست توسط دولت اداره نمی‌شود بنابراین شما می‌توانید تغییر دهید که تنها به رویکرد کفایت نمی‌کند و سنگ بنای اولیه باید تغییر کند.
وی ادامه داد: ما در این مسیر باید همه ابعاد را ببینیم زیرا کشور را نمی‌توان تک بعدی ساخت و نباید قیافه کارتونی بگیرد و باید متناسب‌سازی شود که برای این کار 4 رویکرد تحولی درنظر گرفته شده است.
رئیس جمهور بارها بیان می‌کند که همه چیز خوب است؛ یا نمی‌بینید یا نمی‌خواهید ببینید
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: رویکرد نخست اقتصاد و مدیریت است زیرا امروز جان همه به لب رسیده زیرا فشار آنقدر بالا است که کمر مردم می‌شکند و گوش شنوا و چشم بینایی وجود ندارد به طوری که رئیس جمهور بارها بیان می‌کند که همه چیز خوب است یا نمی‌بینید یا نمی‌خواهید ببینید با کسی که در خواب است می‌توان بیدار کرد و کسی خود را خواب‌زده که بیدارشدنی نیست.
زاکانی ادامه داد: فوریت من اقتصاد و مدیریت و اساس بر جهش تولید است و از اولویت و فوریت بالا برخوردار است و در کنار جهش تولید به دنبال این هستیم که کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم و به صورت شفاف بر حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک و بر تمرکززدایی توجه داریم.
در بخش اقتصاد و مدیریت باید با مفاسد اقتصادی مقابله کرد
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه عده‌ای در داخل تهران فکر می‌کنند می‌توانند برای همه کشور تصمیم بگیرند که فکر نادرستی است، گفت: با وجه به اینکه به مدت 13 سال تجربه بستن بودجه در مجلس دارم اکنون اعتباراتی که به استان‌ها داده می‌شود شامل اعتبارات ملی، ملی استانی، وزارتخانه‌ها و استان‌ها است که سهم استان‌ها 10 درصد است و 90 درصد خارج از استان تصمیم گرفته می‌شود و 12 درصد بر اساس ماده 75 قانون محاسبات عمومی به وزارتخانه‌ها سپس استان‌ها داده می‌شود که 78 درصد اعتبارات ملی و ملی استانی است که از قبل برای آن تصمیم گرفته شده و باید بشکند.
نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: باید بازآمایش مجدد در استان‌ها داشته باشیم و بتواند توانمندی‌های اقتصادی، فرهنگی اجتماعی و سیاسی را در هر نقطه معلوم کند و مبتنی بر آن بتوانیم 451 شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم و اختیارات ویژه برای اداره شهرستان وهزینه کرد و انتقال اعتبارات به شهرستان‌ها و برای بهره‌مندی نخبگان و به میدان آوردن آنها را فراهم کنیم و بیش از 451 نقطه کشور مسابقه داده می‌شود و مهم‌تر این است که حق و حقوق مردم داده شود سپس اولویت در همان نقطه مدنظر قرار گیرد سپس به کشور و سایر نقاط داده شود.
زاکانی ادامه داد: مناطقی که در کنار معادن هستند اما از آن بی‌بهره هستند و کسانی که بر نفت نشسته‌اند در حالی که ما نفت را صادر می‌کنیم و آن نقطه از حداقل‌ها محروم است بنابراین باید به این ظلم‌ها پایان داده شود.
وی تصریح کرد: ماده 110 قانون مالیات‌های مستقیم امکانی فراهم می‌کند تا مالیت در همان محل گرفته شود و مردم از بخشی از مالیات سهم ببرند و در کوچه پس کوچه‌های دولت و تهران تصمیم گرفته نشود بنابراین تمرکز زدایی شرایطی فراهم می‌کند تا ما بتوانیم از قاعده هرم اجتماعی تحول بزرگ را رقم بزنیم.
نامزد ریاست جمهوری عنوان کرد: ما در بخش اقتصاد و مدیریت گام مهم در جهت مبارزه قاطع با مفاسد اقصادی و بروکراسی اداری داریم که دولت الکترونیک برنامه‌های بروکراسی اداری و تمرکززدایی امکان دادن اختیارات را فراهم می‌کند و در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی با مفسدان برخورد می‌شود.
امروز مبارزه با مفاسد اقتصادی موضوع مهمی است
زاکانی افزود: حدود دو دهه تجربه برخورد با مفسدان دارم به طوری که با معاون رئیس جمهور، دادستان تهران و نفت و برادر رئیس جمهور برخورد کردم زیرا نباید ضعیف‌کشی کرد و حاصلی ندارد بلکه باید به مبارزه با فساد پرداخت و همه این اسامی بارها از من شکایت کردند و شاکیان من در دادگاه بودنداما تلاش کردم تا حق شما خورده نشود و سربلند وبا افتخار در برابر خدا و شما مردم بیرون آمدم.
وی ادامه داد: امروز مبارزه با مفاسد اقتصادی موضوع مهمی است و نخستین اقدام اصلاح دولت است که با چالاک و سبک و پاسخگو بودن آن و عناصر خدوم دولت و مسئولان دست به دست هم دهیم تا انقلابی در دولت ایجاد شود در خدمتم مردم و بخش خصوصی و تولید قرار می‌گیریم بنابراین دست به دست هم دهیم وتجربه نوینی را در گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشیم.
نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه یادگرفتیم که جوانمرد باشیم و کسانی که نگاه ابزاری به اقوام، مذاهب، بانوان، جوانان، هنرمندان و غیره دارند کار درستی نیست، گفت: تکیه دولت بر شما ملت است و با مشارکت و انسجام شما و با نهادسازی نوین شرایطی فراهم می‌شود که نخستین کسی که نیازمند شما باشد دولت است و با شبکه‌سازی و بهره‌گیری از نخبگان ملی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی نظارت بر دولت و رئیس جمهور را امر عادی می‌کنم در حالیکه امروز رئیس جمهور نظارت‌پذیر نیست و از نمایندگان مجلس هم نمی‌پذیرد.
زاکانی عنوان کرد: مجلس را راس امور می‌دانم و تعامل خوبی با مسئولان، مجلس و دستگاه قضایی داریم انسجام خوبی در جامعه رقم می‌زنیم و با نهادسازی نوین امکانی فراهم می‌کنیم تا مسئولان پاسخگوی معترضان و مردم باشند وبا توجه به اینکه بر اساس قانون اعتراضات نسبت به امورات اجتماعی امری پذیرفته شده است این موضوع را نهادینه می‌کنیم اما مشکل این است که قانون اساسی اجرا نمی‌شود.
مسکن و اشتغال اموری است که جهش تولید در آن برطرف می‌شود
وی افزود: موضوع مسکن و اشتغال اموری است که جهش تولید در آن برطرف می‌شود به طوری که سال نخست تغییر ملموس احساس می‌کنید و و 4 سال بعد شرایط جدیدی را در کشور مشاهده می‌کنید، امیرکبیر 3 سال و 2 ماه کار کرد اما افتخار بزرگی برای جامعه رقم زد بنابراین ما باید این مسیر را پیش بریم و در دو دهه و در دوره جریان جنبش دانشجویی حداقل 4 بار به استان‌ها و برخی شهرستان‌ها رفتم و از نزدیک با معضلات مردم آشنا هستم.
نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: سایت و درگاه اینترنتی در نظر گرفته شده که برای شهرستان‌ها مشکلات را احصا کردیم که حاصل تحقیق چند ساله است و مردم می‌توانند ببینند و اگر نپسندیدند جایگزین کنند و کار نخبگانی از نخبگان استان انجام شده بنابراین زمینه تغیر و تحول آماده است.
زاکانی با اشاره به اینکه وظیفه داشتم نکاتی به صورت کلی بگویم و امروز نکاتی هخم درباره استان مرکزی بیان کنم، گفت: هزاران سلام و درود بر امام راحل، شهیدان، ایثارگران و مردم خوب استان مرکزی و رهبر عزیز، استان مرکزی حق بزرگی بر گردن ما دارد و امام(ره) از این استان پا به جهان گذاشت و افتخاری به نام انقلاب اسلامی با همت مردم عزیز ایران خلق کرد.
وی عنوان کرد: بزرگانی از جمله قائم مقام، امیرکبیر، دکتر حسابی عزیزانی هستند که هر کدام در جای خود افتخارآفرین بودند و ما درتاریخ به دنبال عظمت آنها می‌گردیم، این استان جنبه‌‌های صنعتی ممتاز و کشاورزی دارد که از آلام و دردها، مشکلاتی و نواقص و عیوبی رنج میبرد.
در استان مرکزی زیرساخت‌های گردشگری معیوب است
نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: متاسفانه در استان مرکزی زیرساخت‌های گردشگری معیوب است و بیکاری وآلودگی در این استان مشهده می‌شود و نبود صنایع تبدیلی کشاورزی آزاردهنده است و کمبود امکانات تفریحی و فرهنگی تنگناهایی برای استان ایجاد کرده است.
زاکانی ادامه داد: این استان با این همه ظرفیت های بالای صنعتی و کشاورزی که از تک تک شهرستان‌ها بازدید داشتم هر کدام ظرفیت اختصاصی خود را دارد یا امکاناتی که در پالایشگاه شازند، ماشین‌سازی اراک و هپکو است باید مورد توجه قرار گیرد.
وضعیت هپکو نماد ناکارآمدی و سوءمدیریت در دولت است
وی افزود: هپکو نماد ناکارآمدی دولت است که بعد از 5 سال و بحران در خصوصی‌سازی آن هنوز چرخ آن نچرخیده و ناله کارگران زحمتکشان این مجموعه را می‌توان شنید و شرایط بگونه‌ای است که این استان می‌تواند با اندک توجهی به سبب شرایط اقلیمی وامکاناتی که در استان وجود دارد رشد بسیار سریع و اساسی داشته باشد در حالیکه ماشین سازی اراک با عظمت بالا فعال است اما با واردات بی‌رویه ماشین‌ها یا امکاناتی که در اراک مسیر است به ظرفیت‌های داخلی بی‌توجهی می‌شود.
نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: در سال‌های گذشته از واگن سازی و آلومبنیوم بازدید کردم که ظرفیت‌های عظیمی در این کارخانجات است درحالیکه بی‌توجهی مسئولان سبب شده تا نسبت به این ظرفیت بالا غفلت شود.
زاکانی تصریح کرد: قطب صنایع ما در آذراب و ماشین سازی اراک است که ظرفیت خالی داد و نیازمند سرمایه‌گذاری جدید در استان است اما امروز بسیاری از سرمایه‌ها در این استان راکد است، در یکی از بازدیدها توجه کارگران و اهل فن به این بود که ما هنر و امکان و اقتضائات است اما چرا به ما اعتماد نمی‌شود و با واردات بی‌رویه تولید را هدف قرار دادند به عنوان مسئول پاسخی برای آنها نداشتم و باید بگویم که دستان پنهان کسانی که به رشد و توسعه این کشور خیانت می‌کنند در پس واردات بی رویه قاچاق و کالا نمایان است.
وی بیان کرد: یکی از راه‌های تولید اشتغال ممانعت ازقاچاق است که 21 میلیارد تا 25 میلیارد دلار سالانه در کشور قاچاق صورت می‌گیرد و 95 درصد قاچاق از مبادی رسمی است و مگر می‌شود بدون هماهنگی شبکه‌ها و برخی مسئولان کسی بتواند قاچاق به کشور وارد کند، یک میلیارد دلار قاچاق 100 هزار شغل را در کشور از بین می‌برد.
کوله‌برها یا گازوئیل‌برها قاچاقچی نیستند و برای معیشت زندگی این کار را می‌کنند
نامزد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: علاوه‌بر ظرفیت‌های بی‌نظیر توسعه در کشور همان ظرفیت‌های گذشته را هم به نابودی می‌کشانند و باید بدانیم که دولت اقدام و اصلاح با همه وجود در مقابل قاچاق و قاچاقچی به ویژه از صنف قاچاقچی دولتی می ایستد.
زاکانی ادامه داد: کوله‌برها یا گازوئیل‌برها قاچاقچی نیستند بلکه برای معیشت زندگی خود این کار را می‌کنند که برای ما ننگ است و باید با اشتغال و کارآفرینی شرایط را به سمتی ببریم که این موارد را نبینیم، مردم بین اینکه باید در گرسنگی و خجالت از زن و بچه باشند در بیابان‌ها گرما و سرما را به جان می‌خرند غیرت دارد پس مسئولان باید غیرت داشته باشند و جوانان را در دوراهی قرار ندهند.
وی خاطرنشان کرد: توجه می‌کنیم تا ظرفیت‌های کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهیم و شهرستان‌ها هویت مستقل داشته باشند و از طریق فناوری اطلاعات که اخیرا سایت دولت یار درنظر گرفته شده مسائل 451 شهرستان را استخراج کرده بودیم مردم می‌توانند از طریق سایت موضوع ایجاد شفافیت و دقت و به کارپگیری نخبگان و مواجه شما با مسئولان استانی و شهرستانی خود ببیند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار