نقوی حسینی : مسئولین باید در اتاق شیشه ای باشند/ معنی ندارد اموال مسئولان محرمانه بماند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره حواشی مطرح شده پیرامون شفافیت آراء نمایندگان و اموال مسئولان پرداخت.

نقوی حسینی : مسئولین باید در اتاق شیشه ای باشند/ معنی ندارد اموال مسئولان محرمانه بماند

حسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ، درباره حواشی پیرامون محرمانه بودن اموال مسئولان گفت: این موضوع در خصوص اینکه اموال مسئولان محرمانه باقی بماند بر خلاف مبانی انقلاب اسلامی و خلاف مبانی سیره و سنت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب و خلاف قانون اساسی است.
وی ادامه داد: در قانون اساسی صراحتا ذکر شده که رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس باید قبل بعد از اتمام مسئولیت اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کنند و قوه قضائیه مسئول است که این اموال را بررسی کند که آیا این اموال بدون قانون و خلاف عرف افزایش پیدا کرده است یا خیر؟
این نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: اگر مقرر باشد اموال مسئولان محرمانه بماند مغایرت جدی با طرح شفافیت مصوب مجلس دارد. وقتی مجلس با شعار شفافیت رای می‌آورد و اعلام می‌کنند که اگر نماینده بشویم همه چیز را شفاف اعلام می‌کنیم این امر مغایر با محرمانه بودن اموال مسئولان است.
وی خاطر نشان کرد: مطابق نظرات رهبری و امام خمینی زندگی مسئولان باید در اتاق شیشه‌ای باشد و همه ملت و مردم بدانند خانه، زمین و دارایی مسئولان چقدر است و از کجا این اموال را آورده اند.
تقوی حسینی با تاکید بر اینکه همه مردم باید از اموال مسئولان آگاه باشند ادامه داد: طرح موضوع محرمانه بودن اموال مسئولان با تمام اصول مغایرت دارد و به اعتماد عمومی لطمه وارد می‌کند.
وی با طرح این سوال که چرا نباید اموال مسئولان افشا شود؟ افزود: این مسئله یک رویه مرسوم در تمام دنیا است و تمام اموال و دارایی مسئولان ثبت و در اختیار تمام مردم است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار