کدام دانشگاه ها دوشنبه ۱۶ دی ماه 98 تعطیل شدند

با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی که قرار است روز دوشنبه ۱۶ دی ماه در دانشگاه تهران برگزار شود؛ بعضی از دانشگاه‌های تهران تعطیلی یا تغییر زمان امتحانات خود را اعلام کردند.

به گزارش تسنیم، با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید قاسم سلیمانی که قرار است روز دوشنبه 16 دی ماه در دانشگاه تهران برگزار شود، گمانه زنی‌هایی در خصوص تعطیلی دانشگاه‌های تهران زده می‌شد. به همین خاطر امروز علیرضا عبداللهی نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم طی مصاحبه ای اعلام کرد: با توجه به این موضوع که برخی دانشگاه‌ها در شرایط امتحانات به سر می‌برند با هماهنگی معاونت آموزشی وزارت علوم تعطیلی روز دوشنبه دانشگاه‌ها برای شرکت دانشگاهیان در مراسم تشییع و سوگواری سردار حاج قاسم سلیمانی بر عهده دانشگاه‌ها قرار داده شده است.

در ادامه دانشگاه‌هایی که تا این لحظه برنامه تعطیلی یا تغییر زمان امتحانات خود را علام کرده اند می‌خوانید:

پردیس مرکزی دانشگاه تهران صبح دوشنبه تعطیل شد

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه واحدهای مستقر در پردیس مرکزی دانشگاه تهران به دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در روز دوشنبه صبح تعطیل است، اظهار داشت: به دلیل آنکه در آخرین هفته برگزاری کلاس ها قرار داریم، به همین دلیل نمی توانیم کل روز دوشنبه را تعطیل اعلام کنیم.

وی افزود: با هماهنگی اساتید کلاس های جبرانی، عصر همان روز و یا تا پایان هفته می تواند برگزار شود.

دانشگاه الزهرا (س) روز شانزدهم دی‌ماه 98 تعطیل شد

دانشگاه الزهرا (س) اعلام کرد طبق تصمیم گیری جلسه هیئت رییسه و اعلام معاون آموزشی؛ کلیه کلاس‌های آموزشی این دانشگاه در روز دوشنبه 16 دی ماه 98 تعطیل و تمام امتحانات احتمالی برخی دانشجویان به روز دیگری موکول شده است تا هرکدام از اعضای این دانشگاه که قصد شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی را دارند، با خیالی آسوده به سوگواری بپردازند.

امتحانات پایان‌ترم دانشگاه الزهرا (س) به طور رسمی از روز سه‌شنبه 17 دی ماه 98 آغاز می‌شود. جابجایی زمان امتحانات برخی دانشجویان مربوط به آزمون‌هایی است که استاد و دانشجو با هماهنگی یکدیگر برگزار می‌کنند.

گفتنی است، دانشگاه الزهرا (س) به منظور رفاه حال دانشجویان خوابگاهی درحال برنامه‌ریزی است تا نسبت به اعزام دانشجویان علاقمند به شرکت در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اقدام کند.

موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران روز دوشنبه تعطیل شدند

علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران روز دوشنبه 16 دی ماه به دلیل شرکت دانشجویان در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار قاسم سلیمانی تعطیل هستند.

وی ادامه داد: امتحانات روز دوشنبه دانشجویان در روز آخر امتحانات برگزار خواهد شد.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی درباره تعطیلی دانشگاه های غیرانتفاعی در سایر استان ها برای شرکت در مراسم سوگواری سردارحاج قاسم سلیمانی گفت: نوبت بعدازظهر دانشگاه‌های غیرانتفاعی استان اصفهان امروز به دلیل برگزاری مراسم ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی تعطیل است.

آهون منش درباره تعطیلی دانشگاه ها در سایر استان‌ها نیز ادامه داد: در حال حاضر استان‌ها بنا بر تصمیمات مقامات محلی برای بزرگداشت سردار بزرگوار اسلام جلسه برگزار می کنند، براین اساس با اعلام استان ها، روزهای تعطیل به دانشگاه ها ابلاغ می شود تا در روز مذکور دانشگاه را تعطیل کنند و دانشجویان بتوانند در مراسم بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی شرکت کنند.

زمان برگزاری امتحانات دانشگاه علامه تغییر کرد

دانشگاه علامه طباطبایی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور تجلیل از مقام شامخ این شهید بزرگوار با هدف تسهیل شرکت استادان و دانشجویان در مراسم تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی، برنامه برگزاری امتحانات پایان ترم از روز دوشنبه 16 دی ماه به روز پنجشنبه 19 دی ماه در همان ساعت تغییر می‌یابد.

به همین مناسبت مراسم بزرگداشت سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی یکشنبه 15 دی ماه جاری بعد از نماز ظهر و عصر با حضور اقشار مختلف دانشگاهیان در مسجد امام علی(ع) دانشگاه واقع در پردیس مرکزی برگزار می‌شود.

تغییر زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد در برخی استان‌ها

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با ابلاغ بخشنامه‌ای جزئیات تغییر برنامه امتحانات پایان ترم برخی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی به منظور شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی را اعلام کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به تمام رؤسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای جامع مستقل، ضمن تسلیت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اعلام کرد که به منظور تجلیل از مقام شامخ این شهید بزرگوار و شرکت در مراسم تشییع پیکر ایشان در شهرهای تهران، مشهد و کرمان، برنامه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای زیر تغییر می‌یابد.

براساس این بخشنامه، امتحانات استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در روز یکشنبه 15 دی برگزار نمی‌شود و به روز پس از آخرین امتحان (با نظر رئیس استان) منتقل می‌شود. امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های تهران، قم، البرز، مازندران و مرکزی در روز دوشنبه 16 دی برگزار نمی‌شود و با نظر رئیس استان، به روز پس از آخرین امتحان منتقل می‌شود.

همچنین امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در روز سه‌شنبه 17 دی برگزار نخواهد شد و به روز پس از آخرین امتحان (با نظر رئیس استان) منتقل می‌شود. در این بخشنامه تأکید شده که سایر استان‌ها با پیشنهاد شورای فرهنگی مرکز استان می توانند برای شرکت در مراسم تشییع و جابجایی امتحانات در چارچوب یاد شده برنامه‌ریزی کنند.

امتحانات روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی ایران لغو شد

علی مظاهری طی مصاحبه ای اعلام کرد: کلیه آزمون‌های روز دوشنبه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران لغو می‌شود و زمان مقتضیبه دانشجویان اعلام خواهد شد. همچنین با توجه به برگزاری مراسم تشییع شهید سردار پرافتخار اسلام «حاج قاسم سلیمانی» و تسهیل شرکت دانشجویان در این مراسم، غیبت دانشجویان در این روز موجه است.

لغو امتحانات دانشگاه پیام نور در 3 روز آینده

رییس دانشگاه پیام نور گفت: امتحانات در کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور برای تسهیل شرکت دانشجویان در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و مراسمی که به مناسبت شهادت این سردار سرفراز برگزار می شود، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در سراسر کشور لغو خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد رضا زمانی افزود: با توجه به اینکه آزمون های پایان ترم دانشگاه پیام نور به صورت متمرکز و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود، لذا به منظور فراهم کردن امکان شرکت تمامی دانشجویان این دانشگاه در مراسم تشییع پیکر شهید بزرگوار، سردار قاسم سلیمانی، کلیه امتحانات در این سه روز برگزار نمی شود.

وی تصریح کرد: بنا به تصویب هیات رئیسه، بخش های اداری دانشگاه پیام نور در سراسر کشور بر اساس اعلام نظر استانداری ها دایر و یا تعطیل خواهند بود.

وی یادآور شد: امتحانات روزهای لغو شده، پس از ایام امتحانات برگزار و زمان برگزاری، تاریخ و ساعت آن متعاقبا اعلام می شود.

امتحانات 4 دانشکده دانشگاه فنی و حرفه‌ای در روز دوشنبه لغو شد

حسین سلمانی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه امتحانات 4 دانشکده این دانشگاه لغو شده است،‌گفت:‌ امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی، ولی‌عصر (عج)، دانشکده پسران انقلاب اسلامی و دانشکده شمسی‌پور تهران در روز دوشنبه 16 دی ماه لغو شده است.

وی افزود: با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، امتحانات 4 دانشکده این دانشگاه در روز دوشنبه لغو شده و در زمان دیگری برگزار می‌َود.

سلمانی تصریح کرد:‌ لغو امتحانات دانشجویان به دلیل حضور در مراسم تشییع شهید سلیمانی انجام شده است

در حال بروزرسانی...

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار