وخامت حال بورس اصفهان در آخرین روزهای بهار

اکثر نمادهای بازار بورس اصفهان به دنبال معاملات منفی که در این روز به ثبت رسیدند روند منفی را به نمایش گذاشتند و در نهایت شاخص این بازار با افت 294 واحدی مواجه شد و در عدد 78 هزار و 990 آرام گرفت.

وخامت حال بورس اصفهان در آخرین روزهای بهار

اکثر نمادهای بازار بورس اصفهان به دنبال معاملات منفی که در این روز به ثبت رسیدند روند منفی را به نمایش گذاشتند و در نهایت شاخص این بازار با افت 294 واحدی مواجه شد و در عدد 78 هزار و 990 آرام گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در حالی دومین روز از هفته جاری را پشت سر گذاشتند که شاخص بورس افت 294 واحدی را تجربه کرد، قیمت دلار در بازار صرافی‌ها 11 تومان افزایش یافت و ارزش سکه نیز با نوسان 5 هزار تومانی روبرو شد.

دلار از ابتدای هفته موردتوجه سرمایه‌گذاران حوزه بازار صرافی‌ها قرار گرفته است و برای دومین روز متوالی با افزایش ارزش همراه شده است.

در این میان از مهم‌ترین اخباری که پیرامون بازارهای مالی منتشر شد و بر نوسانات آن‌ها تأثیرگذار بود؛ می‌توان به کاهش رشد اقتصادی کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس به کمترین میزان 8 سال گذشته، استفاده از شناسه کالا برای 11 گروه کالایی از ابتدای تابستان، رکود بازار خودرو، واردات 250 تن موز از فیلیپین، رکود و تورم عامل تعیین مالیات 8 درصدی، رشد 3.3 درصدی اقتصاد ایران بدون اعمال درآمدهای نفتی اشاره کرد.

افت اکثر نما گرهای بورس

اکثر نمادهای بازار بورس به دنبال معاملات منفی که در این روز به ثبت رسیدند روند منفی را به نمایش گذاشتند و در نهایت شاخص این بازار با افت 294 واحدی مواجه شد و در عدد 78 هزار و 990 آرام گرفت.

در این میان سهم نمادهایی همچون جم، فخوز و وتجارت در منفی شدن شاخص این بازار بیش از سایرین بود. همراه و پارسان نیز نمونه‌ای از نمادهایی بودند که از افت هر چه بیشتر این شاخص ممانعت کردند.

در گروه خودرویی تمام نمادها با افت ارزش سهام خود روبرو شدند و کم‌ و بیش در درصدهای منفی معاملات خود را به ثمر رساندند. خپارس در پی افزایش حجم معاملات، تأثیر دادوستدهای منفی خود را بیش از سایرین نمایان کرد.

در گروه فلزات اساسی نماد فولاد مبارکه علی‌رغم شروع مثبتی که در ابتدای معاملات این روز خود داشت؛ معاملات پایانی را در جهت منفی به ثبت رساند و با جو کلی بازار هماهنگ شد. این نماد معاملات روز گذشته خود را نیز در درصدهای منفی به ثبت رسانده بود.

فولای، ارفع و فباهنر و فخوز نیز از دیگر نمادهای منفی این گروه به شمار رفتند. بیشترین حجم معاملات نیز در دو نماد فولاد و ذوب به ثبت رسید.

وپست تنها نماد مثبت گروه بانکی بود که توانست در بازار منفی معاملات مثبتی را به ثبت برساند. دیگر نمادهای این گروه نیز دادوستدهای خود را در درصدهای منفی به ثبت رساندند و کم‌ و بیش با کاهش ارزش سهام خود روبرو شدند.

وتجارت و وبملت دو نماد پر حجم این گروه بودند که همین امر به تأثیر معاملات منفی آن‌ها بر شاخص بازار افزود.

در گروه شیمیایی نیز اکثر نمادها افت ارزش سهام خود را تجربه کردند و در این میان تنها تک نمادهایی همچون پترول، شکلر و شپترو روز مثبتی را پشت سر گذاشتند.

*نیم نگاهی به معاملات بازار ارز

تحولات بازار صرافی‌های شهر با نوسانات مثبت در ارزهایی همچون دلار، یورو و پوند همراه شد. ارزش دلار در بازار امروز با رشد 11 تومانی همراه شد و هر دلار در قیمت 3 هزار و 747 تومان دادوستد شد.

این در حالی بود که معاملات یک هفته اخیر این ارز به صورت فرسایشی و در جهت افت ارزش به ثبت رسیده بود.

پوند نیز از دیگر ارزهایی بود که در این روز موردتوجه سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه قرار گرفت و با رشد ارزش همگام شد.

هر پوند در پی معاملات دومین روز کاری به ارزش 4 هزار و 855 تومان رسید و 8 تومان گران‌تر شد. لازم به ذکر است دلار و پوند برای دومین روز متوالی با رشد ارزش همراه شده‌اند.

یورو دیگر ارز پر تقاضای بازار امروز بود که افزایش ارزش را تجربه کرد. بر همین اساس ارزش هر یورو با 20 تومان افزایش به 4 هزار و 250 تومان رسید.

یکی از صرافان حاضر در خیابان سپه علت نوسانات مثبت برخی ارزها در این روز کاری را شیفت سرمایه‌گذاران از دیگر بازارهای مالی همچون بازار سرمایه به بازار ارز دانست.

شایان ذکر است دادوستد ارزهای فوق در هفته گذشته با روند نزولی همراه شده بود و افزایش محسوسی مشاهده نشده بود.

*جهش قیمتی سکه بهار آزادی

سکه بهار آزادی بعد از پشت سر گذاشتن معاملات منفی هفته گذشته، هفته جاری را با افزایش 19 هزار تومانی تا به این روز آغاز کرده است و جهش قیمتی را به نمایش درآورده است.

در همین راستا هر سکه تمام بهار آزادی به دنبال رشد قیمتی که تجربه کرد؛ ارزش یک میلیون و 222 هزار تومانی را به خود دید.

نیم‌سکه و ربع‌سکه رشد چندانی را تجربه نکردند و هر به ترتیب 3 هزار تومان و 2 هزار تومان بیشتر از روز کاری قبل معامله شدند.

ارزش نیم‌سکه بهار آزادی به 641 هزار تومان رسید و ربع‌سکه بهار آزادی نیز در قیمت 371 هزار تومان دادوستد شد.

در بخش معاملات آتی بازار سکه نیز تمام قراردادهای آتی با افزایش ارزش روبرو شدند و از 5 هزار تومان تا 3 هزار و 500 تومان نوسان مثبت انجام دادند.

بیشترین رشد قیمتی در قرارداد آتی دی‌ماه مشاهده شد و کمترین آن نیز در قرارداد آتی شهریور ماه نمود پیدا کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار