توضیح درباره مجری زن ممنوع التصویر

علی‌اکبر کریمی یکی از تهیه‌کنندگان قدیمی سیماست که مدت‌ها تهیه‌کنندگی برنامه پرقدمت «سیمای خانواده» را برعهده داشت و حالا «عصر خانواده» را در شبکه دو سیما روی آنتن می‌برد

روزنامه صبا : علی‌اکبر کریمی یکی از تهیه‌کنندگان قدیمی سیماست که مدت‌ها تهیه‌کنندگی برنامه پرقدمت «سیمای خانواده» را برعهده داشت و حالا «عصر خانواده» را در شبکه دو سیما روی آنتن می‌برد.

او در ابتدا با سحر رضوی این برنامه را تولید و حالا خودش به‌تنهایی به ساخت آن مشغول است اما از آن‌جایی که شیرین صمدی دو روز پیش در گفت‌وگو با ما عنوان کرد که ممنوع‌التصویر و از حضور او در برنامه «عصر خانواده» جلوگیری به عمل آمده است.


کریمی به ما تلفن کرد و خواست تا توضیحاتی را درباره گفت‌وگوی صمدی با ما بدهد و در اظهاراتی که صمدی داشته اصلاحاتی را وارد کند. او در ابتدا از همکاری و تعامل مثبت با صمدی گفت و عنوان کرد: سال‌ها تهیه‌کننده برنامه سیمای خانواده بودم و صمدی را از برنامه صبحگاهی به سیمای خانواده آوردم. او مجری بسیار خوبی است، باسواد است و هرروز مطالعه دارد.

شیرین صمدی ممنوع‌التصویر نیست
او پر از ایده است و هیچ‌وقت خودش را وارد حاشیه نکرده اما دیروز که مصاحبه شما را خواندم متوجه مواردی شدم که توجهم را جلب کرد و لازم دانستم که یک سری توضیحات را در این باره ارائه بدهم. ما همکاری بسیار خوبی با وی داشتیم و مشکلی برای همکاری نداشتیم اما متوجه شدم که یک سری صحبت‌هایی از جانب من منتقل شده است در این خصوص وظیفه خودم می‌دانم که اطلاعات درستی را ارائه دهم.

صمدی در بخشی از مصاحبه با ما عنوان کرده بود: « هفته گذشته تهیه‌کننده برنامه «عصر خانواده» با من تماس گرفت و گفت؛ «خانم صمدی چه کار داری می‌کنی»، گفتم؛ «هیچی»، پرسید که «چه چیزی را در اینستاگرامت گذاشتی؟» گفتم؛ «تیزر و عکس تئاترم را در اینستاگرام گذاشته‌ام.» و او گفت که «به ما از حراست تلفن‌ کردند و گفتند که خانم صمدی دیگر اجازه اجرا ندارد چون دارد تئاتر کار می‌کند.»

من هم گفتم که «فکر نمی‌کنم تئاتر منافاتی با اجرای تلویزیونی داشته باشد و مورد نامتعارفی وجود داشته باشد.» اما درنهایت به من گفتند که «شما دیگر اجازه اجرا ندارید» و الان دو هفته است که دیگر اجرا نمی‌کنم.» اما این تهیه‌کننده درباره این بخش توضیح داد: ۱۰تیر‌ماه از دفتر گروه خانواده به ما تلفن کردند اگر اشتباه نکنم حدود ساعت ۱۰ یا ۱۱ قبل ازظهر بود و گفتند؛ «فعلا از خانم صمدی استفاده نکنید.»

من هم پرسیدم، چرا؛ دلیلش چیست؟ چون من از آن دست تهیه‌کنندگانی هستم که دوست ندارم مجری‌ام را به‌راحتی از دست بدهم به این دلیل که برنامه ضربه می‌خورد و زمانی لازم است تا مجری جدیدی وارد شود.

در نهایت آن‌ها در پاسخ به من گفتند که از دفتر پورحسینی که فعلا مدیر ستاد مجریان است تماس گرفته و گفتند «فعلا از ایشان استفاده نکنید»، من ماجرا را پیگیری کردم که نتیجه نداد و تشخیصم این بود، صلاح است که مدیر گروه با آن‌ها بیشتر صحبت کند تا ببینیم این ممنوعیت به‌چه دلیل و چرا اتفاق افتاده است؟ فقط پرسیدم که «چون او از شبکه دیگری به شبکه دو آمده مشکل پیدا کرده یا مشکل دیگری هست که ما از آن باخبر نیستیم.»

صمدی ممنوع‌التصویر نیست چون حکمش نیامده است
وی ادامه داد: به‌همین خاطر به شیرین صمدی تلفن کردم و گفتم: «شما همین الان بروید دفتر پورحسینی و ببینید مشکل چیست و او هم اتفاقا گفت: «باشد» و قبول کردند که بروند. اما دو روز پیش در گفت‌وگوی ما با صمدی خواندم که عنوان کرده که من از دوستان حراست نام بردم و گفتم که «حراست به من تلفن کرده» درحالی که اصلا این اتفاق نیفتاده و تا این لحظه از حراست نه نامه‌ای دریافت کردم و نه به من تلفن کرده‌ و گفته‌اندکه شیرین صمدی ممنوع‌التصویر است.

من به دستور مدیر گروه، این کار را کردم و او هم قرار نبود ممنوع‌التصویر شود، حتی نمی‌دانستم شاید مشکل به‌خاطر مطالب روی صفحه اینستاگرام صمدی باشد. یکی از دوستان به من تلفن کرد و گفت: «به صفحه صمدی در اینستاگرام نگاهی کن شاید مشکل از آن تیزری است که منتشر کرده که صفحه اینستاگرام صمدی را دیدم و از او خواستم آن پست را بردارد و اتفاقا خانم صمدی هم به سرعت آن را حذف کرد. من پیگیر این مسئله بودم تا این‌که دو روز پیش این مصاحبه را در اینجا خواندم که باید نقش حراست را تکذیب کنم و بگویم اصلا این موضوعی که می‌گویند صحت ندارد. به‌هرحال ما به‌دنبال حل شدن این مشکل هستیم.

او تاکید می‌کند که اصلا قرار و گفته‌ای مبنی بر ممنوع‌التصویری وجود نداشته و اعلام کرد: قرار بود صمدی به دفتر میرحسینی برود و نه به حراست و اصلا نامه‌ای به ما ابلاغ نشده است. معمولا وقتی مجری‌ای ممنوع‌التصویر می‌شود از حراست نامه‌ای به تهیه‌کننده یا مدیر گروه ابلاغ می‌شود و فرد در جریان گذاشته می‌شود نه این‌که به‌همین سادگی اتفاق بیفتد.

ثریا بناکار جایگزین شیرین صمدی شده است

کریمی درباره آن بخش از مصاحبه صمدی مبنی بر جایگزین شدن شخص دیگری به‌جای خودش، توضیح داد: به‌هر حال در برنامه‌سازی روتین وقتی یک مجری نباشد نمی‌توان همین‌طور موضوع را نادیده گرفت و ادامه داد: در این مدت ما از دوستان دیگری کمک گرفتیم و محمودرضا قدیریان هم خیلی همراهی کرد تا این موضوع حل شود و او بتواند دوباره به برنامه برگردد. وقتی پست صمدی را در اینستاگرام دیدم خیلی تعجب کردم و با خودم گفتم شاید رسما به او ابلاغ شده که ممنوع‌التصویر است به این دلیل که هنوز در این‌باره به من چیزی گفته نشده است. به‌هرحال من هم مجبور هستم به‌خاطر برنامه‌ام فکری برای باکس خالی مجری کنم و به‌همین خاطر ثریا بناکار جایگزین شیرین صمدی شده است.

او در پاسخ به این سوال که یعنی هیچ امیدی برای حل شدن مشکل این مجری وجود ندارد به ما گفت: به‌هرحال شبکه و مدیر گروه باید به من اجازه بدهند تا دوباره از او به‌عنوان مجری استفاده کنم.

تهیه‌کنندگی «عصر خانواده» در ابتدای مسیر با سحر رضوی و کریمی به‌صورت مشترک بود که کریمی درحال حاضر به‌تنهایی تولید این برنامه تلویزیونی را برعهده دارد که او در این‌باره گفت: قبلا من و سحر رضوی این برنامه را تهیه‌ می‌کردیم اما او مدتی است که از جمع ما جدا شده و به‌تنهایی تهیه‌کنندگی «عصر خانواده» را برعهده دارم. وی دلایل جدایی تهیه‌کننده قبلی را از برنامه رفتن اسپانسر قبلی و همچنین درگیری رضوی در پروژه‌ای دیگر دانست.

تغییرات تابستانی شامل حال «عصر خانواده‌» هم شده است و کریمی درباره این تغییرات این‌طور توضیح داد: ما به جهت محتوایی تغییراتی را در برنامه ایجاد کردیم و خواستیم که هر هفته یک سری موضوع داشته باشیم که به آن‌ها بپردازیم. نتیجه این عناوین از اتاق فکر به‌وجود می‌آید و همچنین در این بین به رصد پیامک‌ها و درخواست‌های مردم هم می‌پردازیم. حالا باتوجه به فصل تابستان به یک سری موضوع رسیدیم که درباره پرداختن به آن در برنامه به نتیجه برسیم. سعی کردیم باتوجه به تعطیلی مدارس و کنکور و اوقات فراغت دانشجویان به سرفصل‌هایی برسیم که آن‌ها هم بتوانند از محتویات برنامه استفاده کنند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار