روغن سیاه‌دانه درمان هر دردیست!

استفاده از روغن‌های موضعی از شیوه‌های درمانی مفیدی است که امروزه خواص بالای آن ثابت شده است. در زمان قدیم نیز یکی از روش‌های درمانی بوده که به خوبی برای برخی از اختلالات و دردها موثر واقع می‌شده است. به خواص یکی از این روغن‌ها دكتر اصغر ارشادی، مشاور و دكترای داروساز اشاره می‌کند

اصفهان زیبا: استفاده از روغن‌های موضعی از شیوه‌های درمانی مفیدی است که امروزه خواص بالای آن ثابت شده است. در زمان قدیم نیز یکی از روش‌های درمانی بوده که به خوبی برای برخی از اختلالات و دردها موثر واقع می‌شده است. به خواص یکی از این روغن‌ها دكتر اصغر ارشادی، مشاور و دكترای داروساز اشاره می‌کند:

کاربرد
روغن سیاه‌دانه یکی از مفیدترین روغن‌هاست که به صورت موضعی کاربرد دارد و مصرف آن از خاورميانه شروع و به اروپا‌، آفريقا و هند كشيده شده است‌.

خواص
به عقيده رايج طب اسلامی این روغن که طبيعت آن از نظر طب سنتی گرم و خشک است، دارای پروتئين‌، آلكالوئيد‌، ساپونين‌، اسانس‌، روغن ثابت و ماده تلخ است، اثر درمان کننده دارد و دارويی برای تمام امراض به جز پيری و مرگ است و دارای تیموکینون نیز است که باعث اثرات ضد تشنجی می‌شود‌.
این نوع روغن باعث تنظیم تعاملات سریع دفاعیه بدن شده و به همین دلیل باعث درمان بیماری های مزمن آلرژیکی و هورمونی می‌شود.
بر روی عارضــــه‌های پوستی نظیر خــــال در دراز مدت نیز اثر مفیدی دارد.
برای درمان دردهای مفاصل ناشی از سردی و ورم مفاصل و استخوان بسیار موثر است.‌در صورتی که همراه با استفاده موضعی از روغن به صورت خوراکی نیز از سیاه‌دانه استفاده شود، اثرات بسیار مفیدی در درمان ضعف جسمی و تقویت قوای بدن را داراست .
این روغن همراه با روغن فندق جهت تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن و نیز جلوگیری از سفید شدن مو موثر است.
در حال حاضر محققان اروپايی بر روی اثر روغن سياه‌دانه در انواع لک‌های پوستی تحقيق كرده و نتايج ارزنده‌ای گرفته‌اند.

نحوه و مقدار مصرف‌
روزی دو تا سه نوبت به موضع بمالید. مالش آن باعث افزایش ‌تحریک پذیری می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار