سالاد عربی؛ برای رژیمی‌ها

در شماره‌ های گذشته روزهای پنجشنبه با چند نوع سالاد و طرز تهیه آن آشنا شدید. سالاد هایی مثل سالاد کلم و سالاد کاهو با جوانه گندم و... حالا برای تنوع تصمیم گرفتیم شما را با یک نوع سالاد بسیار خوشمزه و مقوی که از نوع خارجی است، آشنا کنیم.این سالاد معروف و مورد علاقه در کشور های عربی از جمله سوریه و لبنان است و به دلیل استفاده از سبزیجات و سس روغن زیتون، مصرف آن برای افرادی که ممنوعیت خوردن چربی دارند، نیز مفید است.

اصفهان زیبا: در شماره‌ های گذشته روزهای پنجشنبه با چند نوع سالاد و طرز تهیه آن آشنا شدید. سالاد هایی مثل سالاد کلم و سالاد کاهو با جوانه گندم و... حالا برای تنوع تصمیم گرفتیم شما را با یک نوع سالاد بسیار خوشمزه و مقوی که از نوع خارجی است، آشنا کنیم.این سالاد معروف و مورد علاقه در کشور های عربی از جمله سوریه و لبنان است و به دلیل استفاده از سبزیجات و سس روغن زیتون، مصرف آن برای افرادی که ممنوعیت خوردن چربی دارند، نیز مفید است. انسیه دانا که کارشناس آشپزی مرکز صنایع غذایی فنی حرفه‌ ای و مدیر و مربی یکی از آموزشگاه ‌های صنایع غذایی است، در خصوص این دسر و به عبارتی میان وعده ما را راهنمایی کرد.

مواد لازم
جعفری خرد شده: دو لیوان
نعنای خرد شده: نصف لیوان
پیازچه خرد شده: چهار عدد
گوجه فرنگی سفت: دو عدد
کاهوی خرد شده: یک لیوان
بلغور جو یا گندم: یک لیوان
آب لیمو ترش تازه: یک استکان
روغن زیتون: نصف استکان
نمک: به میزان لازم
فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه
1.ابتدا بلغور ها را از شب قبل خیس کرده تا نرم شود.
2.ســــپس سبزیجات خرد شده را در ظرفی ریختــــه و گوجه فرنگی ‌های خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم. 3.در مرحله بعدی بلغور خیس شــده و کاهو را نیز می ‌ریزیم.4. در آخر مواد سس را مخلوط کرده روی سالاد می‌ ریزیم و خوب مخلوط می‌ کنیم. 5.سالاد را روی برگ‌ هایی از کاهو، در ظرف مورد نظر ریخته و به دلخواه با سبزیجات تزیین می‌ کنیم.

نکته
بلغور را می ‌توان به مدت دو تا سه دقیقه جوشاند تا نرم‌ تر شود. سپس در صافی ریخته تا آب اضافی آن برود.
میزان جعفری در این سالاد زیادتر از بقیه سبزیجات است.
میزان ترشی سالاد بسته به سلیقه افراد دارد. هر کسی می تواند بنا به ذائقه شخصی ترشی آن را کمتر یا بیشتر استفاده کند.
بــه جــای آب لیمو ترش تازه می‌توان از آب نارنج تازه استفاده کرد.
می توانید از جوانه هایی مثل جوانه گندم و جوانه ماش یا هـــــر دو بــرای خواص و طعم بیشتر هم استفاده کنید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار