روغن بادام، علاج "آماس دردناک"

اکثر روغن ها به ویژه روغن های حیوانی یا اشتها را از بین می برند و یا کم می کنند؛ زیرا روغن، معده را سست و دهانه رگ ها را مسدود می کند. در این میان تاثیر گیاهی روغن ها نباید نادیده گرفته شود.

اکثر روغن ها به ویژه روغن های حیوانی یا اشتها را از بین می برند و یا کم می کنند؛ زیرا روغن، معده را سست و دهانه رگ ها را مسدود می کند. در این میان تاثیر گیاهی روغن ها نباید نادیده گرفته شود.

متخصص طب سنتی در گفتگو با ایمنا اظهار کرد: روغن ها هر نوع باشند با معده سازش ندارند و معده را سست می کنند . در میان روغن ها آنهایی که با معده سازگارتر هستند و کمتر زیان می رسانند می توان به روغن زیتون، روغن گردو و روغن پسته اشاره کرد.

بهنام یوسفیان در ادامه افزود: مالیدن روغن پسته در علاج سوء مزاج گرم کلیه به کار می رود؛ همچنین برای زدودن اثر آبله بر صورت، مالیدن روغن پسته بر جای آبله اثر دارد . این در حالی است که داروی زگیل روغن پسته ذکر شده است.

متخصص طب سنتی در ادامه خاطرنشان کرد: روغن بادام برای طحال خوب است، علاج آماس دردناک بوده و احساس سوزش را کم می کند . همچنین روغن بادام در معالجه درد گردن، سنگ و درد مثانه و زهدان و خفگی زهدان نافع است.

یوسفیان افزود: روغن زیتون اگر کهنه باشد در درمان ضمادها تأثیر روغن کرچک و روغن ترب و روغن سیاهدانه را دارد. این در حالی است که بهترین روغن زیتون برای افراد تندرست، روغن زیتون نارسیده است که مزاج آن در اول سرد و خشک است .

وی در ادامه بیان داشت: روغن زیتون رسیده گرم معتدل است، گرایش به رطوبت دارد و اگر شسته شود در خشکی و تری به تعادل می رسد . اما همه انواع روغن زیتون تن را توان می بخشد و پالاینده است .

این متخصص طب سنتی همچنین تصریح کرد: روغن زیتون وحشی در همه کنش ها با روغن گل برابر است و مو را از سفید شدن محفوظ نگه می دارد. علاوه بر این روغن زیتون وحشی در علاج قرحه تر و خشک گری مفید است و در علاج سر درد، همچون گل است .

رنگ روغن زیتون زرد کمرنگ و گاه سبز تیره است. حاوی پروتئین، املاح و ویتامین‌ها است، برخی دردها را التیام بخشیده و درد عضلات و مفاصل را کاهش دهد. همچنین روغن بادام شیرین زرد کمرنگ، از هسته بادام به دست می‌آید و سرشار از پروتئین و برای انواع پوست‌ها مناسب است. خارش و خشکی پوست را رفع می‌کند و باعث کاهش التهابات می‌شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار