آیفون ایکس ،گران ترین آیفون تاریخ اپل

آیفون ایکس (iPhone X) با قیمت نسخه پایه هزار دلار به عنوان گران ترین آیفون تاریخ لقب گرفت.

آیفون ایکس (iPhone X) با قیمت نسخه پایه هزار دلار به عنوان گران ترین آیفون تاریخ لقب گرفت.

به گزارش

ایمنا، آیفون ایکس نه تنها گران ترین آیفون تا به امروز، بلکه گران ترین گوشی موبایلی است که تاکنون به دنیای تکنولوژی معرفی شده است. قیمت نسخه پایه آن هزار دلار است! البته اگر این موضوع را با تیم کوک مطرح کنید، متوجه می‌شوید وی از زاویه‌ای دیگر به مسئله نگاه می‌کند.

تیم کوک در یکی از مصاحبه‌های خود با ABC News اعلام کرد قیمت آیفون ایکس معادل ارزش آن است و این محصول حقیقتا هزار دلار می‌ارزد. قیمت بسیار بالای آن با توجه به تکنولوژی‌های به کار رفته در دستگاه کاملا توجیه‌پذیر است.

آیفون ایکس که در اصل باید آن را آیفون ۱۰ بنامیم، به خودی خود محصول جذابی است؛ اما آیا گوشی اپل آیفون ۱۰ (iPhone X) با وجود قیمت ۹۹۹ دلاری‌اش می‌تواند با ویژگی‌هایی که دارد رقبا را زمین بزند یا خیر؟

با همه این‌ها، طبق گفته‌های سازندگان، گوشی آیفون X یک محصول بسیار جذاب است و پیشرفته‌ترین آیفونی به حساب می‌آید که اپل تا امروز ساخته و روانه بازار کرده است.

دکمه هوم فیزیکی

دکمه فیزیکی هوم یکی از اصلی‌ترین بخش‌های گوشی‌های آیفون اپل بوده و غیبت آن در آیفون ایکس، تا چند ماه پس از عرضه این گوشی کمی اذیت‌کننده خواهد بود. طبق شایعات منتشر شده، اپل در ابتدا قصد داشته در iPhone ۱۰ یک دکمه هوم مجازی را قرار دهد و این گوشی توانایی پشتیبانی از تاچ آی دی (TouchID) را هم داشته باشد، اما مشکلات پیش‌آمده این کمپانی را مجبور کرد به فکر یک طراحی دیگر بیافتد. در طراحی جدید، ما با سوایپ کردن صفحه به بالا می‌توانیم به ویژگی‌هایی که دکمه هوم در اختیارمان قرار می‌داد دسترسی داشته باشیم و کنترل سنتر هم از قسمت پایین، به قسمت بالا سمت راست منتقل شده است.

حذف کردن دکمه هوم، زیبایی خاصی به اپل آیفون ایکس داده است و کسی منکر این موضوع نیست.

تاچ آی دی (TouchID)




مدت‌هاست که به حسگر اثر انگشت آیفون‌های اپل عادت کرده بودیم. در حقیقت اپل، در جای‌گذاری حسگر اثر انگشت پیشگام بود و این بخش را به استانداردی در پرچمدارهای جدید تبدیل کرده بود؛ با این حال طراحان گوشی اپل آیفون ۱۰ به این بخش از گوشی هم رحم نکرده‌اند و به طور کلی آن را برداشته‌اند. اپل به مناسبت ده سالگی آیفون، یک گوشی رده‌بالا را معرفی کرده و این درحالی است که سنت چند سال اخیر آیفون‌ها در آن رعایت نشده است. به نظر شما این موضوع کمی آزاردهنده نیست؟

البته اپل به جای تاچ آی دی، ویژگی جدیدی را در آیفون ایکس قرار داده و آن فیس آی دی (FaceID) است که بسیار جذاب به نظر می‌رسد. تاچ آی دی در ابتدا قرار بوده در دکمه هوم مجازی این گوشی حضور داشته باشد، اما افسوس که تکنولوژی مورد استفاده اپل هنوز جوان است.

کار با Apple Pencil (قلم اپل)



قلم S Pen سامسونگ بی‌تردید بهترین استایلوسی است که می‌توان در بازار پیدا کرد. البته در حال حاضر اپل پنسل هم به نوبه خود قلم فوق‌العاده‌ای است، با این حال مشکلی بزرگ دارد؛ این که فقط برای آیپد پرو قابل تهیه است. به نظر ما عرضه اپل پنسل برای گوشی اپل آیفون ۱۰ می‌توانست کاری بسیار جالب باشد و طرفداران را به هیجان درآورد.

رنگ‌بندی‌های بیشتر


برخلاف تمام شایعات که قبل از معرفی آیفون ۱۰ منتشر شده بودند، گوشی یاد شده فقط در دو رنگ‌ روانه بازار خواهد شد؛ Space Gray و نقره‌ای. خبری هم از رنگ‌های محبوب نظیر طلایی و رز گلد نخواهد بود. عقیده ما این است که اپل می‌خواسته با این کار به رنگ‌بندی سیاه و سفید آیفون‌های قبلی (که از زمان آیفون ۴ شاهد آن‌ها بوده‌ایم) احترام بگذارد. اما از طرفی برخی از کاربران ممکن است به علت محدود بودن رنگ‌ها، رنجیده شوند.

اخیرا شایعاتی در مورد آیفون ایکس قرمر رنگ شنیده‌ایم و باید دید که آیا اپل قصد دارد طی ماه‌های آتی از گوشی اپل آیفون ۱۰ با رنگ قرمز رونمایی کند یا خیر.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار