آغاز برداشت مرغوب‌ترین شاتوت کشور در شهر برزک

شهر برزک مرکز تولید مرغوب‌ترین شاتوت کشور این روزها برداشت محصول منحصر به فرد خود را آغاز کرده است.

آغاز برداشت مرغوب‌ترین شاتوت کشور در شهر برزک

به گزارش روابط عمومی شهرداری شهردار برزک با بیان این مطلب گفت:همه ساله از اوایل تیرماه تا اواخر مرداد ماه بیش از 1000 خانوار برزکی در حال جمع آوری این محصول منحصر به فرد می‌شوند.
مهندس مسعود رضا فلاح گفت:شهر برزک علاوه بر تولید 80 درصدی گل محمدی، سهم عمده‌ای از تولید شاتوت کشور را نیز بر عهده دارد و به عنوان یکی از قطب های مهم تولید شاتوت مرغوب در کشور است
از ابتداي تيرماه تا انتهاي مردادماه در مناطق مختلف بـَرزُك اين محصول برداشت و روانه بازار می شود.
با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و خاک غنی شهر برزک سطح زیر کشت این محصول طی سال‌های گذشته به بیش از 10 برابر افزایش یافته که با به ثمر نشستن تدریجی این درختان پیش بینی می‌شود برداشت این محصول امسال به بیش از 400 تن برسد.
شاتوت مرغوب شهر برزک علاوه بر تامین بازارهای استان اصفهان به استان‌های تهران، کرمانشاه، مرکزی و ... نیز ارسال می‌شود.
شاتوت میوه‌ای است سرخ گون که دارای ویتامین‌های C، A و املاح روی، ویتامین، پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است.
شاتوت همچنین داراي طبيعتي سرد، خشك است و در كنترل فشار خون، فرو نشاندن عطش و بر طرف كننده صفرا نقش به سزایی دارد. قرقره آن نیز تلخي و غلظت مواد صفرائي را از دهان و حلق مي شويد. این محصول علاوه بر مصارف تازه به عنوان محصول فرآوري شده و بصورت كمپوت و كنستانتره در مصارف غذائي شامل (تولید:شربت، مربا، بستني، رب و…) مورد استفاده قرار مي گيرد.
به بهانه فصل برداشت شاتوت هر ساله گردشگران زیادی جهت تهیه این محصول به شهر برزک مسافرت نموده و ضمن استفاده از طبیعت بکر این شهر از مکان های تفریحی و تاریخی این شهر نیز بازدید می نمایند

شهر برزک در 45 کیلومتری جنوب غربی کاشان در دامنه کوه‌های کرکس واقع شده و دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است
گفتنی است 4 محصول گل محمدی ، شاه توت، آلو و گردو به ترتیب از محصولات شاخص و مرغوب شهر برزک است که از شهرت خاصی برخوردار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار