پیمایش 40 روزه رود خاموش بدون هیچ چشم‌داشتی

پیمایش 40 روزه رود خاموش بدون هیچ چشم‌داشتی

قایقران سبز سال 96 گفت: پروژه پیمایش رود خاموش با قایق را قبل از همه بدون هیچ چشم داشتی آغاز کردیم اما فدراسیون قایقرانی به منظور تقدیر بنده را به عنوان قایقران سبز سال 96 معرفی کرد.

آریا جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص انتخاب شدنش به عنوان قایقران سبز سال 96 اظهار کرد: از سال 79 رشته ورزشی قایقرانی را آغاز کردم و سال 84 وارد اردوی تیم ملی شدم که در همان سال عضو تیم ملی شدم.

وی با بیان اینکه از سال 1388 تا به کنون کاپیتان تیم قایقرانی آب‌های خروشان هستم، افزود: از سال 93 به اتفاق یکی از دوستانم به نام دانیال توحیدی که تجربه بیشتری نسبت به بنده در زمینه محیط‌ زیست داشت، پروژه‌ای را به نام «سپید رود، رود خاموش» اجرا کردیم.

این ورزشکار و عکاس رسانه‌ای اصفهان با بیان اینکه سپید رود نام دومین رود طویل ایران است که این رود از استان کردستان تا به دریای خزر متصل می‌شود، تصریح کرد: مدت زمان سفر ما در رود خاموش 40 روز به طول انجامید که توانستیم از 5 استان ایران عبور کنیم و سرانجام به دریای خزر دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: هدف پیمایش «سپید رود، رود خاموش» با قایق، به دلیل میزان خسارات وارد شده در این رودخانه بود که در طول مسیر من و دانیال توحیدی با جوامع محلی مشکلات محیط‌ زیست و چگونگی حفظ این رود مهم در ایران به بحث و گفت‌وگو می‌پرداختیم.

جعفری در رابطه با انجام فعالیت‌های زیست‌محیطی خود گفت: برگزاری کارگاه‌های محیط‌ زیست در طول آن سفر و پس از انجام آن سفر، برگزاری کارگاه‌های محیط‌ زیستی در استان اصفهان و فدراسیون قایقرانی در اردوهای مختلف تیم ملی از جمله فعالیت‌هایم در این حوزه است.

وی ادامه داد: پروژه پیمایش رود خاموش زمانی انجام شد که اصلاً حوزه محیط‌ زیست فدراسیون قایقرانی ایران تشکیل نشده بود و عملاً فعالیت‌های زیست‌ محیطی فدراسیون را قبل از همه بدون هیچ چشم داشتی آغاز کردیم؛ به همین منظور فدراسیون در نظر داشت تا به خاطر انجام این پروژه تقدیری داشته باشد که جایزه قایقران سبز سال 96 به بنده تعلق گرفت.

کاپیتان تیم قایقرانی آب‌های خروشان اضافه کرد: در حال حاضر در حال تمرین هستم و در نظر دارم تا با توجه به شرایط در مسابقات 2020 المپیک توکیو شرکت کنم و احتمالاً چند اردوی برون‌مرزی به همین دلیل داشته باشم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌هایی نیز درباره رودخانه زاینده‌رود انجام می‌دهیم، ابراز کرد: دوره بعدی نخبه گزینی برای اردوی تیم ملی قایقرانی ایران در شهریورماه قطعاً شرکت خواهم کرد که یکی از مدرسان این دوره خودم خواهم بود.

جعفری در پایان اظهار کرد: فعالیت‌های محیط‌زیستی در شبکه‌های اجتماعی، تهیه گزارش تصویری برای رسانه‌ها اعم از رسانه‌های خبری و برگزاری کارگاه زیست‌ محیطی برای عواقب بسته بودن رودخانه زاینده‌رود از دیگر فعالیت‌های بنده در آینده خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار