تمرینات هوازی در مقایسه با تمرینات با وزنه به شما کمک می کند تا کالری بیشتری را در طی دوره های تمرینی با شدت متوسط تا شدت بالا بسوزانید .

کارشناس تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: تأثیر تمرینات با وزنه برای سوزاندن کالری بعد از تمرین بیشتر است. تمرینات با وزنه ظرفیت متابولیک فرد را افزایش خواهد داد و او را قادر می سازد تا به طور طبیعی کالری بیشتری را بسوزاند.

مرضیه سلمانی، کارشناس ارشد تربیت بدنی افزود: علت این امر اثر متابولیک تمرینات با وزنه است، یعنی تمرینات با وزنه گذشته از اینکه با افزایش حجم عضلانی متابولیسم بدن را افزایش می دهد، باعث افزایش سوخت و ساز بدن در حالت استراحت نیز می شود و  فرد بعد از تمرین باز هم کالری مصرف می کند.

وی خاطرنشان کرد: تمرینات با وزنه به طور بالقوه مصرف کالری بعد از تمرینات را به مدت 36 ساعت افزایش می دهد.

وی یادآور شد: تأثیر متابولیکی استفاده از وزنه ها به چندین فاکتور کلیدی بستگی دارد، به گونه ای که برخی از این فاکتورها مانند انواع تمریناتی که با وزنه انجام می دهید، قابل کنترل هستند.

این کارشناس تربیت بدنی در ادامه بیان داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده به وسیله هافینگتون پست، انجام تمرینات با اندام تحتانی مانند اسکوات و ددلیفت نسبت به تمریناتی مانند جلو بازو،کمک بیشتری به سوختن کالری خواهد کرد.

وی افزود: بسیاری از زنان از ترس اینکه مبادا عضلات بدن آنها حجیم شود در برابر تمرینات قدرتی مقاومت می کنند و از انجام آن خودداری می کنند. اما این یک تصور غلط در مقایس بزرگ است.

وی ادامه داد: باید بدانید که زنان به آسانی مانند مردان عضلات شان حجیم نمی شود. بنابراین با اضافه کردن تمرینات با وزنه به برنامه تمرینی و در نتیجه اضافه کردن حجمی کمی عضله ظریف، نه تنها در حین تمرین بلکه در همه اوقات کالری بیشتری می سوزانید، زیرا هر چقدر بافت عضلانی بدن بیشتر باشد، متابولیسم بدن نیز بالاتر خواهد رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان فیتنس، تمرینات پلایومتریک، حرکات بدون وزنه با توان بالا مانند پرش اسکوات یا حرکت لانگز به علاوه پیلاتس را به افرادی که هنوز در استفاده از دمبل و وزنه مردد هستند، توصیه می کنند.