تحریر مشق انقلاب توسط هنرمندان خوشنویس در فرهنگسرای مبارکه

کارگاه مشق انقلاب به مناسبت سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر در مبارکه برگزار شد.

تحریر مشق انقلاب توسط هنرمندان خوشنویس در فرهنگسرای مبارکه

به گزارش اصفهان امروز، مدیر فرهنگسرای غدیر شهرداری مبارکه صبح امروز با تبریک فرا رسیدن سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر، فرصت ارزنده‌ای برای آشنایی نسل جدید کشور با انقلاب و بناینگذار جمهوری اسلامی اسلامی است و ما موظفیم این انقلاب را از جنبه های مختلف دینی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و ..به نسل جدید کشور معرفی کنیم.

پرویز شفیعی گفت: جوانان ما باید بدانند که این انقلاب به راحتی به دست نیامده، بلکه صدها خون انسان بی گناه دراین راه مقدس ریخته شده است و از این جهت باید قدر تلاش‌های شهدای انقلابی و خون شهدا را بدانیم و در ترویج ارزش‌ها انقلاب اسلامی به جوانان امروزی تلاش کنیم.

پرویز شفیعی افزود: نسل جدید ما باید بدانند حضرت امام خمینی (ره) با دست خالی مقابل دشمن تا به دندان مسلح ایستادند و با حمایت همه جانبه مردم رساترین فریاد تاریخ را به گوش جهانیان رساند و اگر نسل امروز و نسل جدید ما به این مسائل باور پیدا کند، دیگر کسی نمی‌تواند باورهای اسلامی این نسل را سُست کند.

وی با اشاره به نگاه شهردار مبارکه به مسائل فرهنگی، ادامه داد: مجموعه فرهنگی اجتماعی شهرداری مبارکه در راستای اقدامات فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشناسازی نسل جوان با ابعاد والای شخصیت امام خمینی (ره) و حماسه های خلق شده توسط مردم ایران اسلامی در مبارزات علیه طاغوت اقدام به برپایی نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی با حضور هنرمندان شهرستان های مبارکه و لنجان کرد.

شفیعی با اشاره به اینکه هنرمندان خوشنویس در معماری اسلامی تاثیر بسیار زیادی را از خود بر جای گذاشته‌اند، اذعان کرد: خوشنویسی عنصری هویت‌بخش در معماری اسلامی محسوب می شود چرا که وقتی فردی به آیه‌ای از قرآن که روی دیوار مسجد است نگاه می کند، از طرفی ابتکار و خلاقیت و خط زیبای خطاط را تحسین می کند و از طرفی در مضمون این نوشته که مطلبی یادگرفتنی از قرآن است، می نگرد و با خدای خویش رابطه برقرار کرده و او را پرستش می کند.

وی بیان کرد: از این رو می‌توان گفت خوشنویسان ایرانی فقط به کتابت قرآن اکتفا نکرده‌اند و تا جایی که توانستند زیبایی را ضمیمه این امر قدسی کردند تا آیات قرآن و اشعار و بیانات گهربار ائمه (ع) و بزرگان اسلامی را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارند.

مدیر فرهنگسرای غدیر شهرداری مبارکه تاکید کرد: فعالیت هنرمندان خوشنویسی در مبارکه بسیار قابل توجه بوده از این رو باید نگاه ویژه‌ای به رشد استعدادهای نوجوانان و جوانان در شهر داشت .

وی با اشاره به لزوم تشویق و ترغیب هنرمندان فعال در مبارکه، عنوان کرد:‌ برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در فرهنگسرای شهرداری مبارکه حکایت از علاقه و جنب وجوش هنرمندان در این شهر دارد از این رو باید تلاش شود آثار گروه های سنی مختلف در کنار آثار بزرگان هنر به نمایش گذاشته شود تا کودکان و نوجوانان را به رشته های مختلف هنری ترغیب کرد.

شفیعی با بیان اینکه برگزاری جشن ها و مراسم های دهه فجر فرصت مغتنمی برای تبیین فرهنگ انقلابی در بین مردم به ویژه نسل جوان است، مطرح کرد: اشاعه فرهنگ انقلابی و به تحریر درآوردن اشعار و جملات قصار و زیبای امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و اشعاری که در زمان پیروزی انقلاب مردم از آن استفاده می کردند از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه هنری است.

وی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم تبیین شاخص های زندگی اسلامی بر اساس سیره ائمه معصومین (ع) و زندگی امام خمینی (ره) و به عنوان الگوهای عملی در جامعه از جمله مواردی است که در این دهه باید به آن توجه شود.

مدیر فرهنگسرای غدیر شهرداری مبارکه با اشاره به اینکه کارگاه خوشنویسی مشق انقلاب در فرهنگسرای غدیر مبارکه در حال برگزاری است، تصریح کرد: در کنار کارگاه خوشنویسی مشق انقلاب نمایشگاه خوشنویسی آثار دو دهه خوشنویسی استاد صادق زمانی از خوشنویسان برتر استان و کشور میزبان علاقه مندان به هنر خوشنویسی است که طی مدت گذشته نیز مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: با توجه به نگاه ویژه شهردار مبارکه و شورای اسلامی این شهر به مسائل فرهنگی امید است با برنامه ریزی های انجام شده و برگزاری ویژه برنامه های متنوع بتوانیم فعالیت های فرهنگی شهر مبارکه را هر چه بهتر و منظم تر برگزار کنیم چراکه جوانان و نوجوانان شهر مبارکه استعداد بهینه و فراوانی برای هنرآموزی دارند و در این زمینه رشد بسیار خوبی را داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار