باید تجربیات معماری مصلی به‌صورت یک جریان فرهنگی به سراسر کشور منتقل شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه گفت: باید تجربیات معماری مصلی اصفهان به‌صورت یک جریان فرهنگی به سراسر کشور منتقل شود.

باید تجربیات معماری مصلی  به‌صورت یک جریان فرهنگی به سراسر کشور منتقل شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه گفت: باید تجربیات معماری مصلی اصفهان به‌صورت یک جریان فرهنگی به سراسر کشور منتقل شود.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در جلسه بررسی روند عملیات تکمیل پروژه مصلای اصفهان که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه اصفهان بیشترین ائمه جمعه را در کشور دارد، اظهار داشت: این استان از لحاظ اقامه‌ نماز جمعه رتبه‌ اول کشور را دارد و همیشه استان اصفهان پیشتاز سایر استان‌ها بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود کمبود امکانات و بودجه، بهترین دوره درباره نمازهای جمعه را در استان اصفهان در زمان مدیریت آقای زرگرپور داشتیم و هیچ مسئله‌ نگران‌کننده‌ای در این مدت صورت نگرفته است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه استان اصفهان به لحاظ فکری و سیاسی نسبت به استان‌های دیگر پیش‌قدم هست و در جریان انقلاب همواره اثرگذار بوده و جریانات سیاسی فعالی دارد، گفت: با همه این خصوصیات آرامش خوبی در استان حاکم بوده و در این راستا از مدیریت کلان استان تشکر می‌کنم و اذعان دارم که واقعیت‌ها باید گفته شود.
وی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم و قدم‌های محکمی که در این دولت برداشته‌شده است تکمیل پروژه‌ مصلی بود که در دوره‌های گذشته چندین بار به مسئولان کشوری ارجاع و خوشبختانه با تدبیر استاندار این مسئله بسیار مهم حل شد.
تقوی با تأکید براینکه باید روند تکمیل مصلی، عملیات مهندسی، تلاش مسئولان و همه‌ افرادی که در این پروژه دست داشتند مستندسازی شود، گفت: باید زحمات همه‌ افرادی که در ساخت و زیباسازی این محل حضور داشتند در تاریخ ثبت شود.
وی با تأکید بر اینکه باید دانشکده‌های معماری و عمرانی را با مصلی‌ها پیوند دهیم، اظهار داشت: باید رساله‌های دکترا نیز به این مسئله ورود پیدا کنند و این مجموعه از ابعاد مختلف علمی مورد بررسی اساتید دانشگاهی قرار بگیرد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه با بیان اینکه کار زیاد و مطلوبی در مصلای اصفهان انجام‌شده است، گفت: کار علمی زیادی در این بنا صورت گرفته و رنگ‌هایی به‌کار گرفته‌شده که در ارتباط معنوی انسان بسیار تأثیرگذار است.
وی اضافه کرد: معماران مساجد در ارتباط نمازگزاران با خدا سهیم هستند به‌طوری‌که ائمه جمعه با گفتار و معماران بارنگ‌ها و طرح‌هایی که به‌کار می‌گیرند و با استفاده از هنر خود باعث می‌شوند که ارتباط سریع‌تر باخدا برقرار شود. معماری به فرهنگ یک جامعه کمک می‌کند و همه باید کمک کنند و فضاسازی کنیم که هدف اصلی تحقق پیدا کند.
تقوی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران تکمیل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان اظهار داشت: باید تجربیات معماری مصلای اصفهان به‌صورت یک جریان فرهنگی به سراسر کشور منتقل شود و در درون استان نباشد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه افزود: مصلای اصفهان با این زیبایی که بخشی از آن را تاکنون به نمایش گذاشته می‌تواند حرف اول را در مصلی‌های کشور بزند و در همین راستا از همه‌ مهندسان، معماران، کارگران و دیگر مسئولان برای ایجاد این اثر ماندگار تقدیر و تشکر می‌کنم.
انتهای پیام/

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار