کارگر امانت‌دار شهرداری باغبادران از میلیون‌ها تومان پول نقد گذشت

محمد باقری کارگر امانتدار فضای سبز شهرداری باغبادران با پیدا کردن کیفی حاوی ۱۳ میلیون تومان وجه نقد آن را به مسئولان شهرداری بازگرداند تا به صاحب اصلی آن بازگردد.

محمد باقری، که به‌عنوان پرسنل فضای سبز در شهرداری باغبادران کار می‌کند بعد از اینکه بالغ بر ۱۳میلیون تومان پول پیدا کرد، آن را تحویل شهرداری داد تا از طریق پیگیری های لازم صاحب آن پیدا شده و به کیف مذکور را وی تحویل دهند.

این کارگر خدوم شهرداری گفت: من از کودکی رسم امانتداری را از پدر و مادرش آموختم و قطعا اگر بارها در این مسیر قرار بگیرم تلاش خواهم کرد از این امتحان سربلند بیرون بیایم .

وی توضیح داد: زمانی که کیف حاوی پول را در هنگام انجام کار پیدا کردم در آن لحظه به هیچ چیزی جز پیدا کردن صاحب کیف فکر نکردم چراکه مطمئن بودم صاحب آن کیف نگران است و به‌طور حتم این پول همه سرمایه زندگی‌اش بوده که به شکلی تصادفی و ناگهان آن را گم کرده است و از این جهت کیف را به مسئولان شهرداری تحویل دادم تا صاحب اصلی آن پیدا شود .

اردشیر محمدی شهردار باغبادران یکی از خصایل اخلاقی انسان که دارای ارزش و اهمیت فوق‌العاده ای است را امانت و امانت‌داری عنوان کرد و گفت: امـانـت در نظر اسلام، از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است، به طـوری کـه نمونه‌های فراوانی از سفارش‌ها و توجهات الهی قرآن و احادیث و روایات ائمه معصومین(ع) به چشم می‌خورد .


وی افزود: خداوند سبحان در قرآن رعایت امانت را یکی از صفات مؤمنان دانسته و می فرماید «وَ الَّذِینَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ» مؤمنان کسانی هستند که امانتها و پیمان خویش را رعایت می کنند و از امیر مؤمنان علی علیه السلام نقل است که ایشان فرمودند «راس الاسلام الامانة» سر اسلام، امانتداری است و و نیز فرمودند «اذا احب عبدا حبب الیه الامانة» وقتی خدا بنده ای را دوست بدارد، امانتداری را محبوب او می گرداند .

شهردار باغبادران تصریح کرد: تبلور عینی این حدیث این بار در مجموعه شهرداری باغبادران توسط یکی از کارگران زحمتکش فضای سبز به تصویر کشیده شد چراکه کارگران سختکوش شهرداری باغبادران که از ساعات اولیه صبح تا پاسی از شب برای نظافت و پاکیزگی و زیبایی شهر تلاش می ‌کنند و مصداق کامل این احادیث هستند.

وی کارگران را علاوه بر سفیران پاکیزگی، زیبایی و سرسبزی شهر، قشر امانتدار جامعه دانست و ادامه داد: کارگران خدوم شهرداری بدون کوچک ترین چشم داشت به اموال شهروندان در صورت پیدا شدن اشیا و کالاهای با ارزش با پیدا کردن صاحبان انها اقدام به بازگشت آن می‌کنند .

محمدی اضافه کرد: امانتداری اگر در جامعه گسترش یابد، سایه رحمت «دیگر دوستی را» بر سر مردم می گستراند و پیوند میان افراد اجتماع را محکمتر می کند و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در این خصوص فرمودند «لا تزال امتی بخیر مالم یتخاونوا و ادوا الامانة» امت من همیشه در خیر و سلامت است تا زمانی که به یکدیگر خیانت نورزند و ادای امانت کنند .

وی عنوان کرد: خـشـنودی خداوند متعال و جلب اعتماد و اطمینان مردم از جمله برکات امانتداری است و بنده افتخار میکنم که چنین پرسنل زحمت کش و پاکدستی که بدنبال کسب روزی حلال هستند در مجموعه شهرداری مشغول انجام وظیفه هستند.

شهردار باغبادران بیان کرد: شنیدن این خبر که یکی از افراد مجموعه شهرداری با وجود تمام مشکلات مالی که در زندگی با ان مواجه بوده، به بهترین شکل امانتداری‌ خود را به جامعه ثابت کرده است، برای من به عنوان شهردار این شهر ستودنی است، و قطعا به نحو احسن از وی تقدیر خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: وقتی مدیری با افراد صادق و درستکار در مجموعه خود مواجه می‌شود طبعاً هر اندازه به این رفتارها ارزش بگذارد، در مرحله اول در زیر مجموعه خود موفق‌تر عمل خواهد کرد و پس از آن با اعلام و شناسایی این افراد به جامعه نه تنها فرهنگسازی اجتماعی صورت گرفته بلکه اعتمادی بین مردم و دستگاه‌ها ایجاد خواهد شد .

محمدی اذعان کرد: در جامعه ای که افراد آن امانت داری را سـرلـوحـه کـار خـود قـرار می دهند و همواره در مسئولیت ، تـکلیف ها و پست های اقتصادی، تجاری و مالی... که در اجتماع به آن هـا سـپرده می شود، حس کوشش، تلاش، حفاظت و مواظبت بر آن کار در وجود افراد، موجب ترقی و پیشرفت اقتصاد جامعه و رونق و رواج کاری آن اجتماع می گردد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار