اصناف به دنبال بازارهای جدید صادراتی

رئیس اتاق اصناف مرکزاستان اصفهان شامگاه شنبه در دیدار با هیات تجاری از کشور عمان که با حضور هیات رئیسه اتاق اصناف، 30 تن از روسای اتحادیه های صنفی و اعضای کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف برگزار شد، اظهار کرد: اصناف اصفهان ظرفیت بسیار بالایی در ارائه خدمات فنی و مهندسی و همچنین تولید دارند.

اصناف به دنبال بازارهای جدید صادراتی

رسول جهانگیری با بیان اینکه در 6 ماه گذشته یکی از مهمترین دغدغه های هیات رئیسه اتاق اصناف یافتن راهکار برای برون رفت اصناف از رکود فعلی بوده است، افزود: تنها راه پیش روی اصناف اصفهان برای بهبود وضعیت فعلی راه یافتن به بازارهای جدید صادراتی است.
وی تصریح کرد: ارتباط تجاری با کشور عمان اولین گام تجاری متمرکز اصناف اصفهان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی اصناف اصفهان است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز محصولات تولیدکنندگان اصفهانی در بازارهای خارجی به واسطه دلال ها صادر می شود، گفت: با ورود تخصصی و هدفمند اصناف به بازارهای صادراتی دست دلال ها کوتاه و میزان ارزآوری اصناف افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس اغلب کشورهای وارد کننده هستند، گفت: باید از این فرصت برای توسعه بازار اصناف استفاده کرد.
جهانگیری با اشاره به شرایط خاص اصناف در اصفهان خاطرنشان کرد: اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در راستای بیانات مقام معظم رهبری و برای تحقق اقتصاد مقاومتی پای در بازارهای صادراتی گذاشته است.
وی با اشاره به شرایط و روابط حاکم سیاسی بر منطقه خاورمیانه اتخاذ رویکردهای صحیح برای انتخاب شرکای اقتصادی برای اتاق اصناف اصفهان بسیار اهمیت دارد.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان از کمیسیون اقتصادی خواست بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری ارائه شده از سوی این شرکت را به صورت دقیق بررسی کرده و نتیجه را به هیات رئیسه اتاق اعلام کند.
دراین جلسه شرایط سرمایه گذاری در کشور عمان و همچنین درباره نوع کالاهای تولیدی در اصفهان که برای صادرات مزیت نسبی دارند، بحث و بررسی شد.

بهبود فضای کسب و کار اصناف با توسعه صادرات امکان پذیر است
مجید کرباسچی رئیس کمیته صادرات کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: مطالعات ما بر روی کشورهایی که همچون ایران دچار رکود اقتصادی می شوند نشان می دهد که در این برهه ها لایه های مردمی اقتصاد که در ایران همان اصناف هستند فعال شده و اقتصاد یک کشور را نجات می دهند.
وی ادامه داد: در واقع اقتصاد خرد ناجی اقتصاد کلان کشورها می شود.
رئیس اتحادیه فناوری اطلاعات اتاق اصناف مرکز استان اصفهان به ضرورت اصلاح حلقه معیوب عرضه و تولید و سرمایه در کشورمان ایران اظهار کرد: در حال حاضر باید مازاد تولید در اصفهان به بازارهای تقاضای جدید متصل شود، منظور از بازارهای جدید همان بازارهای هدف صادراتی است.
کرباسچی به مزیت های نسبی کالاهای تولید شده در اصفهان اشاره و عنوان کرد: زمانی که عرصه فعالیت اقتصادی در کشور محدود و محدودتر می شود می توان با متمرکز کردن صادرات اصناف و اقتصاد خرد و انجام معاملات کوچک فضای کسب و کار را در استان بهبود بخشید.
وی تصریح کرد: ما در کمیسیون اقتصادی ایجاد مزیت گروهی در اتحادیه هایی که محصولات آنان قابل صادرات است متمرکز شدیم تا با حمایت هیات رئیسه از شرایط کنونی اقتصادی فاصله بگیریم.
وی بزرگ کردن بازار برای اصناف اصفهان را تنها راهکار برای برون رفت از مشکلات فعلی دانست و گفت: ایجاد شرکت های تعاونی و کنسرسیوم های صادراتی نیز از جمله قالب هایی است که اصناف می توانند کالا و خدمات خود را تحت پوشش این نهادها به کشورهای دیگر صادر کنند.
رئیس کمیته صادرات کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان خاطرنشان کرد: روسای اتحادیه ها، کمیسیون های تخصصی و در راس این هرم هیات رئیسه اتاق اصناف به عنوان موکلین مردم در اقتصاد خرد باید چرخه محدود عرضه و تقاضا برای اصناف اصفهان را اصلاح کرده و به بازار های خارجی توسعه دهند.به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف، شامگاه شنبه هیات تجاری از کشور عمان با هیات رئیسه و 30 تن از روسای اتحادیه های صنفی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان دیدار کردند. در این دیدار ظرفیت های اقتصادی اصفهان تشریح و درباره فرصت ها و موانع همکاری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ضرورت شناسایی فرهنگ مصرف کشور عمان
نائب رئیس دوم اتاق اصناف مرکز استان اصفهان و رئیس اتحادیه چاپخانه داران اصفهان با لزوم شناخت اصناف اصفهان از فرهنگ مصرف در بازار عمان اظهار کرد: ارائه بسته فرصت های سرمایه گذاری اصناف اصفهان و همچنین تحلیل بیشتر پیشنهادهای ارائه شده برای یک همکاری اقتصادی موفق ضرورت دارد.
محمد علی انصاریپور صریح کرد: برای مثال ما در صنعت چاپ باید اطلاعات کافی درباره اینکه چقدر از نیازهای کشور عمان در صنعت چاپ و بسته بندی در داخل عمان تامین می شود و آیا مردم از خدمات ارائه شده راضی بوده اند ؛ داشته باشیم.
اکبر امامی دبیر اتاق اصناف مرکز استان اصفهان نیز در این جلسه با حمایت از طرح های توسعه بازارهای صادراتی اصناف اظهار کرد: هیات رئیسه اتاق اصناف ازطرح های جدید حمایت می کند.
وی ادامه داد: همگام با توسعه بازارهای صادراتی ما نیازمند اصلاح فرهنگ مصرف در داخل کشور هستیم.
به گفته وی خرید کالای ایرانی باید به عنوان اولویت هر مصرف کننده ایرانی قرار گیرد.
در پایان این جلسه السیف صالحی رئیس یکی از شرکت های بازرگانی معروف عمان ضمن خوب ارزیابی کردن جلسه برگزار شده از اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی برای بازدید از کشور عمان و ظرفیت های سرمایه گذاری دعوت به عمل آورد.
به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف، شامگاه شنبه هیات تجاری از کشور عمان با هیات رئیسه و 30 تن از روسای اتحادیه های صنفی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان دیدار کردند. در این دیدار ظرفیت های اقتصادی اصفهان تشریح و درباره فرصت ها و موانع همکاری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار