نخستین جشنواره دانش، خلاقیت و استعدادیابی کودکان در شاهین شهر

نخستین جشنواره بازی، دانش و خلاقیت همراه با استعدادیابی کودک از سوی سازمان فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر در فرهنگسرای دانش و خلاقیت این شهر برگزار شد.

نخستین جشنواره بازی، دانش و خلاقیت همراه با استعدادیابی کودک از سوی سازمان فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر در فرهنگسرای دانش و خلاقیت این شهر برگزار شد.
اردوان آرمین مدیر فرهنگسرای دانش و خلاقیت در گفت و گو با خبرنگار اصفهان امروز گفت: این جشنواره با هدف کشف، شکوفایی و پرورش استعداد و خلاقیت در کودکان با همکاری گروه دانش بنیان لکو و مؤسسه پارسیان ذهن ویژه گروه سنی 3 تا 15 سال اجرا شد.
وی افزود: در این جشنواره که با استقبال خوب شهروندان روبرو شد حدودا 200 کودک و نوجوان برای استعداد یابی پذیرش شدند که به علت حجم بالای متقاضیان قرار بر برگزاری جلسه ای دیگر در این خصوص شد.
بستری مناسب برای پرورش کودکان ایجاد شده است
آرمین گفت: در این جشنواره مهارت های مختلفی همچون مهارت های شناختی، ادراکی، دیداری و شنیداری، ریاضی و فضایی، زیستی و حرکتی کودکان و نوجوانان مورد سنجش قرار گرفت.
وی ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی با توجه به وجود بستر مناسب پرورش کودکان و نوجوانان در این شهر و نبود مرکز تخصصی استعداد یابی کودک و تربیت تخصصی کودک، اقدام به برنامه ریزی در خصوص پایگاهی برای پرورش کودکان کرد.
در این جشنواره، دکتر فریده قائمی مدرس دانشگاه اصفهان، مدیر عامل و مؤسس پرورش ذهن پارسیان در نشستی با والدین حاضر در جشنواره گفت: ما باید الان برای فرزندانمان سرمایه گذاری کنیم تا آینده ای روشن برای آنها فراهم کنیم.
وی در انتقاد از سیستم آموزشی گفت: باید در کنار کسب دانش، خلاقیت هم ایجاد کرد و بچه ها باید آنقدر خلاق باشند که قدرت تفکر داشته باشند و بتوانند در روبرو شدن با مسائل زندگی راه حلی مناسب پیدا کنند، دقیقا اتفاقی که الان در جامعه امروزی شاهد هستیم و به علت حل نکردن مسائل زندگی طلاق های بسیاری بین زوج های جوان اتفاق می افتد.
دکتر قائمی ادامه داد: فرهنگسرای دانش و خلاقیت در همین مسیر برنامه ریزی شده است که به کودکان تفکر کردن درست را آموزش دهیم.
برای خلاق شدن باید مسیر را ایجاد کرد
وی با تأکید بر اینکه همه ما خالق هستیم نه خلاق گفت: برای خلاق شدن باید مسیر را ایجاد کرد و این شرایط تنها در محدودیت بوجود می آید.
دکتر قائمی اضافه کرد: در اختیار قرار دادن 50 قطعه لگو و ساخت یک ساختمان چند طبقه خلاقیت نیست، خلاقیت در ساختن یک خانه با 5 قطعه لگو است.
وی بیان داشت: در این فرهنگسرا چندین اتاق با عناوین مختلف وجود دارد که فعالیت در هر یک اهداف خاصی را دنبال می کند، اتاق هایی مانند اتاق ماسه برای کاهش استرس و اضطراب کودکان و نوجوانان، اتاق تئاتر و نمایش خلاق، بازی شادی و تنفس، قصه خوانی، کتابخانه بازی، کافی شاپ، سفالگری، والدین و ... و همچنین ویژه نوجوانان، اتاق های رباتیک، محاسبات و چرتکه، مهندسی خلاقیت، هوا فضا، ماشین های سوخت شیمیایی، علوم آزمایشگاهی، سازه های ماکارونی و مزرعه فکر از جمله این فضاها واتاق های آموزشی می باشد.
دکتر قائمی افزود: برای استفاده از هر کدام از کلاس ها و کارگاه های این فرهنگسرا از کودکان تست استعدادیابی انجام می شود و سپس به سوی علائقشان هدایت می شوند.
گفتنی است فرهنگسرای دانش و خلاقیت واقع در خیابان مخابرات بین فرعی 7 و 8 غربی قرار دارد و علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره 45233078 تماس بگیرند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار