برگزاری آیین نکوداشت زنده یاد «علی معلم» در سینما فلسطین

آیین بزرگداشت زنده یاد «علی معلم » نویسنده، منتقد و تهیه کنندۀ سینما عصر روز دوشنبه ۱۲ تیر ماه، در سینما فلسطین برگزار می شود.

آیین بزرگداشت زنده یاد «علی معلم » نویسنده، منتقد و تهیه کنندۀ سینما عصر روز دوشنبه ۱۲ تیر ماه، در سینما فلسطین برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، همزمان با برگزاری سی امین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، ویژه برنامه های مختلفی در قالب کارگاه های آموزشی و آیین های نکوداشت برای هنرمندان بزرگ و پیشکسوتان عرصه سینما در اصفهان برپاست. عصر دیروز مراسم بزرگداشت «مرضیه محبوب» عروسک گردان پیشکسوت کشور در سینما فلسطین برگزار شد و امروز نیز این بزرگداشت ویژۀ «علی معلم» نویسنده، منتقد و تهیه کنندۀ سینما برپا می شود.

زنده یاد علی معلم، که همگان او را به دبیری و مدیر مسئولی ماهنامۀ «دنیای تصویر» می شناسند، نویسنده، ناشر، منتقد، تهیه‌کننده، کارگردان، مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی بود که روزهای پایانی سال گذشته در سن ۵۴ سالگی به دلیل ایست قلبی در محل کارش درگذشت. این نویسندۀ هنرمند برای هفت دوره در هیئت‌های داوری و انتخاب جشنوارۀ بین المللی فیلم فجر، جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کشورهای غیرمتعهد (پیونگ یانگ)، جشنوارهٔ سینمای جوان، جشنوارهٔ فیلم‌های دانشجویی، جشنوارهٔ فیلم‌های خانوادگی، نخستین جشنوارهٔ فیلم و کیفیت، جشنوارهٔ فیلم جوان، جشنواره فیلم رویش و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر (دو دوره)، نخستین جشنوارهٔ فیلم‌های ویدئویی تهران، جشنوارهٔ فیلم زنان (پروین اعتصامی) عضویت داشت و سه دوره عضویت در هیئت انتخاب فیلم ایران برای آکادمی اسکار را نیز تجربه کرده بود. از علی معلم به عنوان پایه‌گذار جشن سینمایی/تلویزیونی دنیای تصویر به نام «جشن حافظ» که نخستین جشنوارهٔ سینمایی بخش خصوصی در ایران است نیز یاد می کنند.

آیین بزرگداشت این هنرمند عصر امروز، ۱۲ تیر ماه، رأس ساعت ۱۸ در سینما فلسطین برگزار می شود

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار