بازار بورس، قربانی کسادی بخش واقعی بازار

معاملات روز دوشنبه بازارهای مالی اصفهان با داد و ستدهای فرسایشی و منفی در تمام بخش‌ها به پایان رسید.

معاملات روز دوشنبه بازارهای مالی اصفهان با داد و ستدهای فرسایشی و منفی در تمام بخش‌ها به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر معاملات روز دوشنبه خود را با دادوستدهای فرسایشی و منفی در تمام بخش‌ها به پایان رساندند.

قیمت هر سکه تمام بهار آزادی در این روز هزار و 500 تومان کاهش یافت، اصلاح قیمتی در برخی ارزها همچون دلار تداوم یافت و شاخص بورس نیز بار دیگر در جهت منفی به حرکت درآمد.

تحولات بازارهای مالی در شرایطی صورت گرفت که بازارهای جهانی در استراحت به سر می‌بردند. بازارهای مالی رابطه تنگاتنگی با بازارهای واقعی اقتصاد دارند و زمانی که در بخش واقعی تحرکات مثبتی دیده نشود و راه‌کاری برای ارتقای این بخش در نظر گرفته نشود؛ نمی‌توان انتظار رشد بخش بازارهای مالی را داشت.

بازگشت رونق به بخش واقعی می‌تواند از منظرهای مختلف به رونق بازارهای مالی منجر شود. زمانی که چرخه تجاری به گردش در بیاید، بازارهای مالی نیز درگیر این چرخه خواهند شد و هر چه این مهم با قدرت بیشتری صورت گیرد، ارتقای سطح بازارهای مالی نیز بیشتر انجام می‌شود.

* بورس قربانی بخش واقعی اقتصاد

بازار بورس همچنان قربانی کسادی بخش واقعی بازارها است و تا زمانی که در بخش واقعی تحول خاصی صورت نگیرد، انتظار رشد بازارهای مالی دور از دسترس است.

بار دیگر به واسطه معاملات منفی در بازار بورس، شاخص این بازار افت 106 واحدی را تجربه کرد و عدد 78 هزار و 659 را برای این روز کاری به ثبت رساند.

نمادهایی همچون فارس، شیراز و فولاد بیشترین افت شاخص را به لحاظ ثبت معاملات منفی صورت دادند. حجم و تعداد معاملات بار دیگر نیز کاهش یافت تا شرایط را برای سهامداران نامساعدتر کند.

بانکی‌ها سراسر منفی معامله شدند و همگی در جهت افت ارزش سهام گام برداشتند. حجم معاملات این گروه نیز به شدت کاهش یافت و بیشترین دادوستدها در نماد وبملت له ثبت رسید.

خودرویی‌ها اندکی پرحجم‌تر ظاهر شدند اما این معاملات در جهت افت ارزش سهام این شرکت‌ها به نمایش گذاشته شد.

در گروه فلزات اساسی نیز بسیاری از نمادها با افزایش ارزش سهام خود روبرو شدند و تنها برخی نمادها با معاملات منفی همراه شدند.

فولاد مبارکه نیز یکی از شرکت‌های فعال در بازار بورس هستند که معاملات خود را در جهت منفی به ثبت رساند و در این روز کاری افت ارزش را تجربه کرد.

* اصلاح روند حرکتی دلار

بازار ارز بار دیگر در ریل فرسایش قرار گرفته است و همین امر منجر به پیشی گرفتن جریان عرضه از تقاضا شده است.

دلار، یورو و پوند هر سه ارزی بودند که با معاملات منفی خود افت ارزش را موجب شدند.

ارزش هر دلار به واسطه دادوستدهای این روز به 3 هزار و 782 تومان رسید. یورو و پوند انگلیس نیز به ترتیب در قیمت 4 هزار و 400 و 4 هزار و 925 معاملات این روز خود را پایان بخشیدند.

یکی از صرافان حاضر در خیابان سپه علت افت متوالی ارزش ارزها برای دو روز متوالی را اصلاح حرکت صعودی یک هفته گذشته دانست.

* افت ارزش سکه طلا

قیمت هر سکه تمام بهار آزادی در حالی کاهش یافت که ارزش تمام قراردادهای آتی سکه نیز کاهش یافت که این کاهش در مقایسه با روزهای گذشته ملموس‌تر و بیش‌تر دیده شد.

ارزش هر قرارداد آتی سکه از 4 هزار تومان تا 6 هزار و 500 تومان کاهش یافت که این افت در سررسیدهای بلندمدت نمود بیشتری پیدا کرد.

نیم سکه و ربع‌سکه نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته معامله شدند و این امر نشان دهنده تمرکز بیشتر سرمایه‌گذاران بر روی سکه تمام بهار آزادی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار