بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی مسدود بودن حساب بانکی و عدم درج شبا بانکی به نام شخص مشمول از دلایل عدم تایید شبای حساب بانکی دارندگان سهام عدالت است.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir در حالی از نیمه اسفند پارسال آغاز بکار کرده است که در گام نخست به ارائه صورتحساب مشمولان پرداخته است و در مرحله دوم نیز که از اواخر فروردین امسال آغاز شده، شرایطی را فراهم آورده است تا دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود سال مالی ۹۵ شرکتهای سرمایه‌پذیر اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی خود در این سامانه کنند.

بر این اساس مشمولانی که از عدم تایید شماره شبا بانکی خود مطلع خواهند شد و یا پیامک عدم تایید شبا بانکی توسط سامانه سهام عدالت دریافت می‌کنند، باید دوباره به سامانه سهام عدالت مراجعه و شبای بانکی جدید مربوط به یک حساب بانکی معتبر به نام خود را در این سامانه ثبت کنند.

از این رو باید گفت این دسته از مشمولان سهام عدالت به دو دلیل مهم و اساسی با عدم تایید شبا بانکی خود مواجه هستند که این دو دلیل عبارتند از مسدود و راکد بودن حساب بانکی مشمولان و نیز عدم درج شبا بانکی به نام شخص مشمول.

بر این اساس در هر دو حالت، باید شبا معتبر بانکی مشمولان جایگزین شبا بانکی ثبت شده قبلی شود و در مجموع ملاک اصلی برای دریافت سود سهام عدالت توسط مشمولان، ثبت و تایید شماره شبای حساب بانکی هر یک از آنها است.