اقامتگاه های بوم گردی فرصتی برای توسعه گردشگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان گفت: بوم گردی موجب تحول اقتصاد در بخش های زیر پوشش بومی و محلی می شود و با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان لنجان ما نیز میتوانیم از این مهم برای رونق اقتصاد شهرستان بهره مند شویم.

حسینی در نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان لنجان اظهار کرد: وقتی در مورد بناهای تاریخی، آداب و رسوم، سنت ها و مشاهیر بزرگ عناصر هویت ساز صحبت میکنیم این مهم به ما حس تعلق به مکان را می دهند از این روو نباید نسبت به میراث فرهنگی شهرستان به عنوان هویت ملی غافل شویم.

وی افزود:بناهای تاریخی مانند یک انسان هستند و اگر از بین بروند دیگر امکان زنده کردن آن وجود ندارد در این میان بناهای تاریخی نیز اگر از بین بروند دیگر امکان مرمت و بازسازی مانند گذشته وجود ندارد پس باید نسبت به این بناهای تاریخی حساس باشیم .

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان تصریح کرد: بافت های تاریخی حاوی ارزش زیبا شناسی و هنر هستند و از طرفی مشمول گذشت زمان و سالخوردگی شده اند و باید علاوه بر نگه داشتن الگو و بافت تاریخی، الگوهای فرهنگی و اجتماعی را حفظ و به نسل بعد انتقال دهیم.

حسینی ادامه داد: باید به این مهم توجه داشت که گردشگری، فارغ از فعالیت های اقتصادی و مناسبت های توسعه اقتصادی و درآمدی که برای هر کشور و شهروندان آن به ارمغان می آورد، دارای رسالت فرهنگی و اجتماعی است و چه رسالتی بالاتر از اینکه شگفتی ها و زیبایی ها را در هر نوع به دیگران معرفی کند .

وی اضافه کرد: زیبایی گردشگری در این است که با تفاوت هر شهر آن را از شهرهای دیگر متمایز می کند که این به تنهایی جذابیت بزرگ گردشگری به شمار می آید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان با اشاره به اینکه گردشگری در سال های گذشته به عنوان یک اقتصاد فانتزی مطرح می شد، بیان کرد: ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه اقتصاد گردشگری در کشور وجود دارد و در زمان حاضر همه مسئولان نظام به توسعه این بخش توجه دارند و در اقتصاد مقاومتی شاخص های بسیاری دیده شده که گردشگری یکی از این شاخص هاست و ما نیز باید به این ظرفیت ها نگاهی ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش مشارکت مردم در بخش‌های مختلف اقتصاد، ازجمله اصول پایه‌ای اعلام شده برای اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: از سوی دیگر چه در حفظ و حراست از جاذبه‌های تاریخی و چه در توسعه زیرساخت‌های گردشگری، نقش مشارکت عمومی غیرقابل انکار است. در سالی که همه قرار است برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدامات عملی انجام دهند، متولیان میراث فرهنگی و گردشگری نیز می‌توانند به عنوان یک دستور کار جدی، روی جذب سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های عمومی در اداره و توسعه صنعت گردشگری برنامه‌ریزی کنند و با این کار هم به جریان کلی اقتصاد مقاومتی در کشور کمک می‌شود و هم توسعه خود گردشگری راحت‌تر اتفاق می‌افتد .

حسینی خاطرنشان کرد: هیچ‌کس از قابلیت صنعت گردشگری برای ارزآوری بی‌خبر نیست، چراکه در برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری شده، گردشگران خارجی ورودی به کشور تا پایان برنامه پنج برابر شود لذا با یک برنامه‌ریزی درست و مدیریت حساب شده، ما نیز میتوانیم از صنعت گردشگری و ورود گردشگران خارجی بهره مند شویم و شهرستان خود را به آنها معرفی کنیم.

وی اذعان کرد: گردشگری با سه عنصر اقتصاد، فرهنگ و اجتماع سر و کار دارد و در بخش اقتصاد مولد است و موجب توزیع ثروت، تولید ثروت ملی، ایجاد اشتغال و تاثیر گذار بر حوزه فرهنگ می شود .

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان با اشاره به سیاست توسعه بوم گردی در کشور اظهار کرد: بوم گردی موجب تحول اقتصاد در بخش های زیر پوشش بومی و محلی می شود و با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان لنجان ما نیز میتوانیم از این مهم برای رونق اقتصاد شهرستان بهره مند شویم لذا باید توجه داشت که اقامتگاه های بوم گردی فرصتی برای توسعه گردشگری را مهیا می سازند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار