پیام های مردم کویر خطاب به آمریکا

در مدت برگزاری برنامه «IR655»، اقشار مختلف مردم با دیدگاه ها و سلایق متنوع در این برنامه حضور یافتند و پیام های مختلفی را خطاب به جنایت تاریخی آمریکا نوشتند.

کاشانی ها برای «حقوق بشر آمریکایی» چه نوشتند؟

در مدت برگزاری برنامه «IR655»، اقشار مختلف مردم با دیدگاه ها و سلایق متنوع در این برنامه حضور یافتند و پیام های مختلفی را خطاب به جنایت تاریخی آمریکا نوشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، کاشانی ها به مدت سه روز در میدان 15 خرداد شاهد برگزاری برنامه ای با یک عنوان یک خاص به نام «IR655» بودند؛ نامی که حادثه غیرانسانی حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران ایر در 12 تیرماه سال 67 را به ذهن متبادر می سازد.

افرادی با دیدگاه ها و سلایق سیاسی و فرهنگی مختلف آمده بودند تا بار دیگر این برگ دردناک تاریخ را این بار در میدان 15 خرداد با یکدیگر ورق بزنند؛ چه آن بانوی 45 سال محجبه ای که بر پهنه دیوار نوشت:"آمریکا بداند با ماسک های مختلف، نمی تواند نفرت ایرانیان را از خود کم کند"، چه آن خانم جوان با ظاهری متفاوت که نگاشت"بد را هیچ گاه خوب نمی توان جلوه داد جنایت آمریکا در سال 67 یکی از همان بدترین های ابدی است".

جوان خوش سیمایی به نام سجاد این چنین سخن قهرمان هند را برای این حادثه تلخ تغییر داد:"نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم" ؛ عرفان از این عبارت برای بیان احساس خود بهره برد:"آمریکا جز جنایت کار دیگر هم بلد هست؟".

اما علاوه بر آمریکا، در این تابلوی بروز احساس مردمان کاشان، علاوه بر شیطان بزرگ نام های دیگری هم مخاطب پیام ها می شدند: «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر اسرائیل» شاید به همراه «مرگ بر آمریکا» بیشترین میزان اعلام صریح پیام های مردم به جنایتکاران در این برنامه بود.

اما این ابراز تنفر از متجاوزان دیرینه تنها به نوشته ها ختم نمی شد؛ نقش هایی که کودکان بر کاغذها پدید می آوردند هم نشانه عمق تأثر و انزجار مردمان این سرزمین به خصوص اهالی کویر از این جنایت هولناک تاریخی است.

از کودکانی که در نقاشی های خود هواپیماهای آغشته به خون را موضوع اثر خویش قرار داده بودند تا خردسالانی که چنگال برون آمده از پرچم آمریکل را بر اطراف پیکر کودکان مظلوم شهید شده در این حادثه رسم کردند.

پخش نماهنگ های جذاب در کنار ثبت خاطرات حضور در این مجال یادآوری تاریخ و البته نقش نمادهای ملی و استکبارستیزانه بر سیمای کودکان از دیگر اتفاقات قابل ذکر این ویژه برنامه سه روزه بود که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در میدان 15 خرداد اجرا شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار