8 ساعت تعقیب و گریز سارق حرفه‌ای بانک‌های کشور در خیابان‌ها شیراز

جزئیات دستگیری سارق حرفه‌ای بانک‌های کشور در شیراز توسط فرمانده انتظامی فارس تشریح شد.

جزئیات دستگیری سارق حرفه‌ای بانک‌های کشور در شیراز توسط فرمانده انتظامی فارس تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار احمدعلی گودرزی اظهار کرد: از ساعت 10 صبح روز گذشته(سه‌شنبه 13 تیرماه) عملیات دستگیری سارق حرفه‌ای بانک‌های کشور به نام سیامک در شیراز آغاز شد و درنهایت با یک سری عملیات تعقیب‌وگریز اطلاعاتی، این سارق حرفه‌ای حدود ساعت 6 بعدازظهر به دام افتاد.

وی افزود: این سارق به صورت بسیار پیچیده‌ای اقدام به سرقت می‌کرد و از ضریب هوشی بالایی برخوردار بود به‌طوری‌که تجهیزات نظامی را خودش می‌ساخت.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: سارق مذکور حرفه‌ای سال گذشته برای سرقت از یک بانک در اصفهان مأمور نیروی انتظامی این استان را به شهادت رسانده و 12 فقره سرقت مسلحانه از بانک‌های کشور داشته است؛ 8 فقره سرقت از بانک‌های شیراز و 4 فقره سرقت از بانک‌های اصفهان توسط این سارق صورت گرفته که مبلغ به سرقت رفته از بانک‌های شیراز 2 میلیارد و 620 میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: پس از اقدامات اطلاعاتی مداوم متوجه شدیم که محل سکونت این سارق در محدوده قصرالدشت شیراز است که با بالگرد چندین بار این مناطق را رصد کردیم، برای دستگیری این سارق مسلح 500 ساعت کار طاقت‌فرسای اطلاعاتی انجام شد.

گودرزی اذعان داشت: این سارق مسلح در حین تعقیب و گریز، با تماس تلفنی با همسرش خواستار سوزاندن مدارک جرمش در منزل شده بود که با ورود مأموران به خانه وی، این مدارک ثبت و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: سارق بانک با تغییر چهره به سرقت بانک‌ها می‌پرداخت و دارای وسایل گریم بود و پس از به شهادت رساندن مأمور نیروی انتظامی در سال 94 در اصفهان، وارد شیراز شده بود؛ این سارق به‌صورت انفرادی اقدام به سرقت از بانک می‌کرد، اما دیروز 6 نفر از عوامل مرتبط با وی نیز دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در پایان بیان داشت: از این سارق مسلح دو قبضه سلاح، خشاب و تعدادی فشنگ، پلاک جعلی ماشین، گذرنامه، انواع کلید ماشین و... ثبت و ضبط شد.

به گزارش فارس، این سارق مسلح در حضور خبرنگاران در خصوص به شهادت رساندن مأمور نیروی انتظامی در اصفهان اعتراف کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار