باید مدیران ذیربط تفکر صادراتی داشته باشند

استاندار اصفهان با انتقاد از جایگاه صادرات اصفهان، گفت: اگر بخواهیم استان صادراتی داشته باشیم باید مدیران ذیربط تفکر صادراتی داشته باشند و حداکثر توانشان را برای ارتقاء صادرات استان بکار گیرند.

استاندار اصفهان با انتقاد از جایگاه صادرات اصفهان، گفت: اگر بخواهیم استان صادراتی داشته باشیم باید مدیران ذیربط تفکر صادراتی داشته باشند و حداکثر توانشان را برای ارتقاء صادرات استان بکار گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با انتقاد از رتبه نهم اصفهان در بخش صادرات، اظهار داشت: براساس آمار در سال ۹۵، میزان صادرات استان اصفهان ۱۱۹۲ میلیون دلار بوده است و در سه ماهه نخست امسال ۳۶۷ میلیون دلار به ۸۰ کشور گزارش شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید آمار مربوطه تجزیه و تحلیل و علل کاهش صادرات مشخص شود، بیان داشت: صادرکنندگان و نهادهای مسئول باید در این خصوص فعالانه عمل کنند و نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشد.
استاندار اصفهان افزود: همه مسئولان باید نسبت به وظیفه خود حساس باشند و کوچک ترین آمار مربوط به کاهش صادرات را سریعا پیگیری و علل آن را مشخص و برطرف کنند و در صورت نیاز به مدیریت استان اعلام کنند.
وی با تاکید بر اینکه موانع باید برداشته شود، افزود: جایگاه صادرات استان در شان اصفهان نیست و این موضوع جفا به توسعه استان است.
زرگرپور خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی که مجوز صادرات را ارائه می دهند، اعلام کرد: باید اولویت اول آنها در خصوص صدور مجوز صادرات، استان اصفهان باشند و از تمامی ظرفیت ها برای حمل اقلام صادراتی استفاده کنند.
استاندار اصفهان با اشاره به گزارشی در خصوص شرکت های تخصصی توسعه صادرات ، اظهارداشت: باید یک جلسه از شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای شرایط تشکیل شرکت های تخصصی توسعه صادرات اختصاص یابد و مشخص گردد که چه تسهیلات و فعالیتی برای تشکیل این شرکت ها در استان باید بکار گرفته شود.
وی با بیان اینکه اصفهان، یک استان صنعتی است و ظرفیت بالایی در بخش تولید دارد، اظهارداشت: در حال حاضر وضعیت صادرات متناسب با ظرفیت تولیدات استان نیست وباید برای مصرف داخلی و خارجی این تولیدات برنامه ریزی شود.
زرگرپور با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات صادرات استان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، افزود: مشکلات و واقعیت هایی در این خصوص وجود دارد ولی نباید مانع از توسعه صادرات استان شود و باید بازارهای صادرات استان حفظ و گسترش یابد و اصفهان به جایگاه بالای استان های صادرکننده برسد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: اگر بخواهیم استان صادراتی داشته باشیم باید مدیران ذیربط تفکر صادراتی داشته باشند و اولویت کار آن ها صادرات باشد و عزم خود را جزم کرده و حداکثر توانشان را برای ارتقاء صادرات استان بکار گیرند و تا رسیدن به جایگاه واقعی و حفظ بازارهای صادراتی استان تلاش کنند.
استانداراصفهان افزود: صادرات صنایع دستی باید با توجه به شرایط و ظرفیت های استان چند برابر شود و همه مسئولان باید عزم خود را جزم نمایند تا صادرات استان جایگاه مناسبی پیدا کند.
وی با بیان اینکه گمرک کاشان طی دو ماه آینده کلنگ زنی خواهد شد، اظهارداشت: اختصاص زمین برای این مجموعه از طریق شرکت شهرک های صنعتی پیگیری خواهد شد.
وی به کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی باید تجهیزات لازم را مستقر و طی ۱۵ روز آینده مجوزات لازم صادر و راه اندازی شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار