شیرینی قهرمانی از بین رفت

تیم هندبال شهرداری کاشان به عنوان قهرمان لیگ برتر ایران باید برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا مهیا شود؛ اما پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان و کادر فنی، دردسرساز شده و اعتراض گسترده‌ای را به‌همراه داشته است.این تیم که در دومین فصل حضورش در لیگ برتر توانست در رقابتی نزدیک با تیم نفت وگاز گچساران قهرمانی را در اختیار بگیرد، در طول فصل مطالبات بازیکنان را پرداخت نکرد تا همزمان با خاتمه لیگ، اولین موج از اعتراضات بابت عمل نکردن به تعهدات از سوی بازیکنان این تیم شکل بگیرد.

تیم هندبال شهرداری کاشان به عنوان قهرمان لیگ برتر ایران باید برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا مهیا شود؛ اما پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان و کادر فنی، دردسرساز شده و اعتراض گسترده‌ای را به‌همراه داشته است.این تیم که در دومین فصل حضورش در لیگ برتر توانست در رقابتی نزدیک با تیم نفت وگاز گچساران قهرمانی را در اختیار بگیرد، در طول فصل مطالبات بازیکنان را پرداخت نکرد تا همزمان با خاتمه لیگ، اولین موج از اعتراضات بابت عمل نکردن به تعهدات از سوی بازیکنان این تیم شکل بگیرد.در ادامه چک هایی برای پرداخت قرارداد بازیکنان به آنها داده شد؛ اما این چک‌ها که در مجموع حدود 300 میلیون تومان است، برگشت خورده و این مبلغ در حساب باشگاه نیز وجود ندارد. پس از آن نیز در جلسه ای که نماینده بازیکنان و سرمربی با مسئولان باشگاه داشتند، به آنها اعلام شد که باشگاه حاضر است مبلغی حدود 30 میلیون تومان را بین بازیکنان تقسیم کنند و زمینی را نیز به جای بدهی به بازیکنان بدهند. البته این پیشنهاد مشروط به پس دادن چک‌هایی است که در اختیار بازیکنان قرار گرفته؛ اما این پیشنهاد از سوی بازیکنان رد شده و آنها تصمیم دارند با پیگیری‌های قانونی موضوع چک‌های برگشتی تیم را پیگیری کنند.

حل مشکل ما برای کاشانی ها مهم نیست
میلاد مسائلی، ملی پوش هندبال اصفهان، یکی از بازیکنانی است که در لیگ گذشته تیم شهرداری کاشان را همراهی می‌کرد و حالا که حدود چهارماه از پایان لیگ سپری می شود، گلایه‌مندی بسیاری در خصوص پرداخت نشدن مطالبات و عمل نکردن مسئولان این تیم به وعده هایشان دارد.وی در گفت وگو با اصفهان زیبا درباره مشکلات ایجاد شده، می‌گوید: تمام تلاش خود را کردیم که این موضوع دوستانه حل شود، ولی ظاهرا برای مسئولان شهرداری کاشان مهم نیست.مسائلی ادامه می‌دهد: 600 میلیون تومان بدهی شهرداری کاشان به کل تیم است و ما ازاین تیم 300 میلیون تومان چک داریم. متاسفانه مسئولان با کشیدن چک بلامحل حق ما را نادیده گرفته‌اند. وی با انتقاد از بدقولی صورت گرفته می افزاید: در دیداری که با مسئولان باشگاه شهرداری کاشان داشتیم، از ما خواستند تا چک‌ها را برگردانیم و علی الحساب بیست، سی میلیون تومان به ما بدهند و آن را بین خودمان تقسیم کنیم و بعد هم به ما در کاشان یک زمین بدهند. آنها می‌خواهند با این کار برای خودشان زمان بخرند. متاسفانه با بدقولی انجام شده، کار را به اینجا کشیدند و حلاوت و شیرینی قهرمانی را از بین بردند.

تاثیر مشکلات اقتصادی کشور بر هندبال
این ملی پوش هندبال در ادامه به ابراز گلایه از شرایط فعلی هندبال باشگاهی ایران پرداخته و می گوید: مشکلات اقتصادی کشور بیشترین تاثیر را در هندبال داشته است؛ تا جایی که حتی تیم‌های قهرمان هم پول ندارند و مطالبات بازیکنان را پرداخت نکرده‌اند.مسائلی ادامه می‌دهد: با وجود این شرایط در باشگاه‌های هندبال کشور، 90 درصد ملی‌پوشان دنبال لژیونر شدن هستند. چیزی مهم‌تر از قهرمانی و کسب سهمیه آسیا در لیگ وجود ندارد؛ اما بازیکنان با رسیدن به این مهم باز هم حقشان را دریافت نمی‌کنند. ما با قراردادی که یک چهارم سال‌های گذشته بوده در لیگ شرکت کردیم؛ اما باز هم 60 درصد مطالبه خود را نگرفتیم.وی با بیان اینکه متاسفانه با این نحوه پرداخت‌ها در زندگی‌های شخصی به مشکل خوردیم و گذراندن این مراحل در دو سال سخت شده است، می‌گوید: سال قبل کفش ملی هیچ مطالبه‌ای پرداخت نکرد، گفتیم سال بعد بهتر می‌شود؛ اما باز هم امسال شهرداری کاشان با وجود قهرمانی پول ما را نداد. مسائلی می افزاید: با بازگشت رحیمی امیدوار بودیم؛ اما با وجود بدهی‌های چند میلیاردی وی دلسرد شده است. همه بازیکنان از او خواستیم دلسرد نشود و با جدیت به کارش ادامه دهد و امیدواریم بتواند دوباره گره‌های هندبال را باز کند و همه اهالی هندبال هم پشت او باشند.

برپایی اردوی تیم ملی
در ادامه بحث به اردوی تیم ملی هندبال کشید که مسائلی در این باره نیز می‌گوید: از 20 تیر ماه اردوها مجدد با حضور لژیونرها شروع می‌شود. متاسفانه با وجود مشکلات مالی، باشگاه‌ها هنوز تمرینات خود را شروع نکرده اند و همین موضوع کار را برای ملی‌پوشان سخت کرده است و ما باید انفرادی تمرین کنیم.وی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه لژیونرها در سئول کاپ کنار تیم ملی هستند، امیدواریم نتیجه خوبی بگیریم. همچنین بهمن ماه مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم و می‌خواهیم امسال حق خود را از قطر بگیریم و به خواسته چند ساله خود؛ یعنی قهرمانی آسیا برسیم. البته با توجه به تیم چند ملیتی قطر کار دشواری داریم؛ اما امسال بازیکنان و فدراسیون همدل هستند تا به خواسته خود برسیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار