جهاد با نفس، نخ تسبیح تمام فضایل است

امام جمعه فولادشهر با اشاره به اینکه جهاد با نفس، نخ تسبیح تمام فضایل است، گفت: اگر انسان زیر پرچم خداوند متعال باشید شیطان با او کاری ندارد، چه شیطان درون و چه شیطان برون و چه موقع شیطان درون و شیطان برون می‌تواند بر شما مسلّط شود.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز در جمع مردم فولادشهر اظهار کرد: در درون همه ما یک جنگی است به نام جهاد اکبر، جنگ بین بُعد معنوی و بُعد مادی و به عبارت دیگر جنگی که یک طرف آن، فطرت و عقل و وجدان اخلاقی و طرف مقابل، نفس اماره و هوی و هوس و صفات رذیله قرار دارد.

وی افزود: این جنگ دائمی است و بر همین اساس پیغمبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم نام آن را جهاد اکبر نهادند و زمانی که لشکر اسلام پیروز می‌شدند و از جنگ بر می‌گشتند، می‌فرمودند مرحبا به شما که از جهاد کوچک فارغ شدید، پیروز شدید، اما مواظب جهاد بزرگتر باشید.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: اصحاب از رسول الله سوال می کردند جهاد بزرگتر چیست و ایشان می‌فرمودند جهاد با نفس. آن بُعد معنوی همیشه با بُعد مادی می‌جنگد و گاهی این پیروز است گاهی آن پیروز است.

وی با اشاره به اینکه جهاد با نفس، نخ تسبیح تمام فضایل است، ادامه داد: اگر کسی بتواند خود را زیر پرچم خدا ببرد، پیروزی همیشگی برای او هست و اما اگر نتواند این کار را بکند و برود زیر پرچم شیطان، بدبختی و گناه همیشه برای اوست و قرآن در این باره می‌فرماید إِنَّهُ لَیْسَ لَهُ سُلْطانٌ عَلَی الَّذینَ آمَنُوا وَ عَلی‌ رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ، إِنَّما سُلْطانُهُ عَلَی الَّذینَ یَتَوَلَّوْنَه، اگر بتوانید زیر پرچم خدا بیایید حتماً شیطان درون و شیطان برون با شما کاری ندارد.

سرافراز اضافه کرد: وقتی انسان زیر پرچم شیطان باشد آن وقت است که آن بُعد معنوی مغلوب می‌شود و انسان در منجلاب گناه می‌افتد که هم بدبختی دنیا دارد و هم بدبختی آخرت. ابزار آن جبهۀ معنوی نماز و روزه و... است.

وی عنوان کرد: اگر انسان زیر پرچم خداوند متعال باشید شیطان با او کاری ندارد، چه شیطان درون و چه شیطان برون و چه موقع شیطان درون و شیطان برون می‌تواند بر شما مسلّط شود إِنَّما سُلْطانُهُ عَلَی الَّذینَ یَتَوَلَّوْنَهُ لذا تقوا نعمت بزرگی است که پروردگار عالم به برخی می‌دهد و البته تقوا مراتب دارد.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: هر کسی به اندازه تلاشش، هرکسی به اندازه معرفت دینی‌اش توانسته است این تقوا را از خدا بگیرد و به عبارت دیگر توانسته است زیر پرچم خدا برود.

وی خاطرنشان کرد: لذا باید مواظب باشیم با غفلت‌ها، با گناه‌ها و بالاخره با متابعت از شیطان از زیر پرچم خدا بیرون نیاییم که بدبختی دنیا و آخرت دارد.

سرافراز اذعان کرد: باید تلاش کنیم از قرآن به خوبی استفاده کنیم چراکه هر کسی که زیر پرچم خدا است، حتماً خدا به او کمک می‌کند وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنین بنده ما که زیر پرچم ماست به ما حق دارد کمکش کنیم و خداوند متعال در آیه دیگر می فرماید کَذلِکَ حَقًّا عَلَیْنا نُنْجِ الْمُؤْمِنینَ بنده مؤمنِ ما حتماً به ما حق دارد که در وقت بُن بست‌ها گره‌اش را باز کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروزجنگ احزاب یا خندق در سال پنجم هجری گفت: این جنگ از این جهت به احزاب معروف شد که قبائل زیادی برای نابودی اسلام، دست به دست هم داده بودند و خندق به آن جهت می گویند که مسلمین به پیشنهاد جناب سلمان فارسی و به دستور پیامبر(ص) خندقی برای جلوگیری از حمله دشمن به مدینه در اطراف آن کندند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: مشرکین۲۵روز مدینه را محاصره کردند و از هرطرف که می خواستند وارد شوند خندق بود و در اثنای این کار منافقین به پیامبر جسارتها کردند و عمربن عبدود مبارز طلبید ولی کسی جرأت مبارزه با او را نداشت.

وی ادامه داد: پیامبرفرمودند: چه کسی به مبارزه عمر می رود تا من بهشت را برایش تضمین کنم و مولایمان اسدالله الغالب علی بن ابیطالب(ع) فرمودند من به مبارزه او می روم، پیامبر سکوت کردند و تا سه بار این کلام را فرمودند، و هر سه بار امیرالمؤمنین(ع) اعلام آمادگی نمودند.

سرافراز تصریح کرد: آخرالأمر پیامبر اجازه فرمودند و با دستان مبارک عمامه بر سر آن حضرت پیچیدند و امیرالمؤمنین حرکت کردند و اینجا بود که پیامبرفرمود برز الایمان کله علی الشرک کل، تمام اسلام در مقابل تمام کفر ایستاد.

وی افزود: چون پیروزی هر یک درحقیقت پیروزی جبهه ای برجبهه دیگر بود، با شکست و کشته شدن عمرو، ارتش دشمن در هم شکست و همه پا به فرار گذاشتند و به همین دلیل رسول خدا(ص) فرمودند مبارزه علی بن ابیطالب(ع) با عمرو در روز خندق از اعمال امت من تا روز قیامت افضل است.

امام جمعه فولادشهر با اشاره ببه اینکه امروز ملت ایران و نظام اسلامی هم امروز در جنگ احزاب قرار دارد عنوان کرد: امروز آمریکا و استکبار و وهابیت پلید و داعش تکفیری نجس و صهیونیست غاصب کودک کش و خلاصه همه دشمنان قسم خورده این انقلاب، جنگ احزابی را علیه این کشور به راه انداخته اند.

وی بیان کرد: اما به‌رغم همه دشمنی ها و توطئه‌ها و فتنه‌های داخلی و خارجی علیه ملت بزرگ ایران، حقیقتاً آنچه امنیت پایدار را در این کشور به‌وجود آورده است چیزی جز روحیه انقلابی و مقاومت و مجاهدت فرزندان پاک‌سرشت و ایثارگر و ولایی و حزب‌اللهی این مرز و بوم و مقاومت و انسجام ملی نیست.

سرافراز تاکید کرد: بنابر این باید این باورها را تقویت کرد که آنچه امنیت می‌آورد و در سایه آن رشد و پیشرفت را رقم می‌زند، پول و ثروت و سرمایه بیگانه و انفعال در مقابل دشمنان ایران نیست بلکه روحیه انقلابی و اتکاء به داخل است که ملت بزرگ ایران را بر بام عزت منطقه‌ای و بلکه جهانی قرار خواهد داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار