پایداری هوای سالم در اصفهان

بر اساس اعلام اداره محیط‌زیست اصفهان شاخص آلودگی هوا در اصفهان هم چنان در وضعیت سالم قرار دارد.

بر اساس اعلام اداره محیط‌زیست اصفهان شاخص آلودگی هوا در اصفهان هم چنان در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بنا بر اعلام سایت محیط‌زیست استان اصفهان، امروز نیز هوای اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت 12 ظهر امروز با میانگین آلودگی 70 در محدوده سالم قرار گرفته است.

بر این اساس، به ترتیب بیشترین مناطق آلوده شهر اصفهان با شاخص‌های 72 میدان امام حسین(ره)، 71 میدان احمدآباد، 70 چهارباغ خواجو و خیابان پروین هستند که شاخص آلودگی هوا را به میزان بیشتری نشان می‌دهند اما هنوز هوای این مناطق هم سالم است.

ایستگاه بلوار دانشگاه با شاخص 65 و بزرگراه خرازی با شاخص 69، بهترین وضعیت‌ها را در بین مناطق مختلف شهر دارد و میزان آلاینده‌ها در این محل نسبت به سایر مناطق اصفهان کمتر است.

هم‌چنین شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های خمینی‌شهر عدد 79، مبارکه 82 و سگزی 78 را نشان می‌دهد.

بر این اساس،‌شهرستان مبارکه آلوده‌ترین منطقه در استان اصفهان تا ساعت 12 ظهر امروز بوده است اما هوای این شهرستان هنوز برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام نشده است.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار