انتقاد از ورود آلومینیوم سازها در نصب شیشه

رئیس اتحادیه شیشه و آیینه اصفهان با اشاره به ارتباط نزدیک این اتحادیه با صنعت ساختمان که می تواند زمینه ساز اشتغال باشد، گفت: برای اشتغال بالا در این بخش اداره کل استاندارد و همچنین سازمان نظام مهندسی باید با این اتحادیه هماهنگ و تعامل داشته باشد.

رئیس اتحادیه شیشه و آیینه اصفهان با اشاره به ارتباط نزدیک این اتحادیه با صنعت ساختمان که می تواند زمینه ساز اشتغال باشد، گفت: برای اشتغال بالا در این بخش اداره کل استاندارد و همچنین سازمان نظام مهندسی باید با این اتحادیه هماهنگ و تعامل داشته باشد.

احمد بلوچیان در گفتگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه این اتحادیه به دلیل ارتباط نزدیک بودن با صنعت ساختمان می تواند زمینه ساز اشتغال باشد، بیان داشت: برای اشتغال بالا اداره کل استاندارد و همچنین سازمان نظام مهندسی باید با این اتحادیه هماهنگ و تعامل داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کارگاه های این اتحادیه شیشه های دوجداره تولید می شود، تصریح کرد: در صورت تعامل اداره استاندارد می توان شاخصه ها و کیفیت این نوع شیشه ها را ارتقا داد و حتی به صادرات دست یابیم.

به گفته رئیس اتحادیه شیشه و آیینه اصفهان، اداره کل استاندارد، در حال حاضر استاندارد شیشه ها را اعلام می کند اما پیگیری ها لازم را نسبت به این موضوع انجام نمی دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیازمند تعامل با نظام مهندسی در بکارگیری شیشه های دوجداره استاندارد در ساختمان ها هستیم اما با وجود نامه نگاری های بسیار این اتفاق صورت نگرفته است.

بلوچیان با انتقاد بر وجود شیشه های دوجداره غیراستاندارد در سطح شهر، گفت: برای حل این مشکل باید دستگاه های مختلف در سطح شهر و کشور وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها دو تا سه کارگاه تولید شیشه در اصفهان از استاندارد بهره برداری برخوردار هستند، اظهار داشت: امروز صنعت شیشه بسیار به روز شده و اکثرا نمای بسیاری از ساختمان ها شیشه های سکوریت است که متاسفانه بیشتر آنها از استانداردهای لازم برخوردار نیستند که در صورت وقوع هر اتفاقی، احتمال خطر و فاجعه وجود دارد.

وی با انتقاد بر اینکه بسیاری از انبوه سازان از افراد غیر متخصص برای شیشه ساختمان ها استفاده می کنند، گفت: یکی از مشکلات این صنف، ورود آلومینیوم سازها در نصب شیشه است که بعضا تمام فکر و ایده کارفرمایان را مخدوش می کنند.

رئیس اتحادیه شیشه و آیینه اصفهان با اشاره به اینکه در خصوص این تداخل صنفی نامه نگاری هایی با کمیسیون تشخیص اتاق اصناف و همچنین اتحادیه درب و پنجره و آلومینیوم انجام داده ایم، افزود: متاسفانه هنوز جواب مشخصی در این باره دریافت نکرده ایم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۵۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب از این اتحادیه هستند و حدود ۱۲۰ پروانه نیز در دست اقدام است، اظهار داشت: فعالیت این حوزه در بخش های شیشه و آیینه، شیشه های دوجداره، شیشه سکوریت، شیشه اتومبیل، قاب سازی و سندبلاس است.

بلوچیان با بیان اینکه اتحادیه شیشه و آیینه پیشنهاد اضافه شدن چند رسته دیگر از جمله شیشه های بازیافتی را به کمیسیون تشخیص اتاق اصناف داده است، گفت: پیش از این نیز ما خواسته اضافه شدن رسته شیشه و لوله های آزمایشگاهی بود اما این رسته به اتحادیه لوازم پزشکی داده شده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار