مسئله آب باید در بُعد ملی برطرف شود/ حذف ۱۱ میلیارد تومان بودجه نفت از اعتبارات شهرستان فریدن

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس گفت: حدود ۱۱ میلیارد تومان پولی که از طریق نفت باید به این شهرستان اختصاص پیدا کند، در اصل اختصاص پیدا نکرده و این محرومیت‌ها هنوز در شهرستان فریدن وجود دارد.

اکبر ترکی پیرامون وضعیت منابع آبی، بهره‌برداری از منابع آبی توسط صنایع و اینکه آیا مدیریت صحیح در منابع آبی صورت می‌گیرد یا خیر اظهار داشت: در کل مسائل آبی در کشور و استان اصفهان با مشکل مواجه است، در مسائل آب به‌ویژه در بحث زاینده‌رود هم صحبت‌های بسیاری نقل‌شده اما نظر ما بر این است که نسبت به آب باید دیدگاه کلان داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا مسئولان کلان کشور باید با همدیگر و نیز با حضور نمایندگان استان‌های مختلف در مجلس، تعامل و هم‌اندیشی داشته باشند تا مشکل آب را به‌صورت کلی و ملی حل کنند نباید این مشکل را منطقه‌ای، استانی و شهرستانی کرد.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که تمام مشروعیت ما به عدالت است و اگر عدالت رعایت شود تمامی مشکلات برطرف می‌شود، تصریح کرد: برطرف‌کردن مشکلات نیاز به بررسی عمیق و بدون طرفداری دارد و بدون اینکه مردم را به چالش کشیده، به میدان آورده و روبه‌روی هم قرار دهیم باید فکر اساسی در این راستا داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی گفت: اصفهان دومین استانی است که بالاترین مالیات را به کشور پرداخت می‌کند، همچنین نام اصفهان به نصف جهان بیهوده مشهور شده و می‌گویند اصفهان یک استان برخوردار است، این در حالی است که اصفهان در برخی ردیف‌ها، بیست و سومین استان دریافت‌کننده بودجه از کشور به شمار می‌رود.

ترکی ادامه داد: چهار شهرستان غرب استان اصفهان که روستاها و مناطق محروم بسیاری را دارا هستند تحت‌الشعاع اصفهانِ برخوردار قرار می‌گیرند و 3 شهرستان هنوز جزء مناطق محروم محسوب می‌شوند، در همین راستا متأسفانه شهرستان فریدن را از منطقه محروم خارج کردند بنابراین حدود 11 میلیارد تومان پولی که از طریق نفت باید به این شهرستان اختصاص پیدا کند، در اصل اختصاص پیدا نکرده و این محرومیت‌ها هنوز در شهرستان فریدن وجود دارد.

وی بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که با تلاش مسئولان، فرماندار و امام‌جمعه شهرستان، بتوانیم بودجه محرومیت این شهرستان را دوباره از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور برگردانیم که این کار می‌تواند کمک شایانی در راستای جذب بودجه‌های مناطق محروم به‌ویژه 3 درصد نفت داشته باشد.

نماینده فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس پیرامون دعوت از مدیریت سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان و ارائه طرح در زمینه محرومیت‌زدایی، گفت: برای برقراری عدالت و محرومیت‌زدایی باید کل شهرستان‌های استان اصفهان را به 5 منطقه یا قطب تقسیم کنیم که از قطب یک تا 5 در نظر گرفته می‌شوند، معمولاً قطب پنجم کل استان هم به نام این 4 شهرستان محروم قرار می‌گیرد و شاید به این صورت بتوان عدالت را برقرار کرد و برنامه‌های محرومیت‌زدایی را در 4 شهرستان محروم انجام داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار