پلو مرغ سرخ شده

پلو مرغ سرخ شده (chicken fried rice) غذایی است که ریشه در شرق آسیا دارد. در این غذا برنج پخته شده، همراه با مرغ پخته شده و ریش‌ریش شده و مقداری سبزیجات تفت داده می‌شود.

پلو مرغ سرخ شده

پلو مرغ سرخ شده (chicken fried rice) غذایی است که ریشه در شرق آسیا دارد . در این غذا برنج پخته شده، همراه با مرغ پخته شده و ریش‌ریش شده و مقداری سبزیجات تفت داده می‌شود .

پلو مرغ سرخ شده را می‌توانید به همان شکل که هست در ظرف‌های یک نفره بریزید و سرو کنید یا داخل نان بریزید و از آن ساندویچ تهیه کنید . حتی می‌توانید آن را لای خمیر یوفکا بپیچید و با قرار دادن در فر یا سرخ کردن نوعی رول از آن تهیه کنید .

دستوری که در اینجا برای تهیه پلو مرغ سرخ شده ارائه می‌دهیم بسیار آسان است . به ویژه اگر برنج و مرغ را از قبل پخته باشید، غذا خیلی سریع و آسان آماده می‌شود . حتی می‌توانید از پلو و مرغی که از غذای دیگری در یخچال باقی مانده برای تهیه این غذا استفاده کنید . به این ترتیب هم از دور ریخته شدن و هدر رفتن غذا جلوگیری می‌شود و هم یک غذای جدید و خوشمزه را امتحان می‌کنید .

طرز تهیه : قبل از هر چیز برنج و مرغ را بپزید و آماده کنید . مرغ را پس از پختن خوب ریش ریش کنید . روغن کنجد را در تابه‌ای بریزید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود .

پیاز را نگینی خرد کنید . حبه سیر را هم پوست بکنید و به صورت خیلی ریز خرد کنید . سیر و پیاز خرد شده را داخل روغن داغ بریزید و یکی دو دقیقه تفت بدهید . وقتی پیاز شروع به طلایی شدن کرد، هویج و نخود سبز را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا هیج نرم شود .

حال وقت آن است که تخم مرغ‌ها را اضافه کنید . تخم‌مرغ‌ها را داخل تابه بشکنید و مرتب هم بزنید . بعد از یکی دو دقیقه برنج و مرغ را هم اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط نمایید .

در آخر سس سویا را اضافه کنید و هم بزنید . در این مرحله همه مواد شما پخته هستند و غذا قابل سرو شدن است . فقط باید کمی صبر کنید تا غذا کاملاً گرم شود . بسته به سلیقه می‌‌توانید کمی بیشتر هم به سرخ کردن برنج و مرغ ادامه بدهید . وقتی پلو مرغ سرخ‌کرده آماده شد، آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید . یا آن را با نان لواش یا خمیر یوفکا رول کنید و حدود ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید .

مواد لازم برای 3نفر

  • برنج دانه بلند پخته شده 3 پیمانه
  • سینه مرغ پخته شده بدون پوست 220 گرم
  • نخود سبز 1/2 پیمانه
  • هویج خرد شده 1/2 پیمانه
  • پیاز خرد شده 1 عدد بزرگ
  • سیر 1 حبه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • روغن کنجد 3 قاشق غذاخوری
  • سس سویا ¼ پیمانه
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار